Daria Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #33881 Skrevet 22. desember 2022 Jeg begynte å lese dem det første året jeg studerte (den første sto på pensumlista), så akkurat der har jeg oversikt
Gjest supernova_87 Skrevet 22. desember 2022 #33882 Skrevet 22. desember 2022 Uff, jeg nekter! Det er jo som i går! Skulle ønske jeg kunne lese dem igjen for første gang 🥰
Daria Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #33883 Skrevet 22. desember 2022 (endret) Akkurat det er nesten litt trist når man har lest en god bok - at man ikke kan få den opplevelsen igjen... Endret 22. desember 2022 av Daria
Gjest supernova_87 Skrevet 22. desember 2022 #33884 Skrevet 22. desember 2022 Ja, ikke sant. Jeg tror ingen leseopplevelse noensinne vil overgå å følge med på utgivelsen av de nye HP-bøkene og den intense magien av å lese om det universet. Oh, boy, liksom. 🤩
Daria Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #33885 Skrevet 22. desember 2022 Det hender fortsatt det kommer bøker jeg gleder meg så mye til at jeg forhåndsbestiller og hiver meg over dem så snart de er i hus, men den hypen som var rundt de utgivelsene var helt spesiell. Jeg og en venninne hadde en pågående diskusjon om Snape fra vi leste de første bøkene i 2000 og til den siste kom i 2007 - hvilken side var han egentlig på? Hun hadde rett, men jeg forbeholder meg retten til å mislike ham til evig tid likevel. Et av mange budskap i de bøkene - man kan være på den gode siden og likevel usympatisk.
Gjest supernova_87 Skrevet 22. desember 2022 #33886 Skrevet 22. desember 2022 Ja, det var helt spesielt. Jeg var i et trekløver som rett og slett fant hverandre rundt Harry Potter-elsk. Vi diskuterte, leste på forum, leste fan-fiction, teorier, alt mulig. Vi quizzet hverandre og utfordret hverandre i Harry Potter-detaljkunnskap. Den hypen kan ikke overgås. 🙈
Daria Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #33887 Skrevet 22. desember 2022 De traff så bredt, både i kjønn og alder og lesepreferanser - selv for en ikke-fantasy-leser som meg er de på sitt vis så troverdig forankret i den virkelige verden at det funker. Sett fra et formidlerperspektiv er de også geniale i det at de gradvis blir tykkere og mørkere og mer avanserte - det er en utfordring som vokser med leseren. Og blir man først hekta nok, kommer selv lesevegrende tenåringsgutter seg gjennom 700 sider - og det er litt av en bragd.
Gjest supernova_87 Skrevet 22. desember 2022 #33888 Skrevet 22. desember 2022 Nei, haha, nå kjenner jeg det brenner litt i brystet av sorg fordi jeg aldri får oppleve det for første gang igjen. 🙈 Jeg satt nettopp å tenkte på det i går da jeg så 3.eren, da utvider verdenen seg. Nye fag, nye steder. Og ulike helter ikke minst. Utskuddet, de som vokste opp i vanskelige omgivelser, nerden (meg!), de med for lite penger, den morsomme osv. Ah. Litt etter litt lærer man mer og mer om magiens grenser. Jeg synes det var et godt skapt univers og en fin utvikling.
Daria Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #33889 Skrevet 23. desember 2022 (endret) Siste avtale utenfor huset før jul er gjennomført - nå kan julefreden senke seg... Riktignok står julepynten og treet fortsatt i kjelleren, men det skal jeg nok får gjort noe med. Etter hvert. Jeg har fått levert de fleste gavene, Skravla kommer og henter sin i ettermiddag og den siste får vente til romjula. Det må nok noen av de jeg får også, sånn går det man endrer planer på kort varsel, men det er ikke noe stort problem. Jeg har noen å åpne i morgen (hvorav minst en jeg ikke vet hva er ), jeg har mat og sjokolade og bøker og filmer til at det sannsynligvis hadde holdt til nyttår om nødvendig - men jeg har også både en brunsjavtale, en middagsavtale og en teavtale før den tid... Endret 23. desember 2022 av Daria
Daria Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #33890 Skrevet 23. desember 2022 Julepynt, tre og krybbe er hentet opp, her går det stadig framover... Dessuten har jeg som den gode vertinnen jeg er bedt gjesten kjøpe middag på veien
Sauen Shaun Skrevet 23. desember 2022 #33891 Skrevet 23. desember 2022 Gjest med medbrakt middag høres veldig kjekt ut.
Daria Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #33892 Skrevet 23. desember 2022 Juletreet er tent, krybben befolket (og beenglet, besauet og belamaet. Jeg vurderte i god Love Actually-stil å inkludere en hval også - men når jeg tenker meg om, har jeg jo en kamel jeg pleier å sette inn...), det henger Elsa Beskow-kuler i palmen og det er nisser både her og der, og julesengetøyet er lagt på. På stuebordet er det fortsatt advent, det får vente til i morgen. Jeg har fnist til Grevinnen og hovmesteren og sunget med på fagottene (og selvfølgelig gjort alle bevegelsene til Julen är här), nå skal skomaker Andersen pynte treet. Han og jeg er like gammeldagse og insisterer på at det skal skje i kveld...
Skravla Skrevet 23. desember 2022 #33893 Skrevet 23. desember 2022 Så effektiv du har vært da. Jeg fikk pakket inn de siste pakkene, sett grevinnen og hovmesteren og det var alt.
Daria Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #33894 Skrevet 23. desember 2022 Det tar jo egentlig ikke så langt tid - jeg har én kasse med pynt som skal spres utover.
AprilLudgate Skrevet 23. desember 2022 #33896 Skrevet 23. desember 2022 Bare en liten nattasang fra meg- den går sånn her: Last christmas, I gave you my heart. But the very next day - you gave it away. This year, I’ ll save me from tears and give it to someone special. Værsågod 🎄🎄🎄
Daria Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #33897 Skrevet 23. desember 2022 Jeg tilhører de sære som faktisk og nesten helt uironisk liker Last Christmas - den hører med Selv om denne kanskje er noen hakk over rent musikalsk...
Daria Skrevet 24. desember 2022 Forfatter #33898 Skrevet 24. desember 2022 Treet lyser, stjernen lyser, det er julete i kannen og ribberull, sild og julerødbetsalat på frokostskivene - og MasterChef Australia på skjermen Planen for formiddagen er å bytte ut siste rest av lilla med rødt og grønt, komme meg en tur i dusjen og ellers primært fokusere på tradisjoner som Istid, siste episode av Skomakergata og selvfølgelig Disney på to språk.
Daria Skrevet 24. desember 2022 Forfatter #33899 Skrevet 24. desember 2022 Jeg trodde det sto at en av MC-deltakerne var bollemaker og tenkte det var en spesialisert baker. Så innså jeg at det selvfølgelig sto på engelsk - han var boilermaker... Men han slet også litt med språket - Nigellas beskrivelser ble litt for blomstrede for ham, og beguiling var åpenbart ikke en del av hverdagsvokabularet hans
Daria Skrevet 24. desember 2022 Forfatter #33900 Skrevet 24. desember 2022 (endret) -I was trying to get it up, but it wouldn't do it. En setning enhver mann bør benytte med varsomhet, særlig på tv. Selv når han snakker om en kake... Endret 24. desember 2022 av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå