Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken butikk burde jeg oppsøke for å lete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte på Spar, men vil tro alle som selger Folkets har den…

Endret av Sauen Shaun
Skrevet

Spar er vel omtrent det eneste jeg ikke har i nærheten :ler: 

Skrevet

Men Googlet litt… Gilde har også ribbenstek, men finner ikke ut om den er i ferdig stekepose. 

Skrevet

Litt mer Googling sier meg at du kanskje kan finne den på Kiwi. :opplyser:

Skrevet

Mener de jeg snakket med hadde kjøpt på Kiwi :opplyser: Og at de var små og fine, så ikke middag til 14 stk...

Skrevet

Da skal jeg kikke der hvis jeg husker det - nett-Meny var utsolgt for pepperkaker, så jeg må jo ta en tur en av de nærmeste dagene (selv om jeg bestilte smultringer som erstatning...) 🍩

Skrevet
Roadrunner skrev (Akkurat nå):

Mener de jeg snakket med hadde kjøpt på Kiwi :opplyser: Og at de var små og fine, så ikke middag til 14 stk...

Det er jo også et vesentlig poeng...

Skrevet

Det er mer enn 12 timer siden jeg sto opp, etter godt og vel ni timers søvn - det er jo ikke rart jeg begynner å bli trøtt. Dagen har tross alt inkludert både sol, frisk luft og mosjon. Jeg har planer om mer av det samme i morgen - yr varsler mer sol og festninger er fantastisk flott i vinterskrud, her er det bare å pakke md seg te og sitteunderlag. Først skal det snakkes litt om følelser og tilliggende herligheter hos han som er opptatt av sånt, sannsynligvis for siste gang i år (antar jeg, men jeg har tatt feil før...).

Skrevet
Roadrunner skrev (31 minutter siden):

Den jeg hadde holdt akkurat til middag for tre. 

Skrevet

Og da var fire ribbensteker på plass i fryseren min. Bare å glede seg til noen gode middager framover :sikle: 

Skrevet

Mannen som gikk foran meg nedover gaten var sobert kledd i nyanser av grått - ullfrakk, skjerf og bukser - og brune sko. I glippen mellom sko og bukser tittet det fram sokker med speileggmønster :fnise: Jeg vet ikke om han tror at det ikke synes, at det var et poeng at det skulle synes eller om han ikke hadde viet det en tanke overhodet, men jeg ble uansett litt glad av å se dem :ler: 

Daria skrev (15 timer siden):

Først skal det snakkes litt om følelser og tilliggende herligheter hos han som er opptatt av sånt, sannsynligvis for siste gang i år (antar jeg, men jeg har tatt feil før...).

Jeg tok feil, og lever helt fint med det... Det ble vandring på festningen etter dagens relativt heftige økt - godt for å roe ned hodet og generelt flott med sol og knallblå himmel og gnistrende snø mot store trær og gamle murer. Men kaldt - jeg tok et par bilder i slengen, og så måtte jeg legge vekk mobilen og ta på votten for å få varmen igjen :fryse:Det var ikke så fristende å finne fram sitteunderlaget og termosen...

Skrevet
Sauen Shaun skrev (2 timer siden):

Og da var fire ribbensteker på plass i fryseren min. Bare å glede seg til noen gode middager framover :sikle: 

Det høres godt ut - og det høres også ut som om du har større fryser enn meg :ler: Dessuten minner det meg om at jeg ikke har tenkt på middag i dag, det burde man jo...

Skrevet

Et av livet små mysterier er at når bakdelen til en øredobb løsner, finner jeg den stort sett alltid igjen i BHen. Stort skjerf, kåpe med stor krage og hette, tynnere sjal, ulltunika og bomullgenser til tross -  den finner sin vei gjennom alt og slå seg til ro nede i varmen... Jeg merket heldigvis at forsiden satt løst og fikk reddet  den - det hadde jo vært synd å miste Rudolf før jul...

Skrevet
Daria skrev (4 timer siden):

Det høres godt ut - og det høres også ut som om du har større fryser enn meg :ler: Dessuten minner det meg om at jeg ikke har tenkt på middag i dag, det burde man jo...

Jeg har ikke bare tenkt på, men også laget og spist middag :opplyser: I en "man tager hva man haver"-variant ble det omelett med spekeskinke, vårløk, mais og fetaost, servert med frosne grønsker (som ble varmet før servering...). Senere (avhenigng av når mellom 18 og 20 Meny dukker opp) vil det bli servert smultringer, klementiner og meksikansk mangote fra dagens kalenderpakke, ledsaget av Selma Lagerlöf, Harald Schjelderup og eventuelt andre fristende bøker som måtte befinne seg i nærheten...

Skrevet

Den fotside nattserken til skomaker Andersen ser egentlig ganske deilig ut. Jeg er hakket mer skeptisk til nattluen...

Skrevet

Jeg hadde en tanke om en julegaverelatert ekspedisjon i dag. jeg hadde også en tanke om det muligens var en smule ambisiøst - både hode og kropp fikk jo kjørt seg litt i går. Legg til at jeg ikke sov skikkelig før 4 i natt og konklusjonen var ganske åpenbar. Godt det fortsatt er en drøy uke igjen...

Skrevet

Jeg synes jo egentlig det er på grensen til imponerende når jeg ikke står opp før nærmere 11, at jeg er ute av døra 12.05. At jeg er tilbake på sofaen 20 minutter senere er en helt annen sak - jeg har vært ute, jeg har gått en liten tur på utfordrende føre; det er det som teller (og jeg er ganske sikker på at fysio er enig).

Flere av de svenske bakerne omtaler kaken de skal lage som äcklig. Jeg trodde ikke voksne mennesker snakket sånn om mat (og vi snakker sukkerbrød, krem og marsipan, de har ikke blitt bedt om å lage ostekake med froskeegg...), særlig ikke som deltakere på et matlagingsprogram...

Skrevet

:opplyser: Første påminnelse om at fagottenes juleshow går på nrk1 kl 21.50 i kveld :opplyser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...