Daria Skrevet 19. februar 2023 Forfatter #34581 Skrevet 19. februar 2023 Jeg har vært ute en liten tur; kroppen og hodet debatterer fortsatt fornuften og nødvendigheten i dette. Psykoterapibøker jeg har lest har påpekt at å få terapeuten som imaginær samtalepartner er helt normalt, men jeg har ennå ikke sett noen påpeke at man kan få fysioterapeuten som imaginær PT/masekråke... Fornuftens stemme og treningssamvittighetens stemme - i hodet mitt er begge nå vestlendinger. En invasjon på flere måter...
Daria Skrevet 19. februar 2023 Forfatter #34582 Skrevet 19. februar 2023 To svensker ut i ledelsen etter siste skyting, med Johannes Thingnes Bø halsende bak. De svenske kommentatorene går i fistel - jeg håper de har helsepersonell i beredskap
Daria Skrevet 19. februar 2023 Forfatter #34583 Skrevet 19. februar 2023 (endret) -Heeelt otroligt! Jeg kan unne svenskene den dobbeltseieren, det er helt greit Endret 19. februar 2023 av Daria
Daria Skrevet 19. februar 2023 Forfatter #34584 Skrevet 19. februar 2023 Disney burde jo kjenne sin besøkelsestid og bli sponsor for Timon Haugan - jeg ser for meg den hjelmen...
Daria Skrevet 19. februar 2023 Forfatter #34585 Skrevet 19. februar 2023 Johannes Thingnes Bø får ha meg unnskyldt - at Ingrid Landmark Tandrevold tar sølv på fellesstarten etter å ha tatt rotta på de to franske på sisterunden er VMs største øyeblikk og det som fikk meg rørt...
AprilLudgate Skrevet 19. februar 2023 #34586 Skrevet 19. februar 2023 Jeg har spist 2 fastelavensboller om du lurte. Det gjorde du jo ikke, men nå VET du det. Steike gode var de og.
Daria Skrevet 19. februar 2023 Forfatter #34587 Skrevet 19. februar 2023 Godt å vite Jeg hadde en vag plan om vafler, fordi jeg trodde jeg hadde melk utgått på dato, men den holdt i flere dager til. Man kan selvfølgelig lage vafler på ikke-utgått melk også, men uten det incentivet var ikke lysten sterk nok... Jeg spiste oreokake i går da, og is (pepperkake-sandwich) til dessert i dag, så jeg lider ingen nød...
Daria Skrevet 19. februar 2023 Forfatter #34588 Skrevet 19. februar 2023 Boken er skrevet på en lettfattelig måte som dessuten gjør den tilgjengelig for den allmenne leser med spesiell interesse for meningsløsheten. Sjelden har betegnelsen For svært spesielt interesserte føltes mer passende Mvh hun som står på venteliste...
Daria Skrevet 20. februar 2023 Forfatter #34589 Skrevet 20. februar 2023 Psykofysio: -Sist begynte vi på den andre tibetanske riten. Meg: ❓ Vi gjorde visst det - hun hadde bare ikke navngitt den, og det må jo sies at det ikke er den mest intuitive benevnelsen. Knebøy er mer selvforklarende Krevende og lang time - den kan vare alt fra 50 min til 1t15min - og en tur på biblioteket etterpå. Plutselig var føret mer utfordrende igjen - jeg var litt forvirret da jeg var oppe en tur i 2-tida i natt og verden hadde skiftet farge, dette hadde ikke yr sagt noe om... En vennlig tanke skjenkes billettkontrolløren som prøvde å ikke sukke altfor oppgitt da hun forklarte en dame (50+) at hun måtte aktivere billetten før påstigning og ble møtt med argumentet -Men da hadde jeg ikke rukket trikken! Jeg aner at kontrollørens tanke gikk i samme baner som mine...
Daria Skrevet 20. februar 2023 Forfatter #34590 Skrevet 20. februar 2023 Daria skrev (På 18.2.2023 den 15.34): 18.02: Åtte lest, ingen kjøpt. Gratulerer med dagen av Maria Horvei er en 17. mai-roman, det må sies å være en svært smal (og veldig norsk) genre. I en liten bygd på Vestlandet er barneskolærer Bjørg årets leder av 17. mai-komitéen. Hun har invitert sin tidligere elev Birger, nå universitetsstipendiat i hovedstaden, hjem for å holde talen for dagen, og hennes egen datter Laila har også tatt turen over fjellet fra Blindern for å informere om en avgjørelse hun har tatt. I utkanten lusker Arnold, nabobygdas berømte og beryktede forfatter... Alle fire kommer til orde i det som vel så mye er en kollektivroman om bygda. Morsom og velformulert, og det er vel ikke å avsløre for mye å antyde at talen ikke går helt etter planen... 20.02: Ni lest, ingen kjøpt. Erik Nivas Rosenborg 1996 : sesongen da alt var mulig er en deilig nostalgitripp for en RBK-supporter som var 16 år i mirakelsesongen, husker det meste det refereres til (hvem kan vel glemme 10-0 mot Brann...) og ikke minst kjenner til samtlige spillere (mer enn jeg kan påberope meg i dag...). Når det hele kulminerer i seieren over Milan i desember, er det så jeg kjenner frysningene og spenningen når ballen spilles mot Vegard Heggem og jeg vet hva som kommer... Det er også vanskelig å unngå å bli varm om hjertet av å lese om Nils Arne Eggen og hans enorme engasjement, på godt og vondt (og å samtidig sørge over at vi i dag sitter med Rekdal i stedet. Det gjør fortsatt vondt). Boka er ikke et rent sesongreferat, her er bakgrunnshistorier på både klubb og spillere og ikke minst er den usedvanlig godt skrevet - det er på ingen måte en selvfølge i sportsbokgenren...
Daria Skrevet 21. februar 2023 Forfatter #34591 Skrevet 21. februar 2023 Jeg kom hjem til en mørklagt oppgang - men heisen gikk. Enten har noen lent seg mot en bryter jeg ikke vet om, eller så har fiberinstallatørene som holder på i huset boret et sted de ikke burde... Ukas fysio er unnagjort (hun skal ha fri på fredag, ergo har jeg det samme), om et par timer er det avgang til tannlegen for årets rutinekontroll.
Daria Skrevet 21. februar 2023 Forfatter #34592 Skrevet 21. februar 2023 Etter fjorårets overveldende første møte, hvor han fant tre hull og en visdomstann som burde trekkes, var vi tilbake til den type tannlegetimer jeg har vært vant til - bilder, litt pirk og puss og alt erklært å være i sin skjønneste orden. Samt en dose tannkrem på øyelokket(!) - det sto ikke på innsats og entusiasme Dessuten skal han jo ha pluss for å ha hørt om Maya Angelou, som jeg leste på venteværelset (når jeg ikke tenke fordomsfulle tanker om min medventende, basert på antrekk, framtoning og overhørte telefonsamtaler...). Nå er dagens store spørsmål om jeg skal forholde meg til at det er den internasjonale pannekakedagen...
Daria Skrevet 21. februar 2023 Forfatter #34593 Skrevet 21. februar 2023 Pannekakedagen er behørig markert Og hva er vel mer passende tonefølge enn denne klassikeren, hvor man kan sende en vennlig tanke til mor som måtte steke hele 84 pannekaker (og som bygårdbeboer har jeg også en viss medlidenhet med herr Fredriksen...) - jeg klarte meg med noen færre...
Daria Skrevet 21. februar 2023 Forfatter #34594 Skrevet 21. februar 2023 Daria skrev (På 20.2.2023 den 20.53): 20.02: Ni lest, ingen kjøpt. 21.02: Ti lest, ingen kjøpt. Jeg husker ikke lenger hvor jeg leste den begeistrede omtalen av Sjonglering og bjugnlering, lyriker Sissel Solbjørg Bjugns samlede verker, men det kan ha vært i Syn og segn - hun tilhørte den nokså sjeldne kategorien nynorskskrivende nordlendinger. Selv er jeg ikke like betingelsesløst frelst - noe fenger meg, mens andre ting blir litt for surrealistisk og rart og fullt av referanser til andre tekster, mennesker og hendelser som ikke ringer noen bjeller flere tiår senere (og en hel diktsamling om gruvedrift, hvor det primært er linjeskiftene som ikke gjør at det føles mest som en reportasjebok). Bjugn debuterte tidlig på 70-tallet og her er arbeiderkamp, feminisme og politikk - og religion, hun konverterte til katolisismen - i tillegg til forfatterens egne integrerte illustrasjoner. Samt linjene som visstnok skapte overskrifter (fra diktet Heltinnetrinnet, et av samlingens store høydepunkter): Eg bakar verdas beste brød med kim og kli / Den finaste fitta i Nordland er mi. Her bør jo fylkets russ ha kjent sin besøkelsestid...
Daria Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #34595 Skrevet 22. februar 2023 Venteformiddag - det skal komme installatører en gang mellom 8 og 13...
Sauen Shaun Skrevet 22. februar 2023 #34596 Skrevet 22. februar 2023 Jeg regner med at du klarer å fylle ventetiden med te, bøker og tv.
Daria Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #34597 Skrevet 22. februar 2023 Jeg får aldri gjort noe særlig mens jeg venter, jeg er bare stressa fordi jeg ikke helt vet når og hva og hvordan, og hvilke ting jeg bør har gjort (det er ikke så mye hjelp i at det står at møbler må flyttes på forhånd når jeg ikke vet hva som kreves av plass hvor). Her sendte jeg til og med mail i forkant for å få bekreftet at ting kunne gjøres som jeg fortrakk og fikk et litt uavklart "Det går sikkert bra, men snakk med installatørene på dagen"... Nå har jeg fått boksene der jeg ville, men det var ikke med i min beregning at bokskapet måtte flyttes - og dermed tømmes først - for å få det til...
Daria Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #34598 Skrevet 22. februar 2023 Jeg lærer på Hele Sverge bakar at smålendingene spiser marsipankake første torsdag i mars (det er en uttale-greie ). Det er jo bare en uke til - det burde man jo. Enhver unnskyldning
AprilLudgate Skrevet 22. februar 2023 #34599 Skrevet 22. februar 2023 Daria skrev (2 timer siden): Jeg lærer på Hele Sverge bakar at smålendingene spiser marsipankake første torsdag i mars (det er en uttale-greie ). Det er jo bare en uke til - det burde man jo. Enhver unnskyldning Fantastisk tradisjon å innføre spør du meg. Man burde jo kle seg opp og gjøre det hele litt ekstra spesielt. Hva med en kakebrosje?
Daria Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #34600 Skrevet 22. februar 2023 AprilLudgate skrev (32 minutter siden): Fantastisk tradisjon å innføre spør du meg. Man burde jo kle seg opp og gjøre det hele litt ekstra spesielt. Hva med en kakebrosje? Du må jo ikke gi meg sånne idéer... Men jeg ser jo absolutt for meg at neste ukes kafébesøk kan bli litt mer ekstravagant enn normalt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå