Daria Skrevet 18. desember 2022 Forfatter #33841 Skrevet 18. desember 2022 -Jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker... Frankrike utlikner igjen med bare noen minutter igjen av ekstraomgangene, og det begynner å bli litt mye for kommentatoren
Daria Skrevet 18. desember 2022 Forfatter #33842 Skrevet 18. desember 2022 Det er tydeligvis en stund siden sist jeg har sett et nyere opptak med Jonas Kaufmann - han var jo blitt så gammel at jeg nesten ikke kjente ham igjen... Han snakker på engelsk om kirken konserten er i og kaller den St. Annes Church - teksteren foretrekker det tyske navnet.
Daria Skrevet 18. desember 2022 Forfatter #33843 Skrevet 18. desember 2022 Kaufmann har en norsk gjesteartist (som med psykofysios ord har masse potensiale på diksjonsfronten) og de snakker om norske juletradisjoner, men da en tysk sangerinne sang en tysk oversettelse av Home for Christmas, klarte han å bare nevne tekstoversetteren, ikke et ord om at Maria Mena har hovedæren... Kaufmann synger svensk. Han prøver hvertfall...
Daria Skrevet 19. desember 2022 Forfatter #33844 Skrevet 19. desember 2022 Daria skrev (På 14.12.2022 den 15.20): Jeg fikk rosa sokker med tucaner i kalenderen i dag Dette kommer også til å glede psykofysio, som stadig kommenterer at jeg har så mange morsomme sokker (hun drar meg stadig i tærne og får dermed studert dem på nært hold) Sokkene slo an Tre uker til neste gang, så gjelder det å se hvor flink jeg er til å gjøre lekser i mellomtiden... Naboungen har en skrikeperiode (tenner?). Sikkert mest slitsomt for mor, men jeg begynner også å bli ganske lei. Hun har tross alt valgt dette selv...
Daria Skrevet 19. desember 2022 Forfatter #33845 Skrevet 19. desember 2022 Fru Hirse er hos skomaker Andersen og kjøper seg brodder, til den ublu sum av kroner 4... Vi snakket om det hos psykofysio i dag, at nå ser det ut til å bli broddeføre framover, så det er bare å finne dem fram. Jeg fant uventet is under isen et par steder i dag og framviste Bambitendenser 🦌
Sauen Shaun Skrevet 19. desember 2022 #33846 Skrevet 19. desember 2022 Her stilte mannen som privatsjåfør da jeg skulle til og fra frisøren i dag. Han ville ikke slippe Bambi ut på isen i dag.
Daria Skrevet 19. desember 2022 Forfatter #33847 Skrevet 19. desember 2022 Vern om dine favoritt-sauer? Jeg ble forresten beskrevet som "Litt Bambi på isen" av en lege på akuttmottaket en gang beinet var lite samarbeidsvillig - det var jo vanskelig å ikke fnise litt
Daria Skrevet 19. desember 2022 Forfatter #33848 Skrevet 19. desember 2022 Jeg syntes det var så mange pakker igjen i pakkekalenderkurven og oppdaget at jeg hadde glemt å åpne 17. Eller - jeg var da så sikker på at jeg åpnet på lørdag? Kalenderposene med håndskrevet nummer lå i papirsøpla - inkludert nummer 17. Men... Ah - den som lå igjen var ikke 17, men 11, med et litt skjevt siste ett-tall. Jeg lette jo lenge etter 11, men konkluderte med at jeg sikkert hadde åpnet den på formiddagen og glemt det - dagene går jo litt i hverandre for tiden. Jeg var tydeligvis ikke observant nok til å reagere på at det var to 17-pakker med 7-tall både med og uten tverrstrek
AprilLudgate Skrevet 19. desember 2022 #33849 Skrevet 19. desember 2022 Sa jeg at jeg har fått meg Icebug joggesko med pigg? 😇 Kom til å tenke på at det gjør liten nytte i den jæææææævka slapsen som kommer til å ligge i ca 1 meter over, men der får jeg kjøre støvler og ordinære brodder frem til lagene med is, snø, slapseis og tyyyyynt luresnølag kommer 😵💫🌟 Ønsker meg litt sånn svær pingvin kan kunne dyttet foran seg som de minste ungene på skøytebane har 😂
Daria Skrevet 19. desember 2022 Forfatter #33850 Skrevet 19. desember 2022 Joggesko er vel sjelden ideelt på norsk vinterføre - og her snakker både jåla og den fornuftige middelaldrende med flere par solide vinterstøvler (brune, røde, grå og flere svarte) Du får gjøre som morfar - han tok med seg vinterskoene sine til det lokale bilverkstedet og fikk satt dekkpigger i sålene. Ikke så avtagbare, men gull på isen
Daria Skrevet 19. desember 2022 Forfatter #33851 Skrevet 19. desember 2022 Fordi intet er mer naturlig enn noen vikinger og en fransk gallionsfigur i kjoleskip til en tradisjonell julesang (med folketonemelodi fra et dalstrøk langt fra nærmeste kyst...) ⛵
Daria Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #33852 Skrevet 20. desember 2022 (endret) Effektiv og egentlig ganske imponerende start på dagen. To fulle runder hos fysio (en tredje var fortsatt uaktuelt, men jeg kom meg gjennom to, om ikke akkurat uanstrengt (#blåhvalpesing 🐳 ) så bedre enn sist), en økt på kafé og julegaveshopping i to butikker, og tilbake på sofaen før 11. Sliten, men ikke fullstendig utslitt. Den beste dagen jeg har hatt på en stund (at jeg kan slå fast det allerede sier jo sitt) - at den kommer dagen etter at jeg tok og videreformidlet en avgjørelse om jula etter å ha gruet meg i ukesvis trenger jo ikke være helt tilfeldig... Dessuten har jeg fått meg julehårstrikker - en julepingvin og en katt med reinsdyrhorn Endret 20. desember 2022 av Daria
Gjest supernova_87 Skrevet 20. desember 2022 #33853 Skrevet 20. desember 2022 Å få beslutninger man gruer seg på ut av hodet, så de ikke ligger og tynger er virkelig til hjelp! Kjenner ofte det samme. Å lande på noe, å gå for det, i stedet for å vingle vangle og bruke energien på det. Du, jeg bare la merke til quoten i signaturen din "How much you love your life is what every life is worth". Betyr det at så mye som den enkelte liker livet sitt så mye er det enkelte livet verdt? Eller at så mye som man elsker livet sitt er det alle sine liv er verdt? Ble så undrende på det 🙈
Daria Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #33854 Skrevet 20. desember 2022 Jeg har blitt overrasket mange ganger over hvor mye det som skjer i hodet kan påvirke kroppen og omvendt. For behandlerne mine er det en selvfølge - fysio synes det er helt naturlig at en litt heftig time hos psykologen kan ha betydning for innsatsen min i treningssalen dagen etter, og psykologen retter på sittestillingen min for at følelsene skal få bedre spillerom. Sitatet er fra en musikalsang. jeg har alltid tolket det på den siste måten - en variant av at du skal elske din neste som deg selv.
Daria Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #33855 Skrevet 20. desember 2022 Det nærmer seg høytid - ergo er Harry Potter på tv, akkurat nå den første filmen. Jeg har ikke sett den på mange år - de er så små Min indre preteen identifiserer seg så sterkt med Hermiones snusfornuft, veslevoksenhet og besserwissertendenser. Jeg kunne helt fint også tatt den belærende "It's leviOsa, not levioSA"...
Daria Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #33856 Skrevet 20. desember 2022 Hermione: I took this out weeks ago for some light reading. *smeller gigantstor bok i bordet* Ron: This is light?!' Det blikket... Du och jeg, Hermione
Gjest supernova_87 Skrevet 20. desember 2022 #33857 Skrevet 20. desember 2022 Rette på sittestillingen gjør min psykolog også, eller driver og forteller meg alt mulig om meg basert på kroppsspråket mitt 🙈 Og jeg forstår! Gir mening ut fra utgangspunktet om at man elsker livet sitt, jeg tenkte at men ut fra om man misliker livet sitt så blir alle lite verdt, og det er jo ikke hyggelig. Jeg så også Harry Potter 1 forrige uke, nr2 i morgen. Hermine var alltid min stor helt, og er det vel fremdeles
Daria Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #33858 Skrevet 20. desember 2022 supernova_87 skrev (20 minutter siden): Rette på sittestillingen gjør min psykolog også, eller driver og forteller meg alt mulig om meg basert på kroppsspråket mitt 🙈 Ser alt, vet alt. Jeg er overbevist om at min er tankeleser, selv om han neppe ville innrømme det hvis jeg spurte Hermione er en av de beste barnebokheltinnene noensinne. Gi jentene henne og Tonje Glimmerdal som forbilder og de har et godt utgangspunkt. Mysteriekammeret går på tv nå, jeg går visst for en dobbel i dag...
Daria Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #33859 Skrevet 20. desember 2022 Julematen er i hus og kjøleskapet knaker i sine sammenføyninger... Jeg har ribbe (liten og nesten ferdigstekt), sosisser, julepølse, juleskinke, sylte, ribberull, gravlaks (eller var det ørret?), tre typer sild, poteter og surkål, brød og baguetter. Pepperkaker, kransekakestenger, formkake, panna cotta, marsipan og sjokolade i flere varianter, klementiner, epler, bananer og druer, Gløgg, eplejuice, pæresider og selvfølgelig te herfra til evigheten. Det burde jo holde, tatt i betraktning at jeg ikke skal ha gjester...? Men meny hadde hverken sjokoladeflarn eller romkuler, så det kan jo være jeg må legge inn et besøk på Kiwi en av dagene...
Daria Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #33860 Skrevet 20. desember 2022 Jeg elsker at howleren gjeiper Kenneth Branagh som selvopptatt og hjernedød jålebukk er heller ikke så verst
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå