Daria Skrevet 5. februar 2023 Forfatter #34461 Skrevet 5. februar 2023 Avdelingen for selvskryt og selvtilfredshet vil gjerne opplyse om at en drøy måned ut i det nye året har jeg gjennomført hjemmetreningsøkt fire av seks søndager, og føler at det er godkjent måloppnåelse. Lengde og intensitet varierer med dagsform og innsatsvilje, men bare det å få en vane på å hente fram matte, strikker og balanseball og gjøre noe med dem er jo et framskritt. Jeg prøver å kombinere det med en youtube-guidet avspenningsøkt også, jeg hadde jo utbytte av det på rehab. Tre ukers treningsleir og det jeg tok med meg tilbake var avspenning, varmepute og bedre middager
Daria Skrevet 5. februar 2023 Forfatter #34462 Skrevet 5. februar 2023 (endret) -Kobayashi...! Nå kommer kaninene - kanonene... Dagens glipp fra TV3s kommentatoren Men for all det - både kaniner og skihoppere hopper jo... 🐰 Aller siste meldekort er sendt, ukeshandel unnagjort, middag laget og spist (man tager hva man haver og får noe med et vagt slektskap til minestronesuppe) og tid og sted for morgendagens oppmøte er dobbeltsjekket (siden de to påminnings-smsene jeg har fått de siste dagene ikke var nok...). Nå skal jeg se ferdig hopprennet, være flink og ta oppvasken (jeg drømte forleden at jeg oppdaget en lite oppvaskmaskin på kjøkkenet mitt...) og så har jeg en plan som sjokkerende nok inkluderer te, kjeks og sjokolade (og kanskje et eple for syns skyld), samt en nå avdød konge... 👑 Endret 5. februar 2023 av Daria
Daria Skrevet 5. februar 2023 Forfatter #34463 Skrevet 5. februar 2023 Daria skrev (På 25.1.2023 den 13.50): Det sto to eldre damer ved salgsstativene på Gudrun Sjödén: -Jeg har jo egentlig ikke behov for noe sånt - det er ingen som ser meg hjemme uansett. -Men du pynter deg jo litt for din egen del også. -Jo, jo... -Så da var det et veldig dårlig argument. Jeg tror hun kjøpte den... Jeg lystet litt etter en lang ulljakke fra den nye kolleksjonen, den var enda finere i virkeligheten enn i katalogen som kom i går (jeg hadde jo et håp om det motsatte - et par andre lyster forsvant der). Diskusjonen om behov kontra pris kontra lyst vil nok pågå en stund, parallelt med den store fargevurderingen... Jeg innså da jeg lå i senga en sen kveld og planla neste dags antrekk, at det var et hull i klesskapet mitt som den jakken fint kan fylle Det er mulig jeg vil komme tilbake på dette på torsdag, da jeg uansett har ærend i området...
Daria Skrevet 6. februar 2023 Forfatter #34464 Skrevet 6. februar 2023 Jeg føler meg alltid som et litt dårlig menneske når jeg tar meg i å bli litt snurt over at tv-programmet jeg hadde tenkt å se må vike for ekstra nyhetssendinger. 1000 mennesker døde i jordskjelv og jeg er mest opptatt av at tidsfordrivet mitt forsvant...
Skravla Skrevet 6. februar 2023 #34465 Skrevet 6. februar 2023 I dag er vel tidsfordriv ekstra viktig også kanskje?
Daria Skrevet 6. februar 2023 Forfatter #34466 Skrevet 6. februar 2023 Konsentrasjonen er vel ikke den beste - det er jo en grunn til at jeg sitter her heller enn med en bok... Egentlig burde alle viktige avtaler legges tidlig på dagen, så man ble ferdig med det.
Daria Skrevet 6. februar 2023 Forfatter #34468 Skrevet 6. februar 2023 Jeg måtte kjempe meg gjennom en klynge tenåringer på trikkestoppet i dag - ros til han som tok ansvar og flyttet på mindre oppmerksomme kompiser... Ikke like imponert over han som presset seg forbi meg da jeg skulle på bussen - med staver, på glatt føre på holdeplassen ved Ullevål sykehus. Man takker for oppmerksomhet og omtanke.
Daria Skrevet 6. februar 2023 Forfatter #34469 Skrevet 6. februar 2023 (endret) Daria skrev (På 3.2.2023 den 22.17): 03.02: En lest, ingen kjøpt. I Regntid av Line Baugstø flytter Harald og Gro og to små døtre til Sri Lanka. Det er et lite år etter tsunamien, landet er på randen av borgerkrig og Harald er involvert i et fredsprosjekt, men det er Gro som har ivret mest for flyttingen. Hun bodde i Tanzania som Norad-barn da hun var tenåring, har et vagt og naivt ønske om å gjøre noe og har dessuten grunn til å tro at en gammel flamme fra tiden i Afrika kan befinne seg i landet. Boka veksler mellom nåtidstilværelsen, som ikke er så enkel som Gro har sett for seg, og ungdomstiden hennes på kostskole i Tanzania. Bistand problematiseres og ungdomsforelskelse gjenoppleves, og Gro framstår ti tider som overraskende naiv, bakgrunnen hennes tatt i betraktning. 06.02: To lest, ingen kjøpt. Lykkefall av Jevhenija Bjelorusets har fått genrebetegnelsen fortellinger, selv om det antydes i forordet at mye er basert på samtaler forfatteren har hatt med virkelige mennesker. Disse menneskene og fortellingene deres befinner seg i Ukraina under den forrige krigen, selv om det varierer hvor tilstedeværende krigen er. Fortellingene er korte, sjelden mer enn 3-4 sider, og med en del innslag som er åpenbart fiktive, hvertfall fra et vesteuropeisk synspunkt. Jeg får aldri helt tak på dem og lurer på om det kan handle om fortellertradisjoner og kulturforståelse. Endret 6. februar 2023 av Daria
Daria Skrevet 6. februar 2023 Forfatter #34470 Skrevet 6. februar 2023 Jeg kikker litt på mammutkatalogen og min umiddelbare reaksjon i biografiavdelinger er Hvem er alle disse menneskene, og/eller hvorfor skal jeg ha noen interesse av å lese om dem...? De siste årene har jeg knapt funnet noe verdt å kjøpe der - og bruker det som en unnskyldning for å kjøpe noen andre bøker i stedet
Roadrunner Skrevet 6. februar 2023 #34471 Skrevet 6. februar 2023 Kan ikke huske sist jeg leste en biografi... Nærmeste må være boka til Christine Koht som Jonas Forsang skrev...
Daria Skrevet 6. februar 2023 Forfatter #34472 Skrevet 6. februar 2023 Jeg leser en god del biografier - akkurat nå holder jeg på med siste bind om kong Olav og del to av Madeleine Albrights selvbiografi.
Daria Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #34473 Skrevet 7. februar 2023 -Det ble ikke en vurdering vi vurderte. Med denne verbale perlen fra en av alpintrenerne erklærer jeg VM-sesongen for åpnet Alpin starter i dag, skiskyting i morgen og nordiske grener om to uker. Dere vil nok bli holdt oppdatert underveis Atle Lie McGrath tar Kjetil Jansrud i hånda på at sistnevnte skal få barbere hodet hans hvis han tar fem medaljer Med Lucas Braathen ute må McGrath ta ansvaret for å stå for ung og breial sjarm på egen hånd - han starter bra... Jeg har gjort unna dagens fysiske utskeielser - om jeg ikke er klar for vm i noe som helst, mente hvertfall fysio at jeg var klar for mer vekt (den eksterne varianten...) og byttet ut ballen jeg pleier å løfte når jeg tar knebøy med en dobbelt så tung manual. Å løfte armene i morgen kan bli interessant... Kikket innom lesekiosken ved trikkestoppet på vet hjem - sist sto det et gedigent opera-oppslagsverk der, og det hadde jo vært trist om det fortsatt sto der og var uønsket... Det gjorde det ikke, til gjengjeld fant jeg Vigdis Hjoths nyeste - så fersk at det står over 600 på venteliste på Deichman.
Daria Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #34474 Skrevet 7. februar 2023 -Ikke så mange steder man kan drite seg ut her, så det er digg... Adrian Smiseth Sejerstad er optimist - men det er jo et utsagn som kan slå tilbake
Sauen Shaun Skrevet 7. februar 2023 #34475 Skrevet 7. februar 2023 Takk for påminnelsen. Hadde glemt at VM begynner i dag. *skifter kanal*
Daria Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #34476 Skrevet 7. februar 2023 Hårpryden til Atle Lie McGrath er reddet
Ane Rikke Skrevet 7. februar 2023 #34477 Skrevet 7. februar 2023 Daria skrev (5 timer siden): -Det ble ikke en vurdering vi vurderte. Med denne verbale perlen fra en av alpintrenerne erklærer jeg VM-sesongen for åpnet Alpin starter i dag, skiskyting i morgen og nordiske grener om to uker. Dere vil nok bli holdt oppdatert underveis Kun til info - VM i alpint startet i går med kombinasjon kvinner. Du gikk ikke glipp av noe…
Daria Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #34478 Skrevet 7. februar 2023 Au da, godt noen har oversikt. Jeg får skylde på at jeg var ganske fraværende både fysisk og mentalt i går...
Daria Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #34479 Skrevet 7. februar 2023 Daria skrev (På 30.1.2023 den 17.42): Jeg har middagseksperimenter med litt rester igjen. Sennepssilden var spist opp, men det var fortsatt saus igjen, og når sennepssaus er godt til røykt og gravet laks, må det da kunne funke til stekt laks også - selv om det har vært sild i den først...? Jeg vannet den ut litt og lot den surre i pannen med stekt sopp et par minutter før jeg helte den over en salmaburger. Slett ikke så dumt. Snart har jeg sannsynligvis tomatsildsaus-rester også, der passer vel hvit fisk bedre... Tomatsildsaus til poteter og fiskekaker var ikke like umiddelbart vellykket, men jeg tror det handler mest om gjennomføringen (les: underkokte poteter og litt for utvannet saus).
AprilLudgate Skrevet 7. februar 2023 #34480 Skrevet 7. februar 2023 Daria skrev (På 5.2.2023 den 14.22): Avdelingen for selvskryt og selvtilfredshet vil gjerne opplyse om at en drøy måned ut i det nye året har jeg gjennomført hjemmetreningsøkt fire av seks søndager, og føler at det er godkjent måloppnåelse. Lengde og intensitet varierer med dagsform og innsatsvilje, men bare det å få en vane på å hente fram matte, strikker og balanseball og gjøre noe med dem er jo et framskritt. Jeg prøver å kombinere det med en youtube-guidet avspenningsøkt også, jeg hadde jo utbytte av det på rehab. Tre ukers treningsleir og det jeg tok med meg tilbake var avspenning, varmepute og bedre middager 👏👏👏👏👏 Asså. Jeg er ekstremt imponert! Særlig hjemmeøktene, men man skal faktisk ikke undervurdere rest&food.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå