Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sauen Shaun skrev (5 timer siden):

Jeg har gått glipp av all sporten i dag. Men det gjør ikke så mye. For jeg har spist årets første softis. :sikle:  :fryse: 

En prioritering etter mitt hjerte.:dobbelis:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Softis kan jeg ikke si at jeg har følt meg  så fristet av ennå :ler: 

:forkjølet: Fortsatt ikke egentlig syk (jeg går etter "ville jeg gått på jobb?"-definisjonen), men jeg hoster og snørrer og sover dårlig og føler meg riktig sjarmerende... Psykofysio venter, en timer senere enn vanlig, ut over det blir det nok en ganske rolig dag. Jeg har en biblioteksbok som forfaller om en uke og ikke kan fornyes flere ganger, der burde man jo gjøre en innsats.

Skrevet

Overhørt på bussen

...hun var den som ble forsmådd...

Forsmådd er et godt ord, det burde brukes oftere.

Jeg har strukket og tøyd og bøyd og løftet og blitt knadd og blitt bevisst på ubevisste bevegelser og reaksjoner og prøvd å motvirke dem. Sistnevnte vekket psykofysios begeistring over hvor mye mer kroppsbevisst jeg har blitt, og det er ganske fascinerende hvor mye mer jeg både legger merke til og kan forstå hvorfor skjer og hva det påvirker. På det området gjør psykofysio for kroppen en del av det samme som psykologen gjør for hodet - jeg har en helt annet bevissthet rundt og tilstedeværelse i meg selv enn  jeg hadde før jeg begynte med alt dette. En god ting - stort sett... :fnise: 

Skrevet

Etter å ha stått imot i tre år, har også jeg endt opp med to streker på testbrettet... Jeg testet negativt første dag med symptomer (og gikk tom for tester) og tenkte at da var jeg høyst sannsynlig bare forkjølet, men da smakssansen begynte å melde seg av i ettermiddag, virket det som en god idé å gjøre et nytt forsøk. Nå har jeg selvfølgelig litt dårlig samvittig for å ikke ha vært like ivrig på testing som jeg har vært før, og dermed både truffet familie i går og vært hos psykofysio i dag.   

Skrevet

Kjedelig. God bedring. 

Håper det ikke blir så ille og at smakssansen kommer raskt. 

Skrevet

Så lenge smakssansen bare blir midlertidig svakere og ikke finner på rare ting, skal jeg kunne leve med det. Mest av alt er det et personlig  nederlag etter å ha stått imot så lenge :fnise: Fysio i morgen og psykologen torsdag (siden den timen uansett hadde avbestillingfrist 11 i morgen) er avlyst, men fysiotimen fredag holder jeg på inntil videre...

Skrevet

God bedring! 

Håper du slipper billig unna med milde symptomer. 

:klem3:

Skrevet

En nokså smakløs snørrunge som er tett i hodet,  det er meg... :fnise: 

Jeg elsker allerede min tv-boks' "se fra start"-funksjon. Jeg kom inn midt i første episode av  en ny MC-sesong og ikke bare kunne jeg restarte, men fordi jeg ligger etter sendingen kan jeg også spole gjennom alt tompratet...

Skrevet

God bedring :klem3:

Og takk for at du nevnte ny sesong med MC. Da blir det å se det i arkiv i morgen… 

Skrevet (endret)

Greit å ha noe lett underholdning å fylle dagene med (selv om de tidlige episodene med mange deltakere som skal presenteres blir mye pjatt og lite mat...). Men inspirert blir jeg i liten grad - jeg er på en så annen planet når det gjelder matlaging at det ikke føles relevant på det planet :ler: 

Endret av Daria
Skrevet

Jeg skriver hvem i youtubes søkevindu og det øverste forslaget er hvem stjal spenolen. Jeg vil virkelig ikke vite, hverken hva eller hvorfor...

Skrevet

God morgen :kaffekopp: Hvordan går det med deg og covid? 

Daria skrev (11 timer siden):

Greit å ha noe lett underholdning å fylle dagene med (selv om de tidlige episodene med mange deltakere som skal presenteres blir mye pjatt og lite mat...). Men inspirert blir jeg i liten grad - jeg er på en så annen planet når det gjelder matlaging at det ikke føles relevant på det planet :ler: 

Jeg har vel sett alle sesongene av MC Australia + flere sesonger fra andre land. Og jeg storkoser meg med det. Men noen MasterChef blir jeg aldri. :ler: 

Daria skrev (9 timer siden):

Jeg skriver hvem i youtubes søkevindu og det øverste forslaget er hvem stjal spenolen. Jeg vil virkelig ikke vite, hverken hva eller hvorfor...

:ler:

Skrevet
Daria skrev (9 timer siden):

Hva vet du jo allerede  :lur:

Spenolen! 

Skrevet

Teen min smaker ikke noe :jolie:  Og så lenge det  er min primærklage, står det vel til liv... :ler: Dessuten sover jeg dårlig, av en eller annen grunn, og på femte natta begynner det å bli mer enn en smule frustrerende (selv om  jeg relativt sett er overraskende lite trøtt). Tett i nesa og hodet, hoste, litt varm uten at det kvalifiserer til feber - vi er i litt kraftig forkjølelse-territoriet fortsatt, det er ikke sikkert jeg hadde droppet dagens fysio uten positiv test (selv om akkurat det muligens handler mer om trass enn fornuft).

Sauen Shaun skrev (13 minutter siden):

Jeg har vel sett alle sesongene av MC Australia + flere sesonger fra andre land. Og jeg storkoser meg med det. Men noen MasterChef blir jeg aldri. :ler: 

Jeg har aldri sett på, annet enn da BBC hadde noen runder med MC: Professionals for noen år siden (jeg foretrekker som regel på se på folk som faktisk vet hva de driver med :ler: ), før i vinter, da det gikk en reprise på et tidspunkt jeg trengte noe lett tidsfordriv og ble litt hektet. Nå tror jeg at jeg har sett de siste to sesongene hvertfall to ganger, TLC har tilsynelatende en gående på loop i hverdagene og  en annen i helgen.

Roadrunner skrev (4 minutter siden):

Hva vet du jo allerede  :lur:

Spenolen! 

:tunge1: Men jeg vet ikke hva slags youtube-video det er, og jeg er ganske sikker på at det tryggeste er å forbli uvitende...

Skrevet

Noen ganger vet man hvilket tv-program man ser på ut fra et enkelt ord. Post-coital cannibalism - det  må være QI... :fnise: 

Skrevet (endret)

Denne smakløsheten er en pussig affære. Jeg har jo oppløst at den har blitt svekket i forbindelse med forkjølelse før, men aldri så kraftig. I praksis er det vel egentlig luktesansen som er borte, jeg har fortsatt nok grep om grunnsmakene til at jeg merke forskjell på sitrus og spekeskinke. Dessuten blir man veldig bevisst på konsistenser og teksturer, og på kroppens øvrige reaksjoner - jeg kan stikke nesa ned i boksen med sjasminte, ta et dypt magadrag og ikke kjenne noen lukt, men innsiden av nesa prikker på en måte som tilsier at den absolutt er der. Litt fascinerende, men nyhetens interesse daler fort...

Endret av Daria
Skrevet

Det med smak- og luktesans er egentlig merkelig til vanlig også. 

Jeg slapp heldigvis unna tap av noen sanser, men jeg var strengt tatt ikke forkjølet heller. Hostet og hadde vond kropp, men ikke snørr eller tett nese. 

Skrevet

Posten melder at de har plassert en pakke i en pakkeboks nær meg, på vegne av Gudrun Sjödén. Det er mulig noen i et ubevoktet øyeblikk ramlet innom nettsidens kuppkasse en sen kveld og ikke fant impulskontrollen sin i tide :plystre: Etsy melder at pakke nummer to er underveis, og vil være her om en måneds tid. Pakke nummer en har allerede vært på vei i et par uker, og kan bruke et par dager eller et par uker til...

Skrevet
Skravla skrev (5 minutter siden):

Jeg slapp heldigvis unna tap av noen sanser, men jeg var strengt tatt ikke forkjølet heller. Hostet og hadde vond kropp, men ikke snørr eller tett nese. 

Jeg har primært det man på engelsk så passende kaller en head cold - jeg hoster litt også, men først og fremst er det hodet som er tett og tilvis rennende (jeg vet at det siste bare er nesa, men når man snyter seg skikkelig, kjennes det jo litt ut som om litt av hjernen følger med...). Kroppen føles så langt overraskende levelig, med tanke på hvor lettpåvirkelig den er for enhver ekstra belastning. Hvordan den vil oppføre seg hos fysio til uka er jo en annen sak... 

Skrevet

Noen ganger ser jeg tråsoverskrifter på forumet og er ute av stand til å si om det er jeg eller trådstarter som er på bærtur, eventuelt om det er trolling på gang. I dag: Snegleslim i skjønnhet&velvære-forumet. Jeg var usikker på om jeg i det hele tatt ønsket å vite svaret, men dette er tydeligvis en seriøs greie. Tror jeg står over (men jeg antar at effekten er langsom...)... 🐌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...