AprilLudgate Skrevet 20. desember 2022 #33861 Skrevet 20. desember 2022 (endret) Daria skrev (19 timer siden): Joggesko er vel sjelden ideelt på norsk vinterføre - og her snakker både jåla og den fornuftige middelaldrende med flere par solide vinterstøvler (brune, røde, grå og flere svarte) Du får gjøre som morfar - han tok med seg vinterskoene sine til det lokale bilverkstedet og fikk satt dekkpigger i sålene. Ikke så avtagbare, men gull på isen Dekkpigger 😍😍😍😍😍 Man får faktisk kjøpt piggsett til å skru i sko/joggesko 😎 Men angående sild: kan du bare ta deg tiden til å beskrive smak og konsistens? Jeg liker jo fisk generelt, men sursild har aldri fristet 🧐 Endret 20. desember 2022 av AprilLudgate
Daria Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #33862 Skrevet 20. desember 2022 Jeg synes tomatsild og sennepssild er bedre enn sursild, men det finnes jo egentlig ingen god måte å beskrive konsistensen. Det er sild i væske, det blir jo litt sleipt og svampete - men godt
Roadrunner Skrevet 20. desember 2022 #33863 Skrevet 20. desember 2022 Daria skrev (1 time siden): Julematen er i hus og kjøleskapet knaker i sine sammenføyninger... Jeg har ribbe (liten og nesten ferdigstekt), sosisser, julepølse, juleskinke, sylte, ribberull, gravlaks (eller var det ørret?), tre typer sild, poteter og surkål, brød og baguetter. Pepperkaker, kransekakestenger, formkake, panna cotta, marsipan og sjokolade i flere varianter, klementiner, epler, bananer og druer, Gløgg, eplejuice, pæresider og selvfølgelig te herfra til evigheten. Det burde jo holde, tatt i betraktning at jeg ikke skal ha gjester...? Men meny hadde hverken sjokoladeflarn eller romkuler, så det kan jo være jeg må legge inn et besøk på Kiwi en av dagene... Jul for én, sa du?
Daria Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #33864 Skrevet 20. desember 2022 Jula varer jo helt til påske...
Sauen Shaun Skrevet 20. desember 2022 #33865 Skrevet 20. desember 2022 Du deler vel litt med husflua hvis den fremdeles bor hos deg? 😁
Daria Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #33866 Skrevet 20. desember 2022 Jeg har ikke sett husflua på over en uke, det spørs vel om ikke dens tid har både kommet og gått... Søster ringte - slik forsvinner en liten time...
Daria Skrevet 21. desember 2022 Forfatter #33867 Skrevet 21. desember 2022 (endret) Da er juleferien, i den grad jeg kan bruke det ordet, i gang - ingen helseavtaler før neste år. Jeg har fått rare lyder og ditto ansiktsuttrykk i lekse fra psykofysio (de har en funksjon ) og beskjed fra fysio om å slappe av og ta det med ro - Jeg tror du kan ha godt av litt ferie nå. Psykologen driver ikke med lekser og hjemmeøvelser, men i praksis er det nok det vi driver med hos ham som jeg bruker mest energi på mellom timene likevel. Mål for kvelden er å få pakket inn og gjort klare gavene, de blir hentet i morgen. Det blir noen enkle gavekort-på-nett-løsninger i år og generelt ikke de mest kreative gavene, det har ikke vært det store overskuddet til å gå i butikker og kikke og være spontan. Men jeg er ganske fornøyd med tversoversløyfen med rosenkål-mønster jeg fant på Norli og håper lillebror setter pris på Endret 21. desember 2022 av Daria
Daria Skrevet 21. desember 2022 Forfatter #33868 Skrevet 21. desember 2022 Gavekort kjøpt på nett hadde være en enda bedre plan om ikke skriveren hadde bestemt s eg for å gå tom for blekk akkurat nå...
Daria Skrevet 21. desember 2022 Forfatter #33869 Skrevet 21. desember 2022 Det finnes øyeblikk det føles nærliggende å applaudere vold. Det øyeblikket når Hermione gir Malfoy en på tygga og slår fast That felt good!, for eksempel...
Daria Skrevet 21. desember 2022 Forfatter #33870 Skrevet 21. desember 2022 To ting som imponerer meg hver gang jeg ser eller leser Harry Potter - hvor godt Rowling bruker og integrerer eksisterende myter, overtro og fabeldyr og hvor godt planlagt alt er. En tilsynelatende ubetydelig detalj i en bok kan vise seg å være avgjørende flere bøker senere, som Rons rottes manglende tå.
Roadrunner Skrevet 21. desember 2022 #33871 Skrevet 21. desember 2022 Daria skrev (5 timer siden): ...og beskjed fra fysio om å slappe av og ta det med ro - Jeg tror du kan ha godt av litt ferie nå. Jeg er ganske sikker på at Daria sin fysio egentlig mener at dette gjelder fuggel'n også... Trening i går og i dag, begge blytunge (for både hode og kropp) og lite treningsglede å spore. Nå blir det litt treningsferie, kun ispedd litt gåturer tenker jeg.
Cata Skrevet 21. desember 2022 #33872 Skrevet 21. desember 2022 Roadrunner skrev (29 minutter siden): treningsglede *slår opp i fremmedordboka *
Daria Skrevet 21. desember 2022 Forfatter #33873 Skrevet 21. desember 2022 Det er følelsen når du er ferdig trent og vet at det er noen dager til neste gang
Daria Skrevet 21. desember 2022 Forfatter #33874 Skrevet 21. desember 2022 Daria skrev (På 17.12.2022 den 20.16): 17.12 Åtte lest, en kjøpt. Nevrosene og den nevrotiske karakter er psykologiprofessor Harald Schjelderups tanker om og videreutvikling av analysemetodene og teoriene til Sigmund Freud og Wilhelm Reich. Utgitt første gang i 1940 og en smule utdatert på noen områder, uten at jeg skal påberope meg å kunne uttale meg veldig skråsikkert om hvilke områder det er (men ordet hjernebløthet er neppe en gjenganger i noen fagsammenheng i dag...), men da den kom var den definitivt ikke det -vet jeg fordi jeg har lest om den... Det er først og fremst også derfor jeg har lest den - den omtales i Reich-biografien jeg nettopp har lest og jeg blir jo nysgjerrig... 21.12: Ni lest, en kjøpt. Sigurd Hoels Syndere i sommersol havnet også på leselista nå fordi den nevnes i Reich-biografien. Overraskende morsom og ironisk om en ungdomsgjeng på sommerferie - det annonseres allerede på side 14 at siden de er fire menn og fire kvinner må noe erotikk på regnes, men drama og annet tøy og gammeldags jål i den forbindelse vil de styre unna. Boka åpner med et setning om selvbedrag, og dermed er det meste sagt...
Cata Skrevet 21. desember 2022 #33875 Skrevet 21. desember 2022 Daria skrev (18 minutter siden): Det er følelsen når du er ferdig trent og vet at det er noen dager til neste gang Oooh, den ja, det er en stund siden det gitt.
Daria Skrevet 21. desember 2022 Forfatter #33876 Skrevet 21. desember 2022 Dagens låt jeg hørte i butikken og innså at jeg kunne hvert ord av før jeg visste hvilken det var...
Daria Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #33877 Skrevet 22. desember 2022 Jeg har lunsjet med min far som kom en tur for å hente og levere julegaver (og hjemmebakt julekake ) og være en tur på Kiwi for å supplere med julenødvendigheter Meny ikke kunne levere (sjokoladeflarn, to pakker romkuler og nøtteblanding med skall) - og fått årets første julekort! Tre på en gang - tre mer enn jeg har sendt, så her sees alt som en bonus.
Daria Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #33878 Skrevet 22. desember 2022 Jeg er på min fjerde Harry Potter-film på tre dager og det er fortsatt bare 22. desember - kanskje jeg faktisk kommer meg gjennom alle før jula er omme. Jeg har alle på dvd (jeg kom en gang over en fin liten samleboks på tilbud...), så jeg er jo egentlig ikke avhengig av at de går på tv, og jeg tror fortsatt ikke jeg har sett de siste... Harr hadde nettopp sitt første dykk ned i Dumbledore pensieve - jeg lanserte en gang en teori for psykologen om at å gå i terapi er litt som å ha en pensieve, det føles jo litt som å plukke tanker ut av hodet og se dem fra utsiden. Han hadde lest bøkene (med glede, etter entusiasmen å dømme ) og så poenget. -Så, hvilke tanker vil du plukke ut av hodet nå...? Bøkene er jo som alltid (med et mulig unntak for Ringenes Herre) bedre, men noen av scenene som bare finnes i filmen er jo minneverdige - Professor McGonagall som danselærer, for eksempel 💃
Daria Skrevet 22. desember 2022 Forfatter #33879 Skrevet 22. desember 2022 Den scenen i Goblet of Fire hvor Cedric blir drept og Voldemort gjenoppstår - jeg husker fortsatt akkurat hvor jeg var første gang jeg leste den og den fullstendig vantro, sjokkerte følelsen da jeg innså at Cedric faktisk var endelig og ugjenkallelig død. Det er bare 21 år - også kjent som et halv liv - siden... Jeg har lest mange bra og sikkert bedre bøker siden, men den følelsen hver gang jeg hadde en ny Harry Potter-bok i hendene skal det litt til å toppe likevel. 1
Gjest supernova_87 Skrevet 22. desember 2022 #33880 Skrevet 22. desember 2022 Daria skrev (3 minutter siden): Den scenen i Goblet of Fire hvor Cedric blir drept og Voldemort gjenoppstår - jeg husker fortsatt akkurat hvor jeg var første gang jeg leste den og den fullstendig vantro, sjokkerte følelsen da jeg innså at Cedric faktisk var endelig og ugjenkallelig død. Det er bare 21 år - også kjent som et halv liv - siden... Jeg har lest mange bra og sikkert bedre bøker siden, men den følelsen hver gang jeg hadde en ny Harry Potter-bok i hendene skal det litt til å toppe likevel. ... Ehhh ... Hahah! Her sitter jeg og leser ivrig om Harry Potter-seeingen din, fordi jeg ser jo også på for tiden, så 3.eren i går, sååå mye artig magi og jeg drømmer meg tilbake til hvor fantastisk det var å lese bøkene som barn. Men så skriver du at det er 21 år siden og jeg bare "ehm, nei, det kan da ikke stemme", så søker jeg det opp og jammen det, og så innser jeg at det er jo bare jeg som har blitt "gammel" uten at jeg merket det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå