Daria Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #34521 Skrevet 10. februar 2023 Sengetøy- og håndkledelen av onsdagens klesvask er hentet fra tørkesnorene i kjelleren - og med det er dagens mål oppnådd. Man skal jo være realistisk Å få resten av vasken fra tørkestativ til skap i løpet av dagen er en bonus, i likhet med bøkene som snart er utlest og teen jeg strengt tatt ikke trenger å bestille (så om bonus vil være å stå imot eller å la seg friste er foreløbig noe uklart... 🍵 )...
Daria Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #34522 Skrevet 10. februar 2023 Sondre Lerche skal være Norges svar på Aaron Tveit. Jeg er ikke overbevist...
Sauen Shaun Skrevet 10. februar 2023 #34523 Skrevet 10. februar 2023 Te kunne kanskje vært godt. *har fått i meg dagens kaffekvote*
Daria Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #34524 Skrevet 10. februar 2023 Jeg har tømt en kanne (halvannenliters...) og tror jeg snart trenger en til. Men så langt ingen nye bestillinger
Daria Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #34525 Skrevet 10. februar 2023 Det kom en tenåring på døra og solgte av alle ting krystalldeodorant, til inntekt for klassetur. Min første reaksjon var at de har jeg jo virkelig ikke bruk for, men han hadde jo et poeng da han sa at det handlet mest om dugnad - det er ikke det at noen trenger der... Så han fikk for ærlighet og innsats - jeg synes tross alt at det står litt respekt av å gå på dørene selv heller enn å overlate til mamma og pappa og pushe på facebook og på lunsjrommet på jobb, og pleier å kjøpe lodd og kaker når anledningen byr seg. Han ble glad og kom seg 100 kroner nærmere Tyskland, og jeg kan føle at jeg bidrar til en god sak.
Roadrunner Skrevet 10. februar 2023 #34526 Skrevet 10. februar 2023 Ble bambussokker her for noen uker siden - i dugnadsånd. Husker selv vi gikk fra dør til dør med håndballaget og solgte lodd, julestjerner og fuglenek, så kjekt å støtte unge som kommer på døra. Virkelig nok av foreldre som pusher dopapir, spylervæske og ymse annet på FB og jobb...
Sauen Shaun Skrevet 10. februar 2023 #34527 Skrevet 10. februar 2023 Her var siste dugnadskjøp sekker med strøsand, som ble donert videre til borettslaget… Og ja, det står respekt av de som tør gå på dørene og selge selv.
Daria Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #34528 Skrevet 10. februar 2023 Jeg mislikte så intenst å gjøre det da jeg var barn, så det handler mest av alt om solidaritet og medlidenhet...
Daria Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #34529 Skrevet 10. februar 2023 Daria skrev (På 7.2.2023 den 21.02): 07.02: Tre lest, ingen kjøpt. Mari Ann Augestads Tre kvinner er en ganske tynn og lettlest roman med korte kapitler og gode formuleringer (Rapport fra en vellykket tenåringsfest: Bente satt ennå fast i munnen til en eller annen dverg fra parallellklassen). Tittelens tre kvinner er Maria, som i en alder av drøyt 50 forteller om både nåtid og fortid om hverandre, og hennes mor og bestemor og deres noe dysfunksjonelle forhold og familie. Vi treffer også Marias tre menn - den elskede, erstatteren og studenten. Familieforhold og puslespillkomposisjon - jeg liker jo sånt. 10.02: Fem lest, ingen kjøpt. Sathnam Sangheras Empireland har undertittelen How imperialism has shaped modern Britain, og handler om nettopp det... Sanghera tar utgangspunkt i seg selv, som bitiskfødt sikh av foreldre innvandret fra India og sin egen manglende kunnskap om hva imperiet egentlig har betydd for dagens Storbritannia. Om rasisme, økonomi, utdanning og språk, og hvor (lite) godt den gjengse brite egentlig kjenner sin egen historie. Han lykkes i å gjøre det både personlig og allmenngyldig, og relativt lett tilgjengelig, det komplekse temaet tatt i betraktning. Olav V : ensom majestet 1946-1991 er tredje og siste bind i Tore Rems biografiserie. Krigen er over, det sosialdemokratiske velferdssamfunnet vokser fram og kronprinsen blir først enkemann og så konge. Etterhvert blir han også svigerfar, og 50 år lenger fram i tid er det vanskelig å helt forstå (eller la være å le litt av) alt oppstyret om at Sonja ville bli monarkiets undergang. Det er også vanskelig å ikke ha medlidenhet med henne, hun ble ikke akkurat tatt imot med åpne armer. Rem forteller også om den smilende folkekongens mindre sjarmerende sider, om temperament og egenrådighet. Det går mye i statsbesøk og seiling - lesverdig og interessant, men samtidig også litt langtekkelig, det skjer jo egentlig ikke all verden de siste 20 årene...
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34530 Skrevet 11. februar 2023 I går sovnet jeg såpass tidlig at jeg var overraskende våken og nesten klar til å stå opp, men jeg funderte på saken såpass lenge (og var en tur i Bergen, hvor jeg oppdaget en ny og ukjent bydel, sammen med Skravla, i mellomtiden) at klokka rakk å bli 10 før jeg gjorde alvor av det Ut burde man ( ), og en tur i butikken burde man (brød), dessuten var det jo dette tørkestativet med klær som ideelt sett burde inn i skapet. Snart...
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34531 Skrevet 11. februar 2023 Det jeg stusser mest på, når det tar to Kiwi-ansatte fem minutter å slå inn en vare korrekt, er at de begge var så opptatt av å beklage til kunden hvis vare det var, men ingen av den kastet så mye som et blikk på meg som var rett bak (og allerede hadde alle varene mine på båndet, så det ikke var et alternativ å gå i en annen kasse) og også ble oppholdt like lenge av kløningen deres... (Men det bekreftet jo igjen at jeg skal holde meg til prinsippet mitt om å aldri bytte kø i utgangspunktet, selv når jeg står rett bak en med overfylt handlevogn og nabokassen tilsynelatende er ledig om tre varer...). Det var nesten sol et kort øyeblikk, jeg kastet jo en antydning til skygge, men utelesningen var vel når sant skal sies preget mer av trass enn av nytelse...
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34532 Skrevet 11. februar 2023 Er det egentlig en god idé, når man er publikum på en litt tåkelagt skiskytterstadion, å stille med blinkrekke på hodet...?
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34533 Skrevet 11. februar 2023 -Vi har Norge, Norge, Norge, Norge... Svenskene er bare ørlite resignerte... En ting er at en nasjon tar de fire (for ikke å si fem av de seks) første plassene, men at de to aller første tas av samme familie er ganske vilt. -Dom fick endå inte alla topp fem, det skall vi komma ihåg...
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34534 Skrevet 11. februar 2023 Toppscore for oppmerksomhet og tilstedeværelse tildeles hun som la varmeputen i ovnen for varming - og glemte den der i over en time, i stedet for å ta den ut etter et kvarter. Den er varm nok nå...
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34535 Skrevet 11. februar 2023 Te, eple, skolebrød og smågodt - og fjernkontrollen klar. Om et kvarter begynner både andre delfinale hos svenskene og MGP-finale hos danskene...
AprilLudgate Skrevet 11. februar 2023 #34536 Skrevet 11. februar 2023 Daria skrev (På 10.2.2023 den 16.46): Det kom en tenåring på døra og solgte av alle ting krystalldeodorant, til inntekt for klassetur. Min første reaksjon var at de har jeg jo virkelig ikke bruk for, men han hadde jo et poeng da han sa at det handlet mest om dugnad - det er ikke det at noen trenger der... Så han fikk for ærlighet og innsats - jeg synes tross alt at det står litt respekt av å gå på dørene selv heller enn å overlate til mamma og pappa og pushe på facebook og på lunsjrommet på jobb, og pleier å kjøpe lodd og kaker når anledningen byr seg. Han ble glad og kom seg 100 kroner nærmere Tyskland, og jeg kan føle at jeg bidrar til en god sak. 😆😆😆😆😆 Jeg hadde betalt han 200 kr bare for argumentet. Og donert bort deoen.
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34538 Skrevet 11. februar 2023 (endret) Danskenes første er Shane fra Westlife som syner en variant av Lionel Ritchies Dance all night. Svenskenes er en wannabe-Mariah Carey i glitterpysjamas. En helt vanlig MGP-kveld, med andre ord Endret 11. februar 2023 av Daria
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34539 Skrevet 11. februar 2023 Nå hos danskene: 90-tallshår og viktorianske kjoler. Noen griner i forsnakket hos svenskene, så jeg zappet raskt unna...
Daria Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #34540 Skrevet 11. februar 2023 I was gonna marry him, but he ran away. Jeg kan jo skjønne hvorfor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå