Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lilla amatör-Casanova, jag vill ha tynna skivor av dig??

*veldig skeptisk*

Fin melodi, men noe uappetittelig????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nokon som ladar opp til ferie?

Skrevet

Nokon som ladar opp til ferie?

Nææææææ.....

Du lader vel ikke opp i det hele tatt?

Skrevet

En smule...

Skrevet

Jeg har laget nedtelling på døren på jobb. I dag morges sto det 4 dager, etter lunsj sto det 3,5 dager..... :rulle: og nedtellingen fortsetter i morgen.

Skrevet

Godt noen har kontroll -jeg blir like overrasket hver gang jeg kommer på at jeg skal reise snart :ler:

Skrevet

Jeg var jo klar til å ta all ferien en en enda rundreise.... :nigo:

Skrevet

7 arbeidsdager igjen her... :natti:

Skrevet
:kaffekopp: Mornings!
Skrevet (endret)

I går var det helt herlig i byen. Jeg møtte en venninne til middag, etterpå satt vi en times tid i Studenterlunden og skravlet og spiste is (Ben & Jerry -mmmmmmm.... :is: ) før vi i bedagelig tempo ruslet over Aker Brygge og Tjuvholmen og langs Frognerkilen helt bort til Skøyen -alt i kveldssol og 20+ grader. Fra Skøyen tok hun toget, men jeg gikk hjem gjennom et grønt, varmt og blomsterduftende sommer-Oslo :strix:

Endret av Daria
Skrevet

Enkelte undervurderer hvor mye det visuelle faktisk har å si i en del sammenhenger. Det er ikke likegyldig hva du har på deg når du representerer arbeidsgiver eller foreninger -eller for den saks skyld deg seg, i visse settinger. Det kommer gjerne opp i diskusjoner rundt bryllupsantrekk her på KG, det er alltid noen som "ikke føler seg vel" i penklær og mener at det viktigste må jo være at de kommer og at brudeparet må jo være mest opptatt av at gjestene skal ha det bra, det har da ingenting å si hva de har på seg. Men det er jo ikke så enkelt -antrekket ditt sier sier mye om hvordan du oppfatter situasjonen/anledningen og om kjennskap til sosiale koder i det miljøet du oppholder deg i. Da tenker jeg ikke på detaljer som korrekt skjørtelengde i forhold til oppgitt kleskode eller om man kan gå uten strømper i bryllup (jeg havnet i en diskusjon om dette i et bryllup en gang -det endte med at jeg måtte spørre mormor, min guru når det gjelder skikk og brukl :fnise: ), men å la være å bry seg i det hele tatt. Hadde noen stilt i jeans i bryllupet mitt, ville jeg faktisk blitt lei meg -for meg ville det sagt "jeg bryr meg så lite om dette at jeg ikke gidder å anstrenge meg i det hele tatt".

Jeg er i det hele tatt litt konservativ på disse områdene :fnise: Jeg synes vi har mistet noe ved at absolutt alt er blitt så uformelt og avslappet og uhøytidelig -når alt blir hverdagslig forsvinner de små anledningene som gir tilværelsen farge. Da jeg ryddet på plass klær i helgen og fant alle hattene, kappene, sjalene og de halv-pene kjolene jeg så sjelden får brukt, slo det meg med glede at nå kan jeg faktisk få brukt dem mye mer -nå rekker jeg hjemom etter jobb og kan faktisk få skiftet før jeg skal i operaen og på teater.

Jeg ønsker meg ikke 50-tallet tilbake, men flere velkledte menn med hatt, færre fremmede (det være seg selgere, meglere og andre) som med den største selvfølgelighet tiltaler meg med fornavn og snakker som om vi var gamle kjente og færre som føler for å brette ut de mest intime delene av privatlivet sitt i høylydte mobiltelefonsamtaler på toget hadde vært en god start...

:tilbe: :tilbe: :tilbe:

Skrevet

KG er åpenbart ikke for avgudsdyrking. :snurt:

Skrevet

:pls:

Eller så må noen lære seg de riktige kodene :filer:

:fnise:

Skrevet

I går var det helt herlig i byen. Jeg møtte en venninne til middag, etterpå satt vi en times tid i Studenterlunden og skravlet og spiste is (Ben & Jerry -mmmmmmm.... :is: ) før vi i bedagelig tempo ruslet over Aker Brygge og Tjuvholmen og langs Frognerkilen helt bort til Skøyen -alt i kveldssol og 20+ grader. Fra Skøyen tok hun toget, men jeg gikk hjem gjennom et grønt, varmt og blomsterduftende sommer-Oslo :strix:

Høres herlig ut. :hjerte:

Skrevet
:pls: på etterskudd!
Skrevet

:fnise:

Har meldt flytting til folkeregisteret (jeg fant arket med pin-kodene :daane:) og til posten, bestilt ettersending av post og postkasseskilt (pappa fant faktisk skiltet fra sist jeg bodde der, men postkassene er skiftet så det passet ikke lenger :fnise: ) og bestilt strømabonnement, så snart jeg finner brukernavn og passord og sånn skal jeg melde bredbåndflytting også -da begynner jo det vktigste å være på plass...

Skrevet

:ler:

---

Du har fått pinkodene slik at du får de på mobilen i stedet nå da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...