Serafina. Skrevet 1. januar 2023 #33981 Skrevet 1. januar 2023 Cata skrev (2 minutter siden): 90 tallsgardiner? På Titanic? Sveisen til Jack. 😄 Jeg måtte se etter hvordan han så ut.
Daria Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #33982 Skrevet 1. januar 2023 De var så nøye på alle detaljer, til historikernes store glede - men de var vel også avhengig av alle tenåringsjentene som kom for å sukke henført over Leo (som om vi ikke ville gjort det uansett)
Daria Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #33983 Skrevet 1. januar 2023 Og da var årets første tebestilling et faktum Jeg fikk jo knapt te til jul og det ble ikke svenskeshopping til nyttår - noe må jeg jo gjøre med mine ni(!) tomme bokser... Årets første bokbestilling får vel i anstendighetens navn vente til fjorårets siste er i hus...
Cata Skrevet 1. januar 2023 #33984 Skrevet 1. januar 2023 Daria skrev (8 minutter siden): (som om vi ikke ville gjort det uansett) Nope, det gjorde vi ikke 1
Daria Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #33985 Skrevet 1. januar 2023 Men du var vel muligens ikke tenåring da heller...?
Daria Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #33986 Skrevet 1. januar 2023 Isfjellet har ankommet, og jeg trenger egentlig ikke se resten av filmen...
Daria Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #33987 Skrevet 2. januar 2023 Poeng til hun som i går kveld forflyttet middagsrestene fra kjelen og i en boks, satte kjelen i vann - og så glemte å sette matrestene inn i kjøleskapet, men lot dem bli stående på benken over natten...
Roadrunner Skrevet 2. januar 2023 #33988 Skrevet 2. januar 2023 Daria skrev (27 minutter siden): Poeng til hun som i går kveld forflyttet middagsrestene fra kjelen og i en boks, satte kjelen i vann - og så glemte å sette matrestene inn i kjøleskapet, men lot dem bli stående på benken over natten... Auda... Om det er noen trøst: Been there - done that
Daria Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #33989 Skrevet 2. januar 2023 Liknende episoder har nok utspilt seg her også før... Det var bare poteter og saus, så noe stort tap var det jo ikke på noen måte. Av andre ting som også har skjedd før, viser det seg igjen at den som tar pause fra treningen vil merke det ved gjenoppstart. Jeg gjorde noen øvelser i går jeg ikke hadde gjort på en stund, og er i dag veldig bevisst på hvilke muskler som fikk kjørt seg...
Daria Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #33990 Skrevet 2. januar 2023 Når noe omtales som "stekt tartar" blir jeg veldig usikker på om det er jeg, teksteren eller kokken som har misforstått noe (særlig når hivdingrediensen var nøtter...).
Daria Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #33991 Skrevet 2. januar 2023 Tartarsaus Jeg tror teksteren og jeg kan dele denne
Roadrunner Skrevet 2. januar 2023 #33992 Skrevet 2. januar 2023 Daria skrev (46 minutter siden): Tartarsaus Jeg tror teksteren og jeg kan dele denne Så det ligner remulade, og brukes gjerne til panert mat og kylling. Hvor kommer tartaren inn?
Daria Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #33993 Skrevet 2. januar 2023 Nå måtte jeg jo google, og wikpedia kan berette at det er sausen som originalt har navnet. In the early 20th century, what is now generally known as "steak tartare" was called steak à l'Americaine in Europe. One variation on that dish included serving it with tartar sauce; the 1921 edition of Escoffier's Le Guide Culinaire defines "Steak à la tartare" as "steak à l'Americaine" made without egg yolk, served with tartar sauce on the side. "Steak à la tartare" (literally meaning "served with tartar sauce") was later shortened to "steak tartare Så da vet vi det...
Daria Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #33994 Skrevet 2. januar 2023 Jeg har tatt grep for å sikre at jula varer helt til påske, eventuelt for å unngå matsvinn og medister tytende ut av øra, og lagt både sosisser, julepølse og sylte i fryseren. Skinken, marsipanen, gravlaksen og romkulene skal jeg vel klare å ta knekken på før det blir dårlig - og i morgen kommer Meny med grovbrød, fullkornspasta, frukt og grønnsaker. På tide å vende tilbake til hverdagsvanene... Det henger til og med en ukesmeny på kjøleskapsdøra - tro om det er en vane jeg klarer å opprettholde i mer enn en uke...? Jeg er tross alt allerede i gang med revisjoner
AprilLudgate Skrevet 2. januar 2023 #33995 Skrevet 2. januar 2023 Daria skrev (7 timer siden): Tartarsaus Jeg tror teksteren og jeg kan dele denne Leste Tarta-saurus 🦖🦕
Daria Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #33996 Skrevet 2. januar 2023 Du er mer opptatt av dinosaurer enn av mat? Hver sin lyst...
Daria Skrevet 3. januar 2023 Forfatter #33997 Skrevet 3. januar 2023 6 blå der ute i mørket, det er allerede en time siden vekkerklokka slo seg på for første gang i år og fysio venter bevæpnet med ball, strikk og en dødelig kombinasjon av sadisme, entusiasme og gode intensjoner. Jeg har savnet hverdagen, bare ikke akkurat nå...
Roadrunner Skrevet 3. januar 2023 #33998 Skrevet 3. januar 2023 Velkommen tilbake til hverdagen! Jeg holder på med en altfor spennende bok, så lesingen på senga blir mye lengre enn den burde
Sauen Shaun Skrevet 3. januar 2023 #33999 Skrevet 3. januar 2023 Ingen vekkeklokke på her i dag. Men esel har gått i begravelse, og jeg nyter alenetid.
Daria Skrevet 3. januar 2023 Forfatter #34000 Skrevet 3. januar 2023 (endret) Treningsåret er i gang, kafélesingsåret er i gang og biblioteksåret er i gang - og jeg er hjemme på sofaen igjen rett over klokka 11. Effektiv formiddag... Jeg kom meg gjennom tre fulle sett - alle øvelser, alle repetisjoner - for første gang på en måned, og fysio var både fornøyd og imponert. Det var i grunnen jeg også, det gikk bedre enn ventet (at det gikk mest på trass og innsatsvilje på slutten er bare sånn det skal være) og det var godt, ikke minst for hodet (kroppen er svært usikker på om godt er det riktige ordet her...). Det er bare å glede seg til stølheten i morgen... Jeg kom meg nesten ut av biblioteket med bare en tynn liten diktsamling, men så strandet jeg ved hurtiglån-utstillingen... Jeg har en tendens til å se en utstilling som en utfording - jeg bør jo ha lest minst én av de utstilte bøkene, hvis ikke er det på tide å gjøre noe med det. jeg fant en tynn roman av Jamaica Kincaid der, og så fikk jeg øye på siste bind i Tore Rem trebindsbiografi om kong Olav. Sist vinter var jeg gjennom Tor Bomann-Larsens åtte bind om Haakon og Maud, så jeg har hatt en tanke om at kong Olav skulle være denne vinterens prosjekt. Ergo gikk jeg og fant første bind og dro hjem med tre bøker (i tillegg til de åtte som lå hjemme fra før av (og la oss ikke snakke om de tre som er på vet fra Platekompaniets romjulssalg)...). Te i postkassen var det også, så da er forsyningene sikret for den nærmeste framtid. Endret 3. januar 2023 av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå