Daria Skrevet 2. mars 2023 Forfatter #34701 Skrevet 2. mars 2023 Vi har fått Riks-TV; jeg gikk for basispakkensom har de fleste av de jeg ser mest på. Nå skal Eliteserien tilbake på tv2, så da er det ikke så krise med Eurosport - hadde de fortsatt hatt rettighetene, er det mulig jeg hadde måttet ha det i tillegg. I praksis er det ikke så mye jeg må se, men jeg synes det er greit å ha de skandinaviske, samt BBC og National Geographic (sistnevnte kun fordi jeg må ha med meg Flyhavarikommisjonen...).
Sauen Shaun Skrevet 2. mars 2023 #34702 Skrevet 2. mars 2023 National geographic er en av de som er savnet her…
Daria Skrevet 2. mars 2023 Forfatter #34703 Skrevet 2. mars 2023 I en del tilfeller så handler for meg vel så mye om vaner som om programmene i seg selv. Jeg er fortsatt litt snurt på av tv2 ikke lenger viser Bake-off i 9.30-tiden - jeg har sett alle episodene flere ganger, men det var en del av morgenrutinene mine...
Sauen Shaun Skrevet 2. mars 2023 #34704 Skrevet 2. mars 2023 Rutiner er i grunnen ganske viktige - spesielt når man ikke jobber lenger…
Daria Skrevet 2. mars 2023 Forfatter #34705 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Definitivt. Jeg merker det veldig fort i feriene når behandlerne har fri samtidig, da ryker både søvn og gode vaner. Det handler jo også om energisparing - alle valg og avgjørelser tar krefter, så alt som går på vane og rutine og er forhåndsbestemt forbruker mindre energi. Det er sånne ting man egentlig vet og som gjelder alle, men som blir så mye mer merkbart når man har lite å gå på. Bare en sånn detalj som at jeg har blitt flinkere til å planlegge middager hjelper, men jeg merker jo også at jeg er mye mindre åpen for å være spontan enn før - forutsigbarhet er min venn. (-Det høres veldig logisk ut, sa fysio da jeg nevnte det for henne). I dag var jeg spontan og vanebrytende og valgte en annen kåpe enn jeg pleier - med det resultat at jeg kom i konserthuset uten gummiknotter til stavene (for de ligger nemlig i lommen på den vanlige kåpen..) og måtte klare meg uten innendørs. Men jeg har hørt filharmonien igjen Det har vært mye avlysninger i vinter, så da er en halv konsert en seier. Endret 2. mars 2023 av Daria
Skravla Skrevet 2. mars 2023 #34706 Skrevet 2. mars 2023 Det er alltid en fare forbundet med å bytte yttertøy. Samme hvor gjennomtenkt det er så ligger det alltid noe igjen i lommene på den vanlige kåpen. Deilig med konsert-ork. (ballett - svanesjøen)
Daria Skrevet 2. mars 2023 Forfatter #34707 Skrevet 2. mars 2023 Jeg tror de svanene har svømt innom Moulin Rouge... Veldig deilig med litt påfyll - jeg fikk til og med en tenor Det ble nesten en hel konsert - antagelig hadde det gått bedre hvis jeg hadde sluppet pausen. Det er jo alt rundt som tar mest krefter - en drøy halvtime musikk er mindre krevende enn 20 minutter med konstant støy, bevegelse og skarpt lys rundt meg.
Daria Skrevet 3. mars 2023 Forfatter #34708 Skrevet 3. mars 2023 Jeg har en av de formiddagene hvor kombinasjonen av mengden utførte aktiviteter og faktisk klokkeslett føles litt feil... At jeg våknet 4.30 hjelper jo heller ikke, men forkjølelsesantydningen som ødela søvnen ser ikke ut til å påvirke formen nevneverdig (alltid et spenningsmoment - før ville det vært en vag irritasjon, nå kan det være nok til å velte dagsformen (men trenger ikke være det...)). Etter fysios definisjon har jeg hatt den perfekte starten på dagen - først trening, så kafé. Min definisjon er muligens litt annerledes Tre fulle runder i treningssalen, grønn te (de var tom for alle svarte varianter...), kanelbolle og lesing på kafé og tre bøker inn og fire ut på biblioteket. Jeg var flink og holdt meg til de som sto på hentehyllen - jeg lånte tross alt fem på mandag også (og leverte fem, jeg holder meg noenlunde i balanse). Sofa nå - og mer te. Det er vel en stafett etter hvert også...
Sauen Shaun Skrevet 3. mars 2023 #34709 Skrevet 3. mars 2023 De bagatellene som kan velte dagsformen er irriterende (men dessverre noe man må leve med). Men godt du fikk gjennomført formiddagens planer likevel. Snart klar for stafett her og. Må bare smøre litt lunsj først. Heia Norge. 🇳🇴
Daria Skrevet 3. mars 2023 Forfatter #34710 Skrevet 3. mars 2023 Ofte hjelper det å komme opp og ut og i gang, jeg har opplevd en del ganger at treningen har gått bedre enn formen i forkant skulle tilsi - men jeg har også opplevd det motsatte, og jeg vet aldri når det tipper feil vei. Men både jeg og fysio har blitt mer bevisst på å ta signalene og stoppe i tide. Lunsj, ja - jeg satte jo på ovnen for på steke rundstykker *plutselig tilbake*
Daria Skrevet 3. mars 2023 Forfatter #34711 Skrevet 3. mars 2023 -You did a good job on your leg. -It wasn't really that good. NRKs utskremte gjorde et forsøk på å skryte av Niskanen og glemte at han er finsk
Skravla Skrevet 3. mars 2023 #34712 Skrevet 3. mars 2023 Daria skrev (Akkurat nå): -You did a good job on your leg. -It wasn't really that good. NRKs utskremte gjorde et forsøk på å skryte av Niskanen og glemte at han er finsk De kommenterte det i boksen også. Her dro jeg tidlig(ere) hjem fra jobb. Antibiotikaen har slått til, men ting tyder på at den hjelper. Og det er viktigst. Et par avslappende dager nå så hjelper det kanskje på.
Daria Skrevet 3. mars 2023 Forfatter #34713 Skrevet 3. mars 2023 Fungerende antibiotika og rolig helg burde jo gjøre susen. Jeg har også lite ambisiøse planer for helgen, men været varsler utelesing. Og kanskje litt hestehovjakt - jeg vet hvor jeg skal lete...
Skravla Skrevet 3. mars 2023 #34714 Skrevet 3. mars 2023 Hestehov ja. Det var snøkledd der jeg pleier å finne hestehov først, så muligens ikke i helgen. Er jo ikke så langt kommet våren her i høyden.
Daria Skrevet 3. mars 2023 Forfatter #34715 Skrevet 3. mars 2023 Jeg så på fb-minnene at jeg fant årets første på denne datoen i fjor, så jeg ble litt inspirert, selv om det nok er mer snø her også enn det var på samme tid i fjor. Jeg fant jo årets første snøklokker i går, i fjor tror jeg det skjedde i februar (på samme sted).
Sauen Shaun Skrevet 3. mars 2023 #34716 Skrevet 3. mars 2023 Her skal vi ut på «blomsterjakt» når stafetten er ferdig. Litt frisk luft gjør nok godt i dag også.
Sauen Shaun Skrevet 3. mars 2023 #34717 Skrevet 3. mars 2023 Skravla skrev (16 minutter siden): De kommenterte det i boksen også. Her dro jeg tidlig(ere) hjem fra jobb. Antibiotikaen har slått til, men ting tyder på at den hjelper. Og det er viktigst. Et par avslappende dager nå så hjelper det kanskje på. God bedring, Skravla
Daria Skrevet 3. mars 2023 Forfatter #34718 Skrevet 3. mars 2023 -Nå kommer et fransk støt, sier kommentator. Min første assosiasjon var faktisk fekting (jeg aner ikke om det faktisk er et fekteuttrykk, men det kunne jo vært), før jeg uunngåelig ramlet ned i kofferten. Det er jo ikke en setning som roper langrenn - og det gjelder for så vidt også for konseptet fransk/tysk kamp...
Skravla Skrevet 3. mars 2023 #34719 Skrevet 3. mars 2023 Aner ikke om det er et fekte-uttrykk.... jeg snublet og falt rett i den kofferten.
Skravla Skrevet 3. mars 2023 #34720 Skrevet 3. mars 2023 Sauen Shaun skrev (14 minutter siden): God bedring, Skravla Takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå