Daria Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #34501 Skrevet 7. februar 2023 AprilLudgate skrev (2 timer siden): 👏👏👏👏👏 Asså. Jeg er ekstremt imponert! Særlig hjemmeøktene, men man skal faktisk ikke undervurdere rest&food. Mat og hvile er viktig, kanskje særlig for oss som er litt sarte og skrøpelige i utgangspunktet. Det er en grunn til at fysio minner meg på å sitte og hvile litt før jeg går etter treningen...
Daria Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #34502 Skrevet 7. februar 2023 Daria skrev (23 timer siden): 06.02: To lest, ingen kjøpt. Lykkefall av Jevhenija Bjelorusets har fått genrebetegnelsen fortellinger, selv om det antydes i forordet at mye er basert på samtaler forfatteren har hatt med virkelige mennesker. Disse menneskene og fortellingene deres befinner seg i Ukraina under den forrige krigen, selv om det varierer hvor tilstedeværende krigen er. Fortellingene er korte, sjelden mer enn 3-4 sider, og med en del innslag som er åpenbart fiktive, hvertfall fra et vesteuropeisk synspunkt. Jeg får aldri helt tak på dem og lurer på om det kan handle om fortellertradisjoner og kulturforståelse. 07.02: Tre lest, ingen kjøpt. Mari Ann Augestads Tre kvinner er en ganske tynn og lettlest roman med korte kapitler og gode formuleringer (Rapport fra en vellykket tenåringsfest: Bente satt ennå fast i munnen til en eller annen dverg fra parallellklassen). Tittelens tre kvinner er Maria, som i en alder av drøyt 50 forteller om både nåtid og fortid om hverandre, og hennes mor og bestemor og deres noe dysfunksjonelle forhold og familie. Vi treffer også Marias tre menn - den elskede, erstatteren og studenten. Familieforhold og puslespillkomposisjon - jeg liker jo sånt.
Daria Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #34503 Skrevet 8. februar 2023 Ukas avtalefrie dag og dermed en sen og rolig morgen - jeg lå godt nedgravd under en flanellskledd vinterdyne og hørte på tåkeluren til klokka nærmet seg 10. Jeg hadde en tanke om klesvask, men det avhenger både av at vaskekjelleren er ledig og at jeg finner vilje og gjennomføringsevne. Først og fremst bør jeg vel finne klær og frokost...
Daria Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #34504 Skrevet 8. februar 2023 Jeg fant, jeg fant - klær, frokost og ledig vaskekjeller, og da jeg først var kommet så langt, fant jeg litt gjennomføringsevne også... 1
Daria Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #34505 Skrevet 8. februar 2023 -Det er jo gøy å kunne kalle seg verdensmester etter karrieren, konstaterer Kjetil André Aamodt og søker støtte hos medekspert Kjetil Jansrud. Han er jo ikke uenig...
Daria Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #34506 Skrevet 8. februar 2023 -Hun ryker i galgen, som så mange andre har gjort... Et litt vanskelig heng i løypa, hvor mange kjører ut. Av setninger som får en litt annen betydning utenfor kontekst... En vask ferdig og hengt opp, den neste er i maskinen. Det meste tyder på at når også nummer tre er ferdig, vil jeg være det samme...
Daria Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #34507 Skrevet 8. februar 2023 Da var vm-medaljesankingen også i gang Delt medalje i en idrett hvor de kjører opp mot 100 kilometer i timen og regner på hundredeler er ganske vanvittig - men bronse er bronse, og jeg tror Kaisa Vickhoff Lie er fornøyd...
Daria Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #34508 Skrevet 8. februar 2023 Tre maskinladninger vask henger til tørk, jeg har spist lunsj og jeg har te, og skiskytterne er klare for stafett. På reklame- og avbruddsfri svensk tv - de er såpass opptatt av Norge uansett at forskjellen ikke er så stor
AprilLudgate Skrevet 8. februar 2023 #34509 Skrevet 8. februar 2023 Jeg har farget ettervekst. Flere planer har jeg ikke 😆
Daria Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #34510 Skrevet 8. februar 2023 Det mest ambisiøse målet mitt for resten av dagen er å lage middag, samt gjøre en innsats for å kunne levere minst en bok til på biblioteket på fredag. Oi, en hare i skisporet! Hakket mindre disiplinert - og desto mer pelskledd - enn de pleier å være i friidrett... 🐰
Daria Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #34511 Skrevet 8. februar 2023 Daria skrev (13 minutter siden): Tre maskinladninger vask henger til tørk, jeg har spist lunsj og jeg har te, og skiskytterne er klare for stafett. På reklame- og avbruddsfri svensk tv - de er såpass opptatt av Norge uansett at forskjellen ikke er så stor Det skulle jeg selvfølgelig ikke sagt - plutselig forsvant både lyd og bilde et øyeblikk. Men svenskenes ikke helt gledesfrie entusiasme over at Tandrevold måtte i strafferunden kom greit fram
Daria Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #34512 Skrevet 8. februar 2023 Entusiasmen deres må sies å ha dabbet av litt etter hvert som det ender med konklusjonen det är som vanligt Norge som vinner og de ender på 9. plass. En vennlig tanke sendes Sebastian Samuelsson som gikk på en skikkelig smell på siste etappe...
Daria Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #34513 Skrevet 8. februar 2023 Yr varsler at jeg vil bli møtt av opptil flere plussgrader og delvis sol etter morgendagens mentale treningsøkt, ergo ser jeg umiddelbart for meg en påfølgende utelesingsøkt på festningen. Det er mulig det er en smule optimistisk (jeg mister gjerne litt begrep om hva som egentlig er varmt nok til den slags på denne tiden av året), men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd...
Daria Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #34514 Skrevet 9. februar 2023 Det var en smule optimistisk - og vinden hjalp jo ikke... Men jeg fikk gått en runde og fått litt sol og frisk luft (og beina hilser at den var både lang og utfordrende) og samtidig luftet hodet litt, det er alltid litt som skal bearbeides og falle på plass etterpå.
Daria Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #34515 Skrevet 9. februar 2023 Noen reklamer er jo mer minneverdige enn andre (men jeg innser at det er en stund siden jeg så John Travolta sist...).
Roadrunner Skrevet 9. februar 2023 #34516 Skrevet 9. februar 2023 Daria skrev (2 timer siden): Noen reklamer er jo mer minneverdige enn andre (men jeg innser at det er en stund siden jeg så John Travolta sist...). Er visst en stund siden jeg så John Travolta sist også...
Daria Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #34517 Skrevet 9. februar 2023 Jeg måtte sjekke hvor gammel han er - han blir 70 til neste år. Samme årgang som faren min (som sikkert gjerne vil ha protokollført at i motsetning til Travolta har han fortsatt hår ).
Roadrunner Skrevet 9. februar 2023 #34518 Skrevet 9. februar 2023 Når tør jeg ikke helt tenke på hva som er gjort av justeringer og slikt, men han holder seg unektelig godt til å være 69 år (John Travolta - din far har jeg ikke noe grunnlag å uttale meg om )
Daria Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #34519 Skrevet 9. februar 2023 Min far er ganske fornøyd med å være den eneste i vennegjengen som fortsatt har både hårmengde og hårfarge nokså intakt - så vidt jeg vet helt naturlig Akkurat når det gjelder visuell aldring har jeg ganske gode gener på begge sider...
Daria Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #34520 Skrevet 10. februar 2023 De skoene er ikke for meg, men kappen! *havesyk* Anvendbar til (nesten) enhver anledning... I avdelingen for de mer hverdagslige antrekk har jeg testet hvorvidt mine spontankjøpte salgsleggings egentlig var egnet til å trene i, og det var de i grunnen ikke. At de knitret da jeg dro av meg skjørtet (i ren bomull) talte heller ikke til deres fordel... Men kroppen var fin å trene i/med (preposisjonsbruken der er en sak for psykologen...) - ikke bare ble tirsdagens økte vekt videreført, men en øvelse som har vært ute en stund, ble gjeninnført med hell (og litt ekstra slit). -Det er mulig du vil kjenne det litt i leggene etterpå, sier fysio, og får det til høres ut som en god ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå