Skravla Skrevet 17. desember 2022 #33821 Skrevet 17. desember 2022 Serafina. skrev (16 timer siden): Wow, det må jeg få sett på en eller annen måte. Er på sykehus uten TV på rommet og bare en knøttliten mobilskjerm. Har hørt de live bare en gang, og fy søren så flinke de er. 🤩 God bedring.
Skravla Skrevet 17. desember 2022 #33822 Skrevet 17. desember 2022 Daria skrev (14 timer siden): Om jeg nå har sittet lett tårevåt og gjort alle bevegelser til Julen är här? Nei, altså... At jeg gråter til Jula hjemme er uunngåelig, i liket med den høye latteren når prinsesse Leia og Darth Vader har fått en ny vri igjen Dessuten satt jeg stadig de første minuttene og utbrøt Oi, han er tilbake - og han! full av gjensynsglede - her hadde jo mange gamle travere kommet tilbake. Ikke at jeg har sett dem ofte eller noe Men når de først hadde solisten tilbake i folden, kunne de vel funnet plass til denne...? Digget det nye versjonen av Leia og Darth.
Daria Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #33823 Skrevet 17. desember 2022 Jeg lo høyt - ikke minst fordi jeg trodde jeg visste hva som kom og ble så overrasket
Skravla Skrevet 17. desember 2022 #33824 Skrevet 17. desember 2022 Daria skrev (16 minutter siden): Jeg lo høyt - ikke minst fordi jeg trodde jeg visste hva som kom og ble så overrasket Den den krokete vandring av scenen for stakkars Darht. 🤣
Daria Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #33825 Skrevet 17. desember 2022 Det er et hardt liv (pun not intended) Men det er mange år siden jeg kunne høre Imperial March uten å synge med om enebærbusken - selv i en versjon som denne: Jeg "klaget" til fagottene over det på twitter i forbindelse med en filmmusikkonsert på hovedscenen - og de tok med glede på seg den æren
Skravla Skrevet 17. desember 2022 #33826 Skrevet 17. desember 2022 Daria skrev (14 timer siden): Men når de først hadde solisten tilbake i folden, kunne de vel funnet plass til denne...? Dette tror jeg må være et av de beste minnene. Høy gåsehud og gråtefaktor den kvelden Så helt utrolig vakkert. Og de har hatt mye fint i Lilleborg kirke
Skravla Skrevet 17. desember 2022 #33827 Skrevet 17. desember 2022 OK... tårekananlene fikk litt å gå på under "Julen er här"
Daria Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #33828 Skrevet 17. desember 2022 Skravla skrev (4 minutter siden): Dette tror jeg må være et av de beste minnene. Høy gåsehud og gråtefaktor den kvelden Så helt utrolig vakkert. Og de har hatt mye fint i Lilleborg kirke Det var så ladet og så uventet - et nummer som virkelig tok meg. Jeg ble så glad da jeg så at han var tilbake igjen, selv om han ikke hadde noen solopartier. Man får jo noen favoritter etter å ha sett dem så ofte. Skravla skrev (2 minutter siden): OK... tårekananlene fikk litt å gå på under "Julen er här" Velkommen i gjengen...
Serafina. Skrevet 17. desember 2022 #33829 Skrevet 17. desember 2022 Skravla skrev (1 time siden): God bedring. Tusen takk 🤗
Daria Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #33830 Skrevet 17. desember 2022 Dagens nye, gamle ord: Skabilken. Sitat Skabilken er et hode eller en menneskefigur av tre eller lignende, brukt til å forme hatter og klær på, senere også som utstillingsfigur. Skabilken brukes også nedsettende om noe(n) som er stygt formet eller skapt. Helt uten å vite hva det betød, skjønte jeg at Sigurd Hoel brukte det i den sistnevnte funksjonen...
Daria Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #33831 Skrevet 17. desember 2022 Ny dag, nytt show fra spektrum (siden kveldsplanene utenfor huset gikk i vasken, Igjen. Dette har ikke vært en god måned for formen ). I dag barndomsnostalgi med Vazelina - jeg forventer å kunne de fleste tekstene
Daria Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #33832 Skrevet 17. desember 2022 Daria skrev (På 12.12.2022 den 21.08): 12.12: Syv lest, en kjøpt. Anna Laestadius Larssons Hilma er en roman om den svenske kunstneren Hilma af Klint, kjent for sine enorme abstrakte malerier og sin hang til spiritisme og åndelighet. Det er begrenset hva man vet om privatlivet hennes - hun brant det som måtte ha vært av brev, dagbøker og andre personlige papirer - så dette er en faktisk roman, ikke forkledd virkelighetslitteratur. Larsson dikter fritt ut fra det lille man vet og lar Hilma selv føre ordet i store deler av boka, i form av en fortelling rettet til nevøen Erik, som hun testamenterte sine verker til (og hvis sønn forfatteren har konsultert underveis). I liket med ham ønsker jeg innimellom at hun skulle gått litt fortere fram, men stort sett er det en engasjerende historie. Fordelen med at Hilma selv forteller, er at all "åndekontakten" og spiritismearbeidet hennes kan presenteres som hennes sannhet, det er vanskelig å se for seg hvordan det skulle framlegges av en relativt objektiv tredjepersonsforteller, 17.12 Åtte lest, en kjøpt. Nevrosene og den nevrotiske karakter er psykologiprofessor Harald Schjelderups tanker om og videreutvikling av analysemetodene og teoriene til Sigmund Freud og Wilhelm Reich. Utgitt første gang i 1940 og en smule utdatert på noen områder, uten at jeg skal påberope meg å kunne uttale meg veldig skråsikkert om hvilke områder det er (men ordet hjernebløthet er neppe en gjenganger i noen fagsammenheng i dag...), men da den kom var den definitivt ikke det -vet jeg fordi jeg har lest om den... Det er først og fremst også derfor jeg har lest den - den omtales i Reich-biografien jeg nettopp har lest og jeg blir jo nysgjerrig...
Daria Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #33833 Skrevet 17. desember 2022 Jeg vet ikke om Vazelina skal ha skylda, men navnet Marta hadde et oppsving tidlig på 80-tallet (Borghild kan ikke vise til liknende tendenser)
Daria Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #33834 Skrevet 17. desember 2022 Når du går fram til scenen og gir BHen din til vokalisten, handler det da om promille eller veddemål...? Selvfølgelig timet til sangen om hun som låg der uten BH på plen...
Daria Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #33835 Skrevet 17. desember 2022 Jeg er muligens litt skuffet over at de ikke har hentet inn Hege Schøyen til Fisking i Valdres... (Jeg er dessuten oppvokst med Lada som familiebil og blir litt nostalgisk av den grunn også )
Daria Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #33836 Skrevet 17. desember 2022 Sesongens første Love Actually på tv. Bare en halvtime igjen, men det er jo den viktigste delen - og det er jo ikke sånn at jeg ikke kan den utenat uansett...
Daria Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #33837 Skrevet 17. desember 2022 Med årets politiske kaos i Storbritannia i friskt minne, er det jo fort gjort å ønske seg Hugh Grant som statsminister helt på ordentlig - det kunne jo ikke blitt så mye verre...?
Daria Skrevet 18. desember 2022 Forfatter #33838 Skrevet 18. desember 2022 Man skal jo ha respekt for tradisjoner på denne tiden av året, så i dag har Skravla og jeg drukket afternoon tea på Bristol - en viktig førjulsaktivitet... Det er i grunnen også det eneste jeg har gjort i helgen - i går kom jeg ikke lenger enn Bunnpris i første etasje (pizza og kransekakestenger...). Nå venter årets tre siste behandlingsdager (jeg tar for gitt at ingen av dem skal jobbe i romjula) - en av hver - og det jeg måtte ha ork og overskudd til av juleforberedelser. Gaveinnkjøp topper prioriteringslista...
Daria Skrevet 18. desember 2022 Forfatter #33839 Skrevet 18. desember 2022 Fra 0-2 til 2-2 på fem minutter - plutselig ble det nytt liv i vm-finalen (og hos naboen ) Som nokså nøytral tilhenger setter jeg pris på spenningen og bryr meg ikke så veldig om hvilken vei det tipper til slutt...
Daria Skrevet 18. desember 2022 Forfatter #33840 Skrevet 18. desember 2022 -Skal de gjøre som Vest-Tyskland i 1954...? Det er godt å se at arven etter Arne Scheie lever videre hos NRKs kommentatorer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå