Daria Skrevet 26. desember 2022 Forfatter #33921 Skrevet 26. desember 2022 Bill åpner smekken for Michael Parkinson, som slår fast at That'll never make number one. I tekstingen ble det til Den vil aldri gå til topps, som i grunnen var en mye bedre dobbeltbetydning
Daria Skrevet 26. desember 2022 Forfatter #33922 Skrevet 26. desember 2022 Ingen kan framføre kjærlighetserklæringer og frierier mer klønete og samtidig mer uimotståelig sjarmerende enn Colin Firth... 1
Daria Skrevet 26. desember 2022 Forfatter #33923 Skrevet 26. desember 2022 Jeg innså at jeg kjører stilen til Nathalie hver vinter - rød kåpe og hvit baskerlue (og jeg kan vel skryte på meg en sizable ass også). Alt jeg mangler er en kjekk og sjarmerende mann med makt...
Daria Skrevet 27. desember 2022 Forfatter #33924 Skrevet 27. desember 2022 Jeg sier ikke at jeg hadde en sen morgen, men jeg måtte anstrenge meg litt for å stå opp i tide til å rekke julelunsjen hos mamma klokka 13...
Daria Skrevet 27. desember 2022 Forfatter #33925 Skrevet 27. desember 2022 Jeg holder meg til tradisjonene og har bestilt en kjole på romjulssalget hos Gudrun Sjödén... Unnskyldningen/bortforklaringen er at jeg praktisk talt bor i disse kjolene - alle endringene som har skjedd de siste par årene har også medført endringer i klesbehov og -preferanser. Trikotkjolene funker i alle ikke-treningsrelaterte hverdagssammenhenger utenfor huset, er minst like behagelige å ligge på sofaen i som joggebukse, kan kles opp og ned til alle temperaturer og årstider, tar et øyeblikk å slenge på seg og får meg samtidig til å føle meg velkledd, - jeg kan ikke ønske meg mer av et klesplagg.
Daria Skrevet 28. desember 2022 Forfatter #33926 Skrevet 28. desember 2022 Våken og oppstanden med god margin til dagens avtale kl 13... I dag skal det skravles over te (kake kan nok også forekomme...) med en venninne, og med det avsluttes julens planlagte selskapeligheter.
Roadrunner Skrevet 28. desember 2022 #33927 Skrevet 28. desember 2022 Her ringte vekkerklokka 06:15 i dag, det var smått brutalt gitt...
Daria Skrevet 28. desember 2022 Forfatter #33928 Skrevet 28. desember 2022 De kon, de så, de kjøpte seg te og kake og skravlet til stengetid tre timer senere. På et tidspunkt sammenliknet de brodder og følte seg svært unge... En veldig hyggelig ettermiddag. Mitt følge hadde ikke vært på Halvorsens før og konkluderte med at jeg skulle få lov til å ta henne med dit igjen Hjemme akkurat i tide til første hoppukesending - ikke planlagt, men svært god timing. Roadrunner skrev (3 timer siden): Her ringte vekkerklokka 06:15 i dag, det var smått brutalt gitt... Jeg drøyer så tidlige morgener en uke til - treningsåret 2023 begynner tirsdag kl 08.30...
Daria Skrevet 28. desember 2022 Forfatter #33929 Skrevet 28. desember 2022 Daria skrev (På 25.12.2022 den 21.49): 25.12: 11 lest, en kjøpt. 28.12: 12 lest, en kjøpt. Jenny Jordahls Er jeg snerpet? er et grafisk sammendrag av høydepunkter fra Alle kvinnes blad anno 1938. Del inn i kapitler med temaer som singeliv og skjønnhetspleie blander Jordahl autentiske klipp fra bladet med egne tegninger og kommentarer, til underholdning og ettertanke. For de av oss som har sin egen lille Alle kvinners-samling (mine er fra midten av 40-tallet) er det som dukker opp av holdninger og verdier ikke nødvendigvis så sjokkerende eller nytt, men det er jo oppløftende å se at verden har gått videre på noen områder - selv om den har stått forstemmende stille på andre. Jordahl harselerer med skjønnhetstipset om å massere seg med en kjevle, men de ansiktsrullene jeg har sett på H&M nettopp er jo akkurat samme prinsipp...
Daria Skrevet 28. desember 2022 Forfatter #33930 Skrevet 28. desember 2022 I morgen har jeg ingen planer, avtaler eller plikter og yr melder om møkkavær hvor det skal gå fra snø og minusgrader via sludd til regn og plussgrader. Ideelt for et allerede vanskelig føre, selv med brodder og staver (som kan gå fra fordel til ulempe uventet fort). Ting kan tyde på at jeg innvilger meg en innedag... Jeg har tross alt to leseutfordringsbøker jeg har ambisjoner om å bli ferdig med før måneden er omme, samt en biblioteksbok som forfaller 2. januar. Dessuten fikk et jeg variert utvalg kakaobomber til jul, de må jo testes...
Daria Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #33931 Skrevet 29. desember 2022 Det er jo litt hyggelig å starte dagen med en "Jeg savner deg"-melding - noen hadde hatt en bokrelatert hendelse og umiddelbart tenkt på meg... Min mest umiddelbare tanke er frokost - lukten av nystekt baguette har begynt å bre seg
Roadrunner Skrevet 29. desember 2022 #33932 Skrevet 29. desember 2022 Ikke si det... Akutt sulten her, og bare tanken på nystekt baguette er tortur. Ingen fare for nystekt baguette her, men tror det er varmmat på gang i kantina, og heldigvis bare en halvtimes tid til mat.
Daria Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #33933 Skrevet 29. desember 2022 Jeg har frokost og varm te Jeg er til og med påkledd (en av de overnevnte trikotkjolene, denne i ensfarget lilla, kombinert med både strømperbukse og lang strikkejakke i mørk grønt - ikke så ofte ting skjer i den rekkefølgen når jeg ikke har planer Oppvask, Selma Lagerlöf, klesrotet på soverommet og vintersport på tv burde vel være nok planer for en dag...
Daria Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #33934 Skrevet 29. desember 2022 Som barnløs har jeg ikke veldig sterke meninger om å la bayer skrike, sånn fra et omsorgs/oppdrager-perspektiv. Som nabo med en viss lydsensitivitet synes jeg det burde være begrenset hvor lenge og ofte man lar ungen skrike i løpet av et døgn, særlig på det rommet som ligger vegg i vegg med min leilighet...
Daria Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #33935 Skrevet 29. desember 2022 Kleskaoset på soverommet er temmet, oppvaskberget redusert til en kolle og en håndfull kapitler av Selma Lagerlöf lest - da er det tid for hoppuka. Bilder fra tv3 og lyd fra nrk, som har en ny ekspertkommentator. Sikkert en tidligere hopper, men jeg klarer ikke plassere stemmen - det er jo ikke få av dem som er trøndere...
Daria Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #33936 Skrevet 29. desember 2022 Det er heller ikke få av dem som heter Anders... Jeg antar at det er Anders Bardal...
Daria Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #33937 Skrevet 29. desember 2022 Første hoppukerenn, Halvor Egner Granerud leder etter første omgang - og NRKs pausemusikk er The boys are back in town. Det kan jo ikke være et tilfeldig valg...
Daria Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #33938 Skrevet 29. desember 2022 Språkblomst til hoppukedebutanten som blir spurt om hvordan det er å debutere: -Helt fortreffelig! Han var litt mer avventende til nyttårstalen som også forventes av en hoppukedebutant, så NRKs utskremte tilbød seg å hjelpe til med skrivingen
Daria Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #33939 Skrevet 29. desember 2022 -Han kan fly, sier kommentator. Hodet mitt: Hvem av dem som er Anze Lanisek (som var den omtalte hopperen) skal være usagt
Daria Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #33940 Skrevet 29. desember 2022 Med hopprennet (og middagen min...) over en halvtime på overtid, tar ikke tv3 seg tid til å vise seiersseremonien, selv med en nordmann på topp. NRK radio tar derimot ansvar...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå