Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor dumme tror journalisert at leserne deres er? Aftenposten Fem tips for en bedre morgen (og ja, jeg gikk på den for å se om rådene var så selvfølgelige som jeg hadde en anelse om) inkluderer den nyskapende idéen om kaldt vann i ansiktet og å prioritere hva du bruker tid på. Artikkelen inneholder også sjokkerende forslag som å legge fram klær og ordne matpakker kvelden før, samt å vite hva man skal den dagen. Er det faktisk folk der ute som trenger å  bli fortalt dette...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sikkert noen som finner nytte i det, men for de fleste er sånne artikler mer til irritasjon (bortkastet tid å lese det). 

Skrevet (endret)

Skottland vil jo elske dette sitatet fra prins Harrys biografi/klagesang/avskjedsbrev til familien:

Sitat

he doesn’t like kilts, for example, because of “that worrisome knife in your sock and that breeze up your arse”

:rulle: 

Vi har også dette om prinsesse Margaret:

Sitat

Princess Margaret, who “could kill a houseplant with one scowl,” Harry writes

Det er jo velformulert, men som med så mye av det jeg har lest av utdrag og lekkasjer fra boka gir det mest vond smak i munnen -  hvor mye dritt av varierende saklighetsgrad er det nødvendig å brette ut offentlig, særlig når man gjentatte ganger har klaget over at pressen grafser i privatlivet ditt? Første bud  da er jo å holde skittentøyvasken sin utenfor deres rekkevidde, og å la være å sparke gamle grandtanter som både er døde og som alle vet at hadde et tidvis ganske vanskelig liv er også høyt på listen over ting man godt kan la være...

Endret av Daria
  • Liker 1
Skrevet

Tips 1:

Tiss før du går ut døra. Man er gjerne litt tissetrengt om morgenen.

Sender faktura. 

Skrevet

Du har helt klart en framtid som livsstilsguru :jepp:

Skrevet

Dagens fun fact fra psykologen - det finnes forskning  på at lesing kan ha samme effekt som meditasjon. Jeg er jo ikke overrasket, men det er interessant at det faktisk er undersøkt. Et godt argument å ha med seg hvis psykofysio skulle gjenta sin påstand om at  lesing  og hvile ikke er det samme :fnise: 

Etter å ha snakket om lesingens fordeler, mine jålevaner og andre temaer av varierende alvorlighetsgrad i terapirommet, gikk jeg for litt shoppingterapi av varierende nyttighetsgrad i butikkrommet. Basisplass på salg på Cubus (i rosa, lilla, turkis og rødt - alle farger er basis i min garderobe :ler: ), og ymse forbruksvarer til badet på Normal  samt litt sjokolade, fordi Normal har Milka og Riter Sport, og det kan man ikke bare gå forbi...

Skrevet

Te med marsipan høres litt rart ut… 

Skrevet

Mandelte med ferdig tilsatt sukker - det vil jo smelte. 🍵 

Skrevet

Du får gi rapport når den er testet… *skeptisk*

Skrevet

Nå skal du ha et åpent sinn - jeg har teer med rarere ting i enn det...:fnise: 

Skrevet

Akkurat det tviler jeg ikke på :fnise:

Skrevet

Mandler pluss pistasjnøtter blir vel nærmest en nøttete (som i nøtte-te :opplyser:), med sukker? 

Skrevet

Og nøtte-te er godt, det har jeg hatt i flere varianter, selv om jeg stort sett drikker den utren sukker. Jeg drakk en gang helst teen min med både melk og sukker, så ga jeg opp melken av praktiske hensyn på folkehøgskolen og sukkeret fordi sukettene mine alltid forsvant på jobb...

Sauen Shaun skrev (9 minutter siden):

Akkurat det tviler jeg ikke på :fnise:

Hva med poppet bokhvete? Det så ut som popcorn-te :ler: 

Skrevet
Daria skrev (6 minutter siden):

Og nøtte-te er godt, det har jeg hatt i flere varianter, selv om jeg stort sett drikker den utren sukker. Jeg drakk en gang helst teen min med både melk og sukker, så ga jeg opp melken av praktiske hensyn på folkehøgskolen og sukkeret fordi sukettene mine alltid forsvant på jobb...

Hva med poppet bokhvete? Det så ut som popcorn-te :ler: 

Altså, jeg drikker jo kaffe med hasselnøtt. Så te med nøttesmak går nok helt fint. Det er marsipanen som får meg til å se for meg noe fryktelig søtt kliss… 

Te med poppet bokhvete??? :hakeslepp:

Skrevet

Jeg skal se om jeg kan hoste opp et bilde til deg :fnise: Det gjorde ikke så mye for smaken, men det så jo litt morsomt ut...

Skrevet

Siden jeg ikke lenger hadde det på telefonen, bare på pcen, kan jeg jo legge det her til allmenn glede og opplysning :ler: 

20220106_133559.jpg

Skrevet

Det er mulig jeg kjøpte den mest av nysgjerrighet - og at den ikke ble en gjenganger i utvalget :ler: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...