Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lot  meg lure igjen - innefra så jeg bare den strålende sola, ikke den sure vinden... Utelesingen utgikk, men jeg kom meg til butikken et stykke unna. Aller mest fordi den ligger rett ved siden av en papirforretning som selger frimerker, det er det ikke så mange som gjør lenger. Viktigheter som smågodt, epler og brød er også i hus, nå blir det inneliv og medaljetelling resten av dagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Daria skrev (1 time siden):

Jeg har aldri tenkt over noen kobling der - jeg synes jeg drømmer mye rart til alle tider. Men jeg har litt tro på at man kan bearbeide ting i drømme - jeg hadde mye sykehus- og institusjonsdrømmer i høst etter å ha hatt en innleggelse og to rehab-opphold på noen måneder, og jeg var sint i drømme på en måte jeg aldri kunne vært i virkeligheten fire ganger på tre netter etter å ha diskutert sinne for første gang i en psykologtime. At man kan tolke så mye ut av symboler i drømmer er jeg skeptisk til, men følelsene der kommer nok ofte fra et sted. En periode gikk jeg på piller som skulle hjelpe mot kvalme og svimmelhet - de brukes primært i behandling av  psykose og jeg har aldri hatt så mye rare, absurde og livlige drømmer...

At jeg drømmer mer når fatiguen er aktiv,  kan kanskje henge sammen med at det er mer følelser i sving da… *funderer på hvordan kropp og følelser henger sammen*

Jeg lot  meg lure igjen - innefra så jeg bare den strålende sola, ikke den sure vinden... Utelesingen utgikk, men jeg kom meg til butikken et stykke unna. Aller mest fordi den ligger rett ved siden av en papirforretning som selger frimerker, det er det ikke så mange som gjør lenger. Viktigheter som smågodt, epler og brød er også i hus, nå blir det inneliv og medaljetelling resten av dagen...

Jeg lot meg også lure. Kom meg ut på tur, som ble kortere enn planlagt. Burde tatt ei tykkere jakke. Men tur er tur… :jepp: 

Endret av Sauen Shaun
Skrevet
Sauen Shaun skrev (11 minutter siden):

At jeg drømmer mer når fatiguen er aktiv,  kan kanskje henge sammen med at det er mer følelser i sving da… *funderer på hvordan kropp og følelser henger sammen*

Det høres jo ikke så usannsynlig ut.

Kropp og følelser henger sammen på et utall av uforklarlige måter, er min konklusjon. Behandlere og leger er veldig enige om at det er sånn, men ingen har noen fullgod forklaring på hva, hvordan og hvorfor - det er bare sånn, og ikke minst varierer det fra person til person. Eller som psykologen - høyt utdannet og relativt erfaren ekspert på området - oppsummerte det: Vi vet egentlig ikke så mye om hvordan sinnet fungerer...

Skrevet

Helt ny  og usett Bake-off-sesong samtidig som annen omgang  i vm-hopprennet - men det slo meg plutselig at nå har jeg jo tv-boks med både "se fra start"-funksjon  og 7-dagers arkiv. Mine zapping-dager er over... 

Skrevet
Daria skrev (12 minutter siden):

Helt ny  og usett Bake-off-sesong samtidig som annen omgang  i vm-hopprennet - men det slo meg plutselig at nå har jeg jo tv-boks med både "se fra start"-funksjon  og 7-dagers arkiv. Mine zapping-dager er over... 

Jammen… Da må det gjøres noe med kanalvalgene her i heimen. Jeg har ikke Bake-off lenger… :snurt:

Skrevet (endret)

Da er det helt klart på tide å ta grep - de har en skotte som stiller i kilt og en 60+ dame med lilla hår...

Endret av Daria
Skrevet
Daria skrev (21 timer siden):

I følge ryktespreder Evensen er det ting på gang mellom Alexandria Loutitt og Daniel Tschofenig - det blir hvertfall påstått... :ler: 

Jeg tror ryktene har spredt seg - det kan jo ikke være tilfeldig at producer legger inn bilder av at Loutitt er i publikum akkurat når en østerriker hopper :fnise: 

Skrevet

Jeg føler jo at når oppgaven er å lage en kake-kopi av sitt eget hjem, favoriserer det ganske kraftig de som bor i et noenlunde pent, eller i det minste interessant hus. En skittengul bygård er ikke kake-vennlig...

Skrevet

Da er det helt klart på tide å ta grep - de har en skotte som stiller i kilt og en 60+ dame med lilla hår...

Skjønner jeg går glipp av noe bra… 

Skrevet

Rislappene, teen og jeg er klare for svenskenes andra chansen, med de låten som ikke klarte finalekravet på første forsøk (mello-konting...). Pubertetsgutten med grønn bomberjakke og en middels jernvarehandel vil ha mer av dig - jeg er ikke overbevist om at det er gjensidig, men den fester seg jo... 

Skrevet

Noen tror de er - eller vil gjerne være - Carola ca 1990...

Skrevet

Når navnet ditt  er Crone og sangen heter Diamonds, forventer jeg mer bling enn et par ringer...

Skrevet

Alle de tre første sangene er veldig typiske uptempo MGP-sanger - helt tydelig en type sang mange liker og stemmer på, samtidig som det krever litt mer - enten av låta eller artisten - for å skille  seg ut og få nok stemmer.

Velkommen til analyse-avdelingen :ler: 

Skrevet

Jeg liker den country-inspirerte starten, hvor det bare er ham  og gitaren, og så slå de på ompatempoet og hun begynner å skrike...

Skrevet

Raggar-dansband med plystring. I can't even...

Skrevet

Og nå rapper han om korv med bröd og at ute på landet  er man inte så pryd. Denne urbane borgerskapsfrøkenen, derimot...

Skrevet

Ny oppdagelse: Med den nye tvboksen registeerer ikke tven at det skjer noe når jeg skifter kanal 8eller gjør noe som helst annet), og vil derfor skru seg av etter fire timer - det har jo ikke skjedd noe...

Skrevet

Hun har en bikake på scenen :klo: Og epilepsilys...

Skrevet

Du vet det er MGP når rock og folkemusikk kombineres av  to middelaldrende menn som ikke ser ut som om de driver med noen av  delene...

Skrevet (endret)

Den obligatoriske lettkledde ungjenta med en litt for slitsom sang - men jeg gjetter på at hun er en  av de som går videre. Når fire av åtte bidrag går videre, skal det jo ikke så mye til... Jeg tror hun  får følge av han som vil ha mer av dig, raggarne og enten country eller bikaken...

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...