Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er kjempeskummelt…

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ukas pliktfrie dag - med andre ord sitter jeg i morgenkåpe og har ikke spist frokost ennå... Det er sol ute, men det er også såpass kaldt at jeg egentlig ikke tror at det er noe poeng å ta med bok og te på tur. Ullevål har sendt morgenhilsen for å minne om at vi har en avtale på mandag, som om  det var fare for at jeg skulle glemme det...

Skrevet

Det ble med en kort tur i  butikken - kroppen har det med å kreve hvile på avtalefrie dager (neste uke faller den på onsdag i stedet for torsdag, og jeg regner med at kroppen tilpasser seg :ler: ) er nok litt preget av gårsdagen på flere måter. Jeg har dessuten planer om å tvinge  den ut i kveld, så da kan den få viljen sin nå. En teboks er tømt, så noe er jo utrettet 🍵 

Skrevet

Jeg zapper innom Hele Sverige baker og oppdager at de refererer til frityrgryten som en fritös. Det høres jo mer ut som den som står for stekingen - og det er neppe en anstendig antrukket mann... :fnise: 

Skrevet

Jeg lurer sånn år jeg ser reklamer hvor noen oppfører seg hinsides idiotisk, som disse nye Oda-reklamene som åpenbart handler om folk som ikke burde få handle uten støttekontakt - sier de noe om gjennomsnittlig funksjonsnivå hos reklamefolkene som tror dette er noe alle vil kjenne seg igjen i...? 

Skrevet (endret)

Fysio, den morgenfriske bergenser, sto tilfeldigvis i gangen da jeg ankom fysikalske i snøvær og mørke kvart over åtte.

-God morgen! Du er klar?
-Nja - så klar som jeg kan bli på dette tidspunktet...

Jeg var klar nok til å igjen komme meg gjennom fullt program, så hun var fornøyd, og hang nok sammen til å komme meg på kafé og biblioteket etterpå, så da var jeg fornøyd :fnise: Enda mer fornøyd da jeg testet en ny (for meg) kafé og oppdaget at  de ikke hadde bakgrunnsmusikk. Hvis dette viser seg å være regelen heller enn unntaket (og mengden mennesker som satt stille og  enkeltvis med hver sin laptop typer på at det er kjent som et rolig sted), kan jeg ha fått meg et nytt stamsted...

Jeg fikk også demonstrert for fysio hvor påvirket jeg blir av omgivelsene. Da jeg begynte på en balanseøkt sto en annen og holdt på rett ved siden av meg, men hun gikk før jeg var ferdig. Fysio kommenterte at det virket som noe hadde bedre seg underveis, men hun så ikke sammenhengen før jeg påpekte det. At jeg i liten grad kan snakke eller svare på spørsmål mens jeg holder på har hun skjønt, men effekten av visuell input hadde hun ikke fanget opp.

Endret av Daria
Skrevet

Jeg har vært flink og fornuftig og  smurt grovbrødskiver til lunsj heller enn å lage vafler av resten av pannekakerøren fra i går. Den kanelbollen jeg hadde som second breakfast tidligere i dag var tross alt ikke ubetydelig.... :plystre:

Skrevet

03.02: En lest, ingen kjøpt.

Regntid av Line Baugstø flytter Harald og Gro og to små døtre til Sri Lanka. Det er et lite år etter tsunamien, landet er på randen av borgerkrig og Harald er involvert i et fredsprosjekt, men det er Gro som  har ivret mest for flyttingen. Hun bodde i Tanzania som Norad-barn da hun var tenåring, har et vagt og naivt ønske om å gjøre noe og har dessuten grunn til å tro at en gammel flamme fra tiden i Afrika kan befinne seg i landet. Boka veksler mellom nåtidstilværelsen, som ikke er så enkel  som  Gro har sett for seg, og ungdomstiden hennes på kostskole i Tanzania. Bistand problematiseres og ungdomsforelskelse gjenoppleves, og Gro framstår ti tider som overraskende naiv, bakgrunnen hennes tatt i betraktning.

Skrevet (endret)

Dette viste seg å være dagen for å kontemplere ergoterapeutens ord og formaninger vedrørende emosjonell fatigue, ikke minst setningen Det er ikke sikkert du merker at du er sliten, men det er fatiguen i full blomst. Først sippet jeg over Master Chef (den første gangen kunne forklares med det som skjedde på skjermen. Den andre, derimot...), så kom den fysiske slitenheten krypende noen timer senere og avlysing av kveldens planer fulgte. Siste bind av biografien om kong Olav viste seg å være passe krevende på alle nivåer, jeg rekker nok noen kapitler til før MGP-finalen... :leselusa:

Endret av Daria
Skrevet

Jeg har te, vafler og sjokolade (som jeg har spist altfor mye av i dag allerede - viljestyrkene noe av det første som ryker når slitenheten tar over...), jeg har sunget med på Eurovisjon-hymnen og sarkasmen er trimmet - da burde det meste være klart for den store finalen. :nordvesta:Svenskene har sin første delfinale i dag, det skal ikke utelukkes at det blir noen innslag  derfra også når det blir for mye  tomprat...

Skrevet

Cafe uten bakgrunnsmusikk?

WHERE? 🥰🥰🥰

Skrevet

Atle har glemt skjorta igjen, Alessandra har glemt skjørtet. Kunne ikke Swing It-gutta gitt et lynkurs i å kle seg, eventuelt med assistanse fra Skrellex?

Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Cafe uten bakgrunnsmusikk?

WHERE? 🥰🥰🥰

Espresso House ved Valkyrie plass. Da jeg kom, var det ikke engang noen som snakket -  jeg følte jeg bråkte da jeg hostet...

Skrevet

Jone antyder noe om en tung tid og jeg tar kveldens første tur til Sverige...

Skrevet

Problemet (for meg), eventuelt fortrinnet (for ham) med låta til Jone er at det refrenget er irriterende fengende - sist hadde jeg det på hjernen i flere dager etterpå...

Skrevet

Ah, er det dette jeg hører fra stua? 😅 Kan ikke fordraaaaaaaaaa MPG.

Bortsett fra en gang jeg var alene hjemme (vi snakker nok 14 år siden) med rødvin og sjokoladekjeks. Minnes noen vinger. 

Skrevet

MGP er gøy, men det krever en viss dose sarkasme :ler: 

Skrevet

Skrellex har jo det meste - inkludert den viktige modulasjonen. Jeg har fortsatt mest tro på Ulrikke, men Skrellex ville jo lage liv i Liverpool...

Skrevet

Etter gjensynet er jeg enda mer overbevist om Ulrikke - aller mest fordi jeg plutselig sitter med all oppmerksomhet mot tven, nynner med, dirigerer og lytter aktivt med hele kroppen. Da er det noe der som engasjerer på en måte ingen av de andre har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...