Daria Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #33961 Skrevet 31. desember 2022 Ikke på kassa - mellom etasjene (som i inngang nede og butikk oppe). Det er så bratt at jeg knapt klarer å få meg selv opp der for egen maskin, å få med handlevognen jeg er avhengig av og som står nede er fullstendig umulig (og jeg har prøvd). Jeg er sikker på at alle med rullator og barnevogn også er lykkelige over tingenes tilstand...
Daria Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #33962 Skrevet 31. desember 2022 Dagens sang jeg hadde glemt at jeg kunne... Det var sitert et par linjer i en artikkel, og jeg innså at jeg kunne synge dem. Da jeg søkte opp sangen kunne jeg mye mer enn bare de linjene, men spørsmålet er egentlig hvorfor. Den er ikke på noen av jule-cdene mine og jeg kan ikke huske å ha sunget den i korsammenheng, men på et eller annet tidspunkt har jeg tydeligvis hørt nok på den til at store deler av teksten har festet seg
Daria Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #33963 Skrevet 31. desember 2022 Daria skrev (23 timer siden): 30.12: 13 lest, en kjøpt. Om den planlagte Sverigeturen ble utsatt, har jeg likevel vært en tur i Värmland i romjula, i form av Selma Lagerlöfs klassiker Gösta Berlings saga. Gösta, avsatt prest og på mystisk vis elsket av alle, ikke minst de unge piker, til tross for at han sjelden bringer dem lykke, og de øvrige kavaljererna på Ekeby, inngår en pakt med djevelens representant og regjerer på herregården et år til ende, og det får følger for hele bygden. Menneskeskjebner, overtro, følelser, landliv og dramatikk - og bjørnejakt og ball og alt som hører med. Jeg har ikke det samme kjærlighetsforholdet til Lagerlöf som enkelte andre jeg kjenner (og som jeg alt tatt i betraktning føler det er forventet at jeg har), men dette er den beste jeg har lest av henne. 31.12: 14 lest, en kjøpt. Jeg hadde en leseutfordringsbok jeg måtte bli ferdig med før årsskiftet, så jeg la ned litt målrettet innsats... W. Somerset Maughams Cakes and Ale er både en satire over det litterære miljøet i London på sent 20-tall og en slags kjærlighetshistorie, og visstnok full av lett gjenkjennelige personer for datidens oppdaterte lesere. For nåtidens lesere er det fortsatt ganske fornøyelig - om ikke personene er identifiserbare, er typene fortsatt kjente. Og som alt britisk fra den tiden, er klasseskillene - både de den satiriske forfatteren er bevisst og de andre - påfallende tydelige.
Daria Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #33964 Skrevet 31. desember 2022 (endret) Det verset Øystein Sunde akkurat sang på Skal det være noe mer før vi stenger (med Bjørn Eidsvåg-referanse ) var ny for meg - det er ikke på originalen Dessuten er jeg dypt imponert over KORKS strykere - her går det unna... Endret 31. desember 2022 av Daria
Daria Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #33965 Skrevet 31. desember 2022 Endelige tall for leseåret 2022: 151 lest og 32 kjøpt, hvorav 19 er lest. Fjorårets tall var 120 lest og 39 kjøpt, hvorav 20 ble lest det året og ytterligere 2 er lest i år.
Daria Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #33966 Skrevet 31. desember 2022 Lee Mack leder den kongelige varietéforestillingen og snakker om barn. Han slår fast at the youngest one is always the trickiest og snur seg mot den kongelige losjen, hvor prins Edward sitter - no offense... Prinsen tar den ikke umiddelbart, men hans kone knekker sammen
Daria Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #33967 Skrevet 31. desember 2022 Hodet mitt får ikke søte lille babyface til å henge sammen med den dype fløyelsstemmen - han burde jo ha vært en boyband-tenor...
AprilLudgate Skrevet 31. desember 2022 #33968 Skrevet 31. desember 2022 Daria skrev (4 timer siden): Ikke på kassa - mellom etasjene (som i inngang nede og butikk oppe). Det er så bratt at jeg knapt klarer å få meg selv opp der for egen maskin, å få med handlevognen jeg er avhengig av og som står nede er fullstendig umulig (og jeg har prøvd). Jeg er sikker på at alle med rullator og barnevogn også er lykkelige over tingenes tilstand... Åååååja ok! Det er sannsynligvis ikke lov å drive vil jeg tro uten universell utforming/heis, så send en kopi til Rema sentralt 😎 Og hvemenn som gir tillatelse til å ha matbutikk i lokalene.
Daria Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #33969 Skrevet 31. desember 2022 Godt nytt år! Her hører jeg mer fyrverkeri enn jeg ser, og det jeg nettopp så var såpass nært og såpass stort at det neppe var så lovlig, men nå begynner det å roe seg...
Daria Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #33970 Skrevet 31. desember 2022 AprilLudgate skrev (59 minutter siden): Åååååja ok! Det er sannsynligvis ikke lov å drive vil jeg tro uten universell utforming/heis, så send en kopi til Rema sentralt 😎 Og hvemenn som gir tillatelse til å ha matbutikk i lokalene. Det var det jeg også trodde, derfor fremhevet jeg at det handlet om helseproblemer og funksjonsnedsettelse, men det hjalp visst ikke... Jeg har nok av andre steder å handle, men det blir jo litt prinsippsak.
Daria Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #33971 Skrevet 1. januar 2023 (endret) Blåmuggost-iskrem med maiskjerne. Året starter med virkelig pervers matlaging på tv... Endret 1. januar 2023 av Daria
Roadrunner Skrevet 1. januar 2023 #33972 Skrevet 1. januar 2023 Daria skrev (29 minutter siden): Blåmuggost-iskrem med maiskjerne. Året starter med virkelig pervers matlaging på tv... Står ikke ....ehhh... øverst... på listen over ting som bør prøves....
Daria Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #33973 Skrevet 1. januar 2023 På lista over ting jeg ikke ville prøvd om jeg fikk betalt for det, derimot... Egentlig burde det jo være straffbart, eller i det minste behandlingsutløsende, å i det hele tatt finne på å lage det.
Daria Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #33974 Skrevet 1. januar 2023 Selvskrytvarsel: Jeg har både gått tur i finværet (og klart meg uventet lenge uten staver) og hatt en treningsøkt på matten da jeg kom hjem. Ikke veldig hard, men litt styrke fra fysio, litt strekk og tøy fra psykofyso og testing av mitt nye leketøy, som kom i hus rett før jul (jeg fikk tilbud om å overta en brukt, jeg ville ikke kjøpt en selv...), og avsluttet med en avspenningsøkt av det slaget jeg hadde så gode intensjoner da jeg kom hjem fra rehab om å gjennomføre jevnlig, men bare har gjort en gang eller to (midt på natta når jeg ikke har fått sove...). Kakao og kake til hopprennet føles ganske velfortjent Jeg trodde jeg skulle få en nokså stille bryggevandring for meg selv, men det krydde av turister - det lå et stort cruiseskip ved festningsstranda. Ikke den mest spennende dagen å besøke Oslo, selv om den viste seg fra sin beste side - inkludert gale isbadere i den ene saunaen Jeg overhørte noen visdomsord fra en passerende dame, sannsynligvis i diskusjon med en aldrende forelder -Men det er en glede å hjelpe deg. Du skal huske på at når du tar imot hjelp, gir du andre mulighet til å gjøre nor for deg, og det er jo også å gi, på sitt vis. Jeg hørte psykologen, med sitt snakk om at det er menneskelig å ta vare på hverandre, å fylle sin plass og at noen ganger er man hjelper og andre ganger hjelpesøkende, samtykke i bakgrunnen...
Daria Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #33975 Skrevet 1. januar 2023 -Anders, hvem er på topp 3-lista di i dag? -Kan vi ikke ta det når rennet er ferdig...? Det er jo mye enklere å være ekspert når man har fasiten...
Daria Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #33976 Skrevet 1. januar 2023 ...men han traff på alle tre, så da er jo ekspert-tittelen trygg Granerud igjen - god start på året, og lovende for resten av hoppuka
Daria Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #33977 Skrevet 1. januar 2023 Gjensyn med Titanic eller lese en bok, det er spørsmålet... Jeg har en biblioteksbok jeg ikke har begynt på, den forfaller i morgen og kan ikke fornyes. Planen er bibliotekstur tirsdag - jeg kan rekke å lese den innen den tid, men det er jo enklere å bare levere den og sette seg på venteliste igjen, det er ikke noe som haster. Og der begynte Titanic, da er vel valget tatt Den har fått advarselsplakat av tv3 - Programmet inneholder og begynner med scener som kan oppfattes støtende. Den begynner med bilder av et gammelt skipsvrak. hvis det er støtende, burde det meste komme med advarsel...
Daria Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #33978 Skrevet 1. januar 2023 Det har tatt meg 25 år å tenke tanken, men de 90-tallsgardinene til DiCaprio kan da ikke ha vært veldig 1912-tidsriktige, selv for en bohem som Jack...
Daria Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #33980 Skrevet 1. januar 2023 Boyband-frisyren til DiCaprio Alle kjekke gutter i en viss alder hadde hår-gardiner på den tiden...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå