Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lunsj og bjørnebærte 🍵 Jeg skjønte ikke hvorfor jeg var så sulten så tidlig, men så kom jeg på når jeg spiste frokost...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lunsj ja… Det burde man kanskje… :spise:

Skrevet

-Du kan hoppe på ski, det vet vi jo.
-Jeg liker jo å tro det...

Daniel André Tande er optimist med tro på egne ferdigheter :fnise: 

Men hvorfor kan ikke online-word sortere alfabetisk? :sur: 

Skrevet

Skifta fra dessert-konkurranse til skihopp her også nå :hoppe:

Skrevet

Hvem trenger dessert når man har dobbelt norsk i ledelsen... :fnise: :danse:

Skrevet
Daria skrev (45 minutter siden):

Hvem trenger dessert når man har dobbelt norsk i ledelsen... :fnise: :danse:

Noen er som Ole Brum: ja takk, begge deler :fnise:

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor det blir av meldingen min fra Meny om at varene mine er klare? Vanligvis kommer den på minuttet to timer før første leveringstidspunkt - jeg har bestilt levering mellom 16 og 18 og har ennå ikke hørt noe... De skal også sende "Vi er hos deg i løpet av  en halvtime"-sms  - en gang kom de først og sendte sms etterpå. :vetikke: Ikke at jeg skal noe sted, men jeg begynner jo å lure på om noe er galt. Ulempen med å være vant  til å få bekreftelser og påminnelser på alt mulig :ler: 

Skrevet (endret)

03.01: En lest, ingen kjøpt.

Leseåret er i gang... Alf Kjetil Walgermos Bibelens kvinner har en ganske selvforklarende tittel - her presenteres de aller fleste av de kvinnelige karakterene i Bibelen og de apokryfe skriftene, med og uten navn, i tematiske kapitler. Hva vi vet eller kanskje vet om dem, hvilken funksjon og plass de fyller i historiene og i religionen og hvordan de har blitt avbildet og omtalt i kunst og litteratur. Spennende og interessant, og med en imponerende registerdel (sånt gleder bibliotekaren...) men jeg har to innvendinger. Den ene er at det er ganske frustrerende for leseren når teksten i detalj omtaler kunstverk som ikke er avbildet i boka. En del av dem er det, i store og fine fargegjengivelser, men langt fra alle. Den andre er at forfatteren har noen formuleringer som er mildt sagt uheldige, ikke minst av en mannlig forfatter i en bok som skal løfte fram kvinner. Som når det fortelles om Absalom som voldtar ti av sin fars koner og det opplyses at Historia har ein tragisk slutt - nemlig at Absalom ble drept. På vegne av ganske mange kvinner - det tragiske i den historien er ikke slutten... Det finnes flere likende eksempler, og de skjemmer boka ganske kraftig. 

Endret av Daria
Skrevet

Stølheten har begynt å melde seg - sannsynligheten for at jeg kommer til å være et prakteksemplar av ynde og grasiøsitet i morgen er stor... :ler: 

Skrevet

Sen morgen med stølhet inne, snø ute og ski på tv. Jeg våknet, prøve å kjenne etter hva jeg trodde klokka var og bommet med et par timer... :plystre: Blodappelsinteen bør vel få selskap av litt frokost snart *sulten* Når jeg snakker om at jeg fungerer bedre med litt hverdagsrutiner, handler det ikke om like dager - jeg kan fint stå opp 6.30 (eller, fint og fint, men hvis jeg  må...) den ene dagen og 10.30 den neste uten å egentlig merke det på kroppen i særlig grad - men at jeg trenger å ha noe jeg skal, faste ting som gir uka og tilværelsen litt fasong og får meg ut av huset hvertfall noen dager i uka. 

Skrevet

Nattkjole og morgenkåpe har måttet vike for ullkjole og strikkejakke (samt stort skjerf, stjerner i håret og tekanner i ørene) og frokosten er servert - og alt dette før klokka 12. *flink* :ler: Å rydde vekk jula er dagens store mål - er jeg virkelig i slaget får jeg det ned i kjelleren før dagen er omme også, men jeg ville ikke satt penger på det...

Skrevet

Spørsmål: hvordan finner man sin egen dagbok her inne da? 🤔 Jeg har også dedikert denne dagen som innedag - rent spesifikt:

Legge helt ubrukte dyre kjoler med lappen på - som har hengt i skapet i 12 år nå i Røde Kors pose.

Kjente neeeeesten en liten sint tåre bygge seg opp over idiotien, men LESSON PROBABLY NOT LEARNED. 

Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Spørsmål: hvordan finner man sin egen dagbok her inne da? 🤔 Jeg har også dedikert denne dagen som innedag - rent spesifikt:

Legge helt ubrukte dyre kjoler med lappen på - som har hengt i skapet i 12 år nå i Røde Kors pose.

Kjente neeeeesten en liten sint tåre bygge seg opp over idiotien, men LESSON PROBABLY NOT LEARNED. 

Har du lyst på dagbok så er det bare å opprette en :jepp:

Basert på brukernavnet hører du vel hjemme i samme kategori som Daria, altså her: https://forum.kvinneguiden.no/forum/65-0-9-og-a-d/

Så er det bare å velge "Start et nytt emne" øverst, velge tittel og skrive sitt første innlegg. 

Lykke til! 

Skrevet
Roadrunner skrev (17 minutter siden):

Har du lyst på dagbok så er det bare å opprette en :jepp:

Basert på brukernavnet hører du vel hjemme i samme kategori som Daria, altså her: https://forum.kvinneguiden.no/forum/65-0-9-og-a-d/

Så er det bare å velge "Start et nytt emne" øverst, velge tittel og skrive sitt første innlegg. 

Lykke til! 

Jeg mente en faktisk jeg selv har allerede som jeg ikke finner 😅 Må kanskje bare scrolle meg innom alt - men så var det orken….

Skrevet
AprilLudgate skrev (19 minutter siden):

Har du glemt hvilken brukernavn du opprettet den under...? :fnise: 

Jeg har blitt flinkere til å unngå bomkjøpt med årene - litt mer innsikt i hva jeg liker, hva jeg kler og hva som faktisk blir brukt - men jeg skal ikke påstå at det aldri skjer :plystre: Jeg hadde for øvrig et stolt øyeblikk da jeg ryddet kjoleskapet i sommer - det dukket opp en kjole jeg helt hadde glemt at jeg hadde. Den har vært i brukt, jeg liker den, men den er i så tynt stoff at den hadde forsvunnet mellom de andre (det er trangt om plassen der inne) og er i tillegg hakket over hverdagsnivå, i det pyntet-sjiktet det har vært så lite av de siste årene med pandemi og isolasjon - det er ikke i den delen av skapet jeg har gravd mest. Jeg sørget for å få brukt den et par dager i jula for å kompensere - den er jo rød...

Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Jeg mente en faktisk jeg selv har allerede som jeg ikke finner 😅 Må kanskje bare scrolle meg innom alt - men så var det orken….

Søk på noe konkret du vet du har skrevet om, som ikke vil gi altfor mange andre treff?

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Søk på noe konkret du vet du har skrevet om, som ikke vil gi altfor mange andre treff?

Hah! Jeg fant! 

Skrevet
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Beklager! Da misforstod jeg... Ikke meningen å være belærende... :sjenert:

Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Hah! Jeg fant! 

Gratulerer :ler: 

Skrevet

I blokka rett over veien sitter det to på hjemmekontor - akkurat vis-à-vis meg, i samme etasje og etasjen over, helt og delvis vendt mot vinduet. Jeg tror jo egentlig ikke at de bryr seg, men føler meg litt på utstilling likevel :ler: 

Jula kryper langsomt ned i eskene - i julekrybben står lamaen og dromedaren (som ikke defineres som julepynt og derfor ikke skal pakkes ned) ensomme igjen... Men nå er det på tide å se hvem som skal skli ned den bratte "sletta" i Innsbruck i år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...