Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34541 Skrevet 11. februar 2023 Beige sports-bh (for å vise fram tatoveringene, antar jeg) og ditto dressbukse, sutresang og både diksjon, engelskuttale og stemme under pari. Denne går neppe til finale...
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34542 Skrevet 11. februar 2023 Neste deltaker er en veteran, sier den danske programlederen, og jeg så for meg mer Tor Endresen enn Nick Carter. Men ved nærmere ettersyn er ansiktet en del eldre enn klærne og frisyren - og hvis jeg får være litt ufin også eldre enn de 34 årene google påstår at han er (og som ikke kvalifiserer som veteran i musikkbransjen nokså uavhengig av når du begynte...). -Jag har gjort en gryte med älg och kantarell, synges svensken i en scenografi som minner om barne-tv på 70-tallet og en stemme som minner om Ola Paus. Så langt i kveld har jeg ikke sett årets internasjonale vinner, det er jeg ganske overbevist om.
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34543 Skrevet 11. februar 2023 Danmarks sterkeste så langt i orange glitterkjole, matchende hansker og lilla støvler, og tittelen Beautiful bullshit. Kanskje hun og Alessandra kan være powerfeminister sammen i Liverpool...
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34544 Skrevet 11. februar 2023 Dansken har varmet opp for Metallica og Rammstein. Jeg får jo visse forventninger/angstreaksjoner når det gjelder bidraget hans...
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34545 Skrevet 11. februar 2023 Han levde opp til det meste ganske umiddelbart, inkludert et lysshow som fikk meg til å skifte kanal ganske umiddelbart. Da er svenskenes tospråklige glad-rap å foretrekke.
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34546 Skrevet 11. februar 2023 Danskenes unge, mannlige musikalsanger i glitrende halterneck-buksedress i glitrende fløyel og matchende øyensminke er så langt kveldens høydepunkt. Om han ikke har spilt konferansieren i Cabaret allerede, burde noen kjenne sin beskelsestid snart.
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34547 Skrevet 11. februar 2023 Kveldens obligatoriske enmannsboyband hos svenskene har finalepotensiale - dansbar, fengende og plusspoeng for både morsmål og modulasjon (men minus for plystringen...).
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34548 Skrevet 11. februar 2023 Alle kveldens bidrag er unnagjort - svenskene skal bruke en halvtime på å komme til en avgjørelse, danskene en time. Hos danskene har jeg tro på den orange kjolen og håper på musikalmannen, mens hos svenskene holder jeg en knapp på Mariah Carey og enmannsboybandet til finalen.
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34549 Skrevet 11. februar 2023 Det er sjelden en boligannonse bruker bilder fra 1964 for å vise hvor lite som er gjort i leiligheten på 60 år og framhever det som et pluss, men jeg skal ikke nekte for at retroelskeren sikler litt...
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34550 Skrevet 11. februar 2023 Ah, danskene skal ha en gullfinale med tre bidrag. Da vil jeg legge til damen med egen skog på scenen som en tredje kandidat.
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34551 Skrevet 11. februar 2023 Daria skrev (29 minutter siden): mens hos svenskene holder jeg en knapp på Mariah Carey og enmannsboybandet til finalen. Og jeg bommet på begge Det svenske folket gikk for glad-rap og et bidrag jeg ikke hadde festet meg ved (men enmannsboybandet var nærme)...
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34552 Skrevet 11. februar 2023 (endret) Til danskenes gulfinale går Metallica-oppvarmeren, det som tydeligvis er en populær youtuber og Nick Carter-veteranen. Orakelet har ikke hatt en god kveld - men det er jo ikke min feil at vår naboer har så dårlig smak Endret 11. februar 2023 av Daria
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34553 Skrevet 11. februar 2023 Jeg fant ut at jeg ikke orket mer dansk middelmådighet og tomprat og satset på at twitter skulle holde meg oppdatert den siste halvtimen, men sendingen gikk over tiden og den internasjonalt tilgjengelige feeden stoppet tydeligvis, så twitter hadde plutselig bare frustrasjon å by på. Godt man er skandinavisk privilegert og har tv-signaler man kan slå på igjen... Årets danske bidrag er en rosakledd tenåringsyoutuber 20-årig tiktok'er (#jegergammel) som tydeligvis har engelsk som førstespråk og en sang med så mye effekter at det er umulig å høre om han egentlig kan synge...
AprilLudgate Skrevet 11. februar 2023 #34554 Skrevet 11. februar 2023 Daria skrev (1 time siden): Han levde opp til det meste ganske umiddelbart, inkludert et lysshow som fikk meg til å skifte kanal ganske umiddelbart. Da er svenskenes tospråklige glad-rap å foretrekke. 😆😆😆😆
Daria Skrevet 12. februar 2023 Forfatter #34555 Skrevet 12. februar 2023 Mårrån! Det er straks utfor på tv, jeg har te og sjokolade (ja da, jeg har spist frokost) og i ettermiddag venter familiemiddag. Det store spørsmålet før det er om jeg skal være flink og opprettholde søndagstreningsvanene mine. Utfordringene når jeg har ettermiddags- eller kveldsplaner er å finne den riktige balansen for aktivitet i forkant - jeg skal helst ikke bruke for mye krefter, men det er likevel bedre å gjøre litt enn å bare ligge på sofaen.
Daria Skrevet 12. februar 2023 Forfatter #34556 Skrevet 12. februar 2023 -Han er ikke spektakulær, han er bare helt rå. Viktig presisering av kommentatorene
Daria Skrevet 12. februar 2023 Forfatter #34557 Skrevet 12. februar 2023 Matten har vært framme Det ble en ganske kort og forsiktig økt, men alle monner drar (og er verdt litt selvskryt - jeg har tross alt tatt situps og pushups frivillig før klokka 12 en søndag...). Den neste timene har jeg derimot tenkt å gjøre svært lite...
Daria Skrevet 12. februar 2023 Forfatter #34558 Skrevet 12. februar 2023 Jeg har vært utenfor bygrensa (tror det er første gang i år...), hatt samvær med familie, inkludert min mor på morsdagen og tenåringsniese, og blitt servert elggryte, is og rips Dessuten fikk jeg meg en påminnelse på hjemveien om hvor sårbar jeg er nå. Busstoppet var flyttet midlertidig, ikke så langt i avstand, men bort og opp og rundt og til et sted hvor det ikke var sitteplasser og mye støy - når jeg er sliten og uforberedt og ikke har så mye å gå på skal det ikke stort mer til før det nesten bikker over. Det er også grunnen til at jeg ikke drar noe sted uten å ha med stavene, selv når det i teorien skal gå greit, for plutselig dukker det opp noe uforutsett som er en bagatell for de fleste andre, men som kan være i overkant for meg.
Daria Skrevet 12. februar 2023 Forfatter #34559 Skrevet 12. februar 2023 Jeg innser at Flyhavarikommisjonen er av mine særere tv-vaner, men det er jo fascinerende... *benket for ny sesong*
Daria Skrevet 13. februar 2023 Forfatter #34560 Skrevet 13. februar 2023 Det er jo ikke så ofte jeg blir tiltalt som Madame i butikker i Oslo Følelsen av å være sofistikert og elegant fortok seg imidlertid fort da jeg skulle betale og be stående og rote etter lommeboka blant bok og sitteunderlag og solbriller i min altfor store veske og oppholdt både ekspeditøren og den eldre herren bak meg. De tok det dog som gentlemen begge to Jeg har fylt på teposelageret (en naturlig og helt forsvarbar følge av at jeg gjør en innsats for å bruke opp lageret av gamle poser), når sesongen for te på termos og i termokopp tar seg opp gjør bruken av poser det samme. Dessuten har jeg gjort unna ukas økt hos psykofysio og testet ut øvelser med uventede effekter, og lest litt i sola. Lunsj nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå