Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (På 22.2.2023 den 16.36):

Det ble bare en *flink* Det ble ikke en kake  - og heller ikke en blomst (selv om jeg siklet på mange av dem...).

Den har kommet - og den er så fin! :strix: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en enorm dott i øret :opplyser: De har kommet og gått hele uka (en naturlig følge av tetthet andre steder), men jeg snøt meg og plutselig blåste den seg opp. Instinktene er å stikke inn en nål for å ta hull på den, men jeg innser jo at det ikke er løsningen...

Skrevet (endret)

Det er jo litt vilt at ni av de ti første etter drøyt 30 km av 5-mila er nordmenn (at den tiende er brite er jo også  litt spesielt i den store sammenhengen, men han bor jo her :fnise: )...

Endret av Daria
Skrevet

Briten er vel så nær nordmann som mulig uten å være det. :fnise:

Og nål i øret er veldig dumt, antar jeg. Har aldri forsøkt selv, men bare tanken... grøss. 

Skrevet

Det føles jo ut som om det er en luftboble der inne, så i teorien... Men nei.

Skrevet
Daria skrev (På 9.3.2023 den 21.06):

09.03: Tre lest, ingen kjøpt.

Problemet - og i og for seg  poenget - med dagbøker at de ikke er skrevet for andre enn forfatteren selv. Ergo er det ikke noe plot, sammenheng eller forklaringer. Madly, deeply : the Alan Rickman diaries er intet unntak - det blir mye halvkvedete viser, manglende kontekst og personer man aldri helt skjønner hvem er. Noen med forklarende fotnote (men sjelden mer enn Scottish actress (1955-), og det er sjelden så oppklarende), men på lang nær nok. og det virker ofte ganske tilfeldig (hvertfall for meg som ikke er full oppdatert på britisk offentlighet de siste 30 årene) hvem man blir antatt å kjenne til og ikke. Tidvis interessant, tidvis underholdende, men litt for ofte også litt intetsigende. Hovedinntrykket jeg sitter igjen med er at Rickman var en mann med høy integritet - og som følge av det ikke alltid så enkel å jobbe med...  

11.03: Fire lest, ingen kjøpt.

Jeg kjøpte Katharine McMahons The Rose of Sebastopol på grunn av en bloggomtale så positiv at den overdøvde mine instinkter mot både plot og omslag, som begge ropte om kjærlighetsroman. Jeg burde ha hørt på instinktene mine... To kusiner, den ene veloppdragen og vanlig og forlovet med en lovende doktor med nye idéer, den andre vilter og vakker og fast bestemt på å bli sykepleier under Florence Nightingale på Krim. Det skal sies at det ikke blir fullt så forutsigbart og klisjéfylt som det kan høres ut, men den vil altfor mye, og jeg tror aldri helt på karakterene. Riktignok er ikke Krimkrigen den historiske perioden jeg kan mest om, men det er litt mye som skurrer.

Skrevet
Daria skrev (På 10.3.2023 den 18.15):

Toast som MasterChef-oppgave - det kan bli tvilsomt. Skjønt, aller mest skeptisk så langt til han som lager toast med tomatbønner - dels fordi det er litt for vanlig, dels fordi jeg er skeptisk til tomatbønner av prinsipp. Det er jo litt mer stil over han som  grep etter en hel hummer... 🦞

Min kulinariske plan for kvelden (i tillegg til å vurdere å feire den gradvise tilbakekomsten av smaksløkene mine med litt sjokolade) er å ta vanskelige valg om årets påskete. Spørsmålet er ikke om, men hvor mange, om noen var i tvil :fnise: 

Det var en og annen av de toastene jeg godt kunne tenkt meg å smake. :sikle: Mine toast er aldri så spennende… 

Ellers sliter jeg med å finne meg en favoritt blant nykommerne. Blant de gamle deltakerne heier jeg på Sashi og Julie. 

Skrevet

Chris var jo litt søt - så da røk selvfølgelig han først... Så langt har jeg mest funnet irritasjonsobjekter - Jenn(? - tannlegen) og Harry.

Skrevet

Ja, Chris likte jeg. Men han er hjemme igjen :sukk: Harry kan godt være den neste som reiser hjem… 

Skrevet

Hun er dyktig, men litt for klar over og opptatt av det og seg selv.

Skrevet
Daria skrev (46 minutter siden):

Hun er dyktig, men litt for klar over og opptatt av det og seg selv.

Jepp, og sånne blir ikke mine favoritter… Det må litt sjarm til for at jeg skal heie…

Skrevet

Sjarm og personlighet må til, det holder ikke med dyktighet og ambisjoner. At jeg etter sesongen med tidligere deltakere endte opp med å følge Khan og Reece på insta handler jo ikke primært om matlagingen deres...

Skrevet

Nå skal det avgjøre hos svenskene - etter flere delfinaler enn jeg har oversikt over er det edelig tid for den faktiske MGP-finalen. jeg kan også berolige alle med at etter dette blir det ikke mer MGP-relatert live-kommentering før den internasjonale finaleuken i mai :ler: 

Skrevet

Kvelden åpner med joik og et sceneshow med så mye strobelys at jeg ikke orker se på.

Skrevet (endret)

Tone Sekelius vil være alt på en gang og blir mest bare slitsom.

Endret av Daria
Skrevet

Det er noe med hvite kvinner på 40+ med rastafletter...

Skrevet

Programlederen som parodierer aksentene til et utvalg av den internasjonale juryen er jo kveldens puteflaue øyeblikk så langt...

Oi, jeg hadde fortrengt Marius Marcus og  Martinius, jeg så jo ikke den delfinalen. Svorskingen deres er jo også ganske pinlig... De har tydeligvis samme kostymedesigner som Tone Sekelius - kanskje de fikk kvantumsrabatt?

Skrevet

Jeg klarer ikke å ta Panetoz helt alvorlig  - og morsmålpoengene utliknes jo av minuspoengene for rap...

Skrevet

Det er selvfølgelig følelsesladet at hun er ukrainsk flyktning, men det endrer jo ikke det faktum at hun synger skjærende falsk...

Skrevet

Det er noe litt søtt over entusiastisk glade rockere i MGP - det må jo gå ut over kreden deres :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...