Daria Skrevet 23. januar 2023 Forfatter #34281 Skrevet 23. januar 2023 Jeg føler behov for å skryte litt av et vellykket middagsprosjekt igjen. Ikke at det er spesielt originalt og kreativt å lage gryterett med utgangspunkt i lam og rotgrønnsaker, men det ble godt - og vil være enda bedre ved annengangs oppvarming, når grønnsakene ikke lenger vil være al dente (jeg var sulten og utålmodig...). Dessuten føler jeg meg så flink hver gang jeg lager skikkelig middag fra bunnen av, selv om det i praksis ikke er så avansert. Selvskryt er som kjent det beste, for den er ektefølt
Sauen Shaun Skrevet 23. januar 2023 #34282 Skrevet 23. januar 2023 Imponert. Her ble det Toro ertesuppe med vossakorv i dag.
Daria Skrevet 23. januar 2023 Forfatter #34283 Skrevet 23. januar 2023 En nabo spiller Hver gang vi møtes-versjonen av Eg ser altfor høyt, og den er fortsatt grusom... Sauen Shaun skrev (2 timer siden): Imponert. Her ble det Toro ertesuppe med vossakorv i dag. Toro-supper er meg ikke ukjent, selv om ertesuppe ikke er den jeg helst velger... Skogsoppsuppen, derimot, med litt stekt sopp og spekeskinke og en liten skje tyttebær...
Daria Skrevet 23. januar 2023 Forfatter #34284 Skrevet 23. januar 2023 Daria skrev (På 22.1.2023 den 17.12): 22.01: Ti lest, fem kjøpt. Thor Magnus Tangerås' diktsamling Ø er årets korteste tittel og sannsynligvis også en av årets vakreste bøker. Det handler om Øyvor, Tangerås' niese som får alvorlig hjerneskade ved fødsel og dør åtte år gammel; om sorg og om snø og om det matematiske begrepet Ø, som betyr en spesiell form for tomhet. I en annen sammenheng ville jeg sagt at det er Tangerås gjør med språket er en lek med ord, men det høres altfor muntert ut for stemningen i boka. Han vrir på ord og setninger og oppsett og dobbeltbetydninger og nesten like ord, som når han omtaler mor og foster som både nesta i hop og eit nøste av håp. Over det hele faller stadig snøen, dette er en bok jeg ikke kan se for meg å lese om sommeren. 23.01: 11 lest, fem kjøpt. Jeg lånte Tsaren av Marit Tusvik bare fordi jeg var nysgjerrig på hva tittelen hadde med innholdet å gjøre... Det er en monolog i fem akter og en kjærlighetshistorie fortalt i revers. Den åpner med en gammel dame som snakker med urnen som tydeligvis inneholder hennes mann og avslører i rykk og napp bakover i tid detaljer og hemmeligheter - et par av dem ganske store - om samlivet deres, med den siste russiske tsar som referansepunkt. Ganske morsom og en anelse absurd.
Sauen Shaun Skrevet 23. januar 2023 #34285 Skrevet 23. januar 2023 Daria skrev (33 minutter siden): En nabo spiller Hver gang vi møtes-versjonen av Eg ser altfor høyt, og den er fortsatt grusom... Toro-supper er meg ikke ukjent, selv om ertesuppe ikke er den jeg helst velger... Skogsoppsuppen, derimot, med litt stekt sopp og spekeskinke og en liten skje tyttebær... Den versjonen er grusom, ja… 🙉 Skogsoppsuppen er ikke noe valg her i huset. Verken sau eller esel er noe glad i sopp. Men utover det er Toro en gjenganger her. Super hjelp når energien er fraværende…
Daria Skrevet 24. januar 2023 Forfatter #34286 Skrevet 24. januar 2023 Jeg synes jo jeg skal ha anerkjennelse for å virkelig gi alt og holde på helt til det sier stopp når jeg må gi meg på 8 og et halvt utfall... Tidlig start på dagen og tilsvarende tidlig tilbake på sofaen - jeg hadde en vag kafé-tanke, men en klart definert ikke-kafé-kropp.
Sauen Shaun Skrevet 24. januar 2023 #34287 Skrevet 24. januar 2023 8 og et halvt utfall? Mange rare bilder i hodet mitt om hvordan du klarte å stoppe halvveis i et utfall…
Daria Skrevet 24. januar 2023 Forfatter #34288 Skrevet 24. januar 2023 Man tar et skritt fram, innser at det ikke er nok krefter til å gjennomføre og går tilbake. Jeg gjør dynamiske utfall - fram, ned, opp, tilbake. Dette følger som regel etter noen vaklende utfall med høye armer (for balansen) og stadig dårligere teknikk, og kommer sjelden som noen stor overraskelse for fysio...
Daria Skrevet 24. januar 2023 Forfatter #34289 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Det lages ostesmørbrød på MasterChef. Som vanlig betyr det noe helt annet der enn det ville gjort hos meg (men parmesan tuille høres jo fantastisk ut, både som ord og som konsept ) Endret 24. januar 2023 av Daria
Daria Skrevet 24. januar 2023 Forfatter #34290 Skrevet 24. januar 2023 Året er drøyt tre uker gammel, da er det jo på tide med årets tredje tebestilling (hvilket vil si et drøyt kilo totalt)... Til mitt forsvar går det gjerne både to og tre kanner om dagen, så jeg tømmer stadig bokser, og da trenger jeg jo påfyll.
Daria Skrevet 24. januar 2023 Forfatter #34291 Skrevet 24. januar 2023 Darias rojale opplysningstjeneste kan melde at den utvidete britiske kongefamilien er i vekst - prinsesse Eugenie ruger igjen Siden kongelige alltid er ganske vage om termindato ("this summer"), er jo det store spørsmålet hvordan hun har timet det til kroningen. Det høres jo ikke ut som en begivenhet man vil være høygravid under... 1
Daria Skrevet 25. januar 2023 Forfatter #34292 Skrevet 25. januar 2023 Plan for dagen: 1)Vrenge sjela. 2)Hamstre turkjeks. Återkommer. 🚌
Daria Skrevet 25. januar 2023 Forfatter #34294 Skrevet 25. januar 2023 Jeg kan melde om full måloppnåelse: Utvalgte deler av sjela er vrengt og gransket, med tilhørende kleenexforbruk og litterære referanser, og turkjekslageret er fylt opp (sjokoladelageret fikk visst også litt påfyll). Tre andre butikker (jeg kjøpte ikke noe mer spennende enn frukt og ost på coop) og like mange benker var også involvert. Ganglaget var ikke veldig raskt og stødig på slutten... Det sto to eldre damer ved salgsstativene på Gudrun Sjödén: -Jeg har jo egentlig ikke behov for noe sånt - det er ingen som ser meg hjemme uansett. -Men du pynter deg jo litt for din egen del også. -Jo, jo... -Så da var det et veldig dårlig argument. Jeg tror hun kjøpte den... Jeg lystet litt etter en lang ulljakke fra den nye kolleksjonen, den var enda finere i virkeligheten enn i katalogen som kom i går (jeg hadde jo et håp om det motsatte - et par andre lyster forsvant der). Diskusjonen om behov kontra pris kontra lyst vil nok pågå en stund, parallelt med den store fargevurderingen...
Sauen Shaun Skrevet 25. januar 2023 #34295 Skrevet 25. januar 2023 Den jakken var fin (og finest i grønn)
Skravla Skrevet 25. januar 2023 #34296 Skrevet 25. januar 2023 Daria skrev (2 timer siden): Jeg kan melde om full måloppnåelse: Utvalgte deler av sjela er vrengt og gransket, med tilhørende kleenexforbruk og litterære referanser, og turkjekslageret er fylt opp (sjokoladelageret fikk visst også litt påfyll). Tre andre butikker (jeg kjøpte ikke noe mer spennende enn frukt og ost på coop) og like mange benker var også involvert. Ganglaget var ikke veldig raskt og stødig på slutten... Det sto to eldre damer ved salgsstativene på Gudrun Sjödén: -Jeg har jo egentlig ikke behov for noe sånt - det er ingen som ser meg hjemme uansett. -Men du pynter deg jo litt for din egen del også. -Jo, jo... -Så da var det et veldig dårlig argument. Jeg tror hun kjøpte den... Jeg lystet litt etter en lang ulljakke fra den nye kolleksjonen, den var enda finere i virkeligheten enn i katalogen som kom i går (jeg hadde jo et håp om det motsatte - et par andre lyster forsvant der). Diskusjonen om behov kontra pris kontra lyst vil nok pågå en stund, parallelt med den store fargevurderingen... Av en eller annen pussig grunn så tenkte jeg på deg når jeg så den.... Og det er viktig å pynte seg selv om man ikke skal noe spesielt.
Daria Skrevet 25. januar 2023 Forfatter #34297 Skrevet 25. januar 2023 (endret) Sauen Shaun skrev (53 minutter siden): Den jakken var fin (og finest i grønn) Skravla skrev (42 minutter siden): Av en eller annen pussig grunn så tenkte jeg på deg når jeg så den.... Er det snilt å oppmuntre meg - jeg trenger den jo virkelig ikke... Skravla skrev (42 minutter siden): Og det er viktig å pynte seg selv om man ikke skal noe spesielt. Der er jeg som kjent god - selv om jeg stilte uten blomster (bortsett fra på skjørtet) hos psykologen i dag I morgen venter krystallspesialisten, så da må jeg jo anstrenge meg litt... Endret 25. januar 2023 av Daria Rettet en feil før noen så den...
Sauen Shaun Skrevet 25. januar 2023 #34298 Skrevet 25. januar 2023 Det hjelper absolutt på formen og humøret å stelle seg litt.
Daria Skrevet 25. januar 2023 Forfatter #34299 Skrevet 25. januar 2023 Hjelmkamera ned storslalåmløypa i Schladming. Mitt svimle hode betakker seg...
Sauen Shaun Skrevet 25. januar 2023 #34300 Skrevet 25. januar 2023 Daria skrev (4 minutter siden): Hjelmkamera ned storslalåmløypa i Schladming. Mitt svimle hode betakker seg... Det skulle jeg gjerne sett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå