Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Japan er ute - jeg er straks på kjøkkenet... :kokk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pannekaker er stekt og fortært, og dagens kalenderte er testet og forkastet. Det var en jeg vurderte å kjøpe i sommer - hvit te med ananas hørtes så fristende ut, het til jeg så den lille skriften om et hint av karri. Det hørtes veldig feil ut - og det var det...

Skrevet

Portveien-kalenderen kunne aldri blitt sendt i dag - Human-Etisk Forbund hadde spontanantent i sjokk og indignasjon...

Skrevet

Ananas og karri? :forferdet: Urgh...

Skrevet

Noen hadde en dårlig dag på jobben da de fikk den idéen...

Skrevet

Og når man snakker om dårlige jobb-idéer - hvem var det som tok "sauer er ålreite dyr"-tanken litt for langt...? (Og hvorfor ikke originalen av denne vakreste av Portveiens julesanger ute?)-

Skrevet

Julemusikksesongen ble altså innledet med en sau. 🐑 Jeg skal la alle assosiasjoner og dårlige vitser ligge og skynde meg videre til Audun Iversen... Fellesnevneren er nostalgi og minner - den forrige fra Portveien og folkehøgskolekor, denne fra blandakor nordpå (samt julekonserten forrige uke).

Skrevet

Foreløbig er det de mindre sakrale julecdene som dominerer hjemme - i øyeblikket ligger denne i spilleren. Men hadde noen fortalt ham at han bare skulle filmes fra midjen og opp? Vest, skjorte, slips og dressjakke - og slitte olabukser? Måns, da, du som pleier å kunne så mye bedre...

Skrevet
Roadrunner skrev (37 minutter siden):

Ananas og karri? :forferdet: Urgh...

🫤

Skrevet

Jeg skjønner at folk ikke er tankelesere og at de fleste av oss er mest opptatt av våre egne behov, men man kan vel høre på det man blir fortalt? På min ekstra langsomme og forsiktige stavassisterte vandring hjem etter å ha hatt et uventet møte med veggen (ikke bokstavelig...) hos fysio, ble jeg stoppet av en vareleveringsmann som trengte hjelp til å holde døra åpen. -Beklager, men jeg har nok med å holde meg selv oppe, sier jeg og slår ut med stavene for å understreke - og mannen begynner å argumentere. Å holde en nokså tung dør åpen et par minutter er sikkert "bare" for ham, men for meg, på et tidspunkt hvor jeg er usikker på om jeg klarer å komme meg hjem er det på ingen måte en bagatell. Jeg forventer ikke at han skal forstå det, men jeg forventer - her som i alle andre situasjoner - at et nei blir respektert. Særlig når det kommer med det som burde være en nokså åpenbar forklaring. 

Skrevet

Spania spiller åttendedelsfinale mot Marokko. Jeg har en spansk nabo. Det siste gjør at jeg får med meg når det skjer noe i det første, uten å trenge å se på kampen :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (På 4.12.2022 den 14.35):

04.12: To lest, ingen kjøpt.

Stig Beite Løkens novellesamling Det finnes ingenting mer livsbejaende enn å være mørkeredd er utvilsom en av kandidatene til årets tittel på leselista (i sterk konkurranse med Jeg fant en måne i navlen). En del av novellene er også av det underlige slaget - her er mer dystopi, overnaturlig og uforklarlig enn jeg helt setter pris på. Jeg er mer begeistret for noen av de mer realistiske - et par av dem så korte at de knapt kan kalles en novelle, men som likevel gir meg mye.

06.12: Tre lest, ingen kjøpt.

Jeg vet ikke hvorfor jeg var så sikker på at diktsamlingen En hvithai i Venezia av Ulrik Farestad var en diktsyklus om tittelens hvithai og dens eskapader i kanalene. Det var det ikke, det er en samling enkeltdikt hvor haien dukker opp i ett av dem. Men jeg liker det jeg leser - her er Oslodikt og klassiske referanser, enderim og blankvers, sonetter og mobiltelefoner og fine små fortellinger i diktform. Jeg plukket denne fra en utstilling på Deichman uten å ha hørt om forfatteren, nå er det mulig han vil dukke opp på leselista igjen...

Skrevet
Daria skrev (36 minutter siden):

Spania spiller åttendedelsfinale mot Marokko. Jeg har en spansk nabo. Det siste gjør at jeg får med meg når det skjer noe i det første, uten å trenge å se på kampen :fnise: 

Jeg hørte ikke ordene da Spania bommet på straffe for tredje gang, men de var neppe egnet i dannet selskap... 

Skrevet

Det burde jo vært omvendt - Skomakergata kom jo inn i livet mitt lenge før Bjelleklang - men hver gang skomaker Andersen snakker om tubaen sin, er alt jeg hører inne i hodet mitt Jeg ropte Tuba or not tuba... :fnise:

Skrevet

:sol:

Første avtalefrie hverdag på to uker. Jeg har revurdert planene om å få gjort så ye nyttig, men en tur ut for å sanke d-vitamin og lys må man jo...

Skrevet

Her blir d-vitaminene ute og jeg inne i dag. Siste bakedag før jul. Og kroppen gleder seg ikke til en fatiguedag i morgen… Jeg vet den kommer, men sirupsnipper er verdt det :sikle:

Skrevet

Baking blir det nok ikke så mye av her i år - men nystekte vafler til lunsj pågår :sikle: 

Jeg har sittet ute og lest ved sjøen - med varme klær, medbragt te og sitteunderlag i ull var det ganske deilig å sitte der en stund. Det så visst sånn ut også, i følge en forbipasserende mann :ler: 

Skrevet

Her går arbeidsdagen sin vante tralt. Vært litt hektisk en stund, men i dag har det roet seg litt. Snart møtetid og så satser jeg på at ettermiddagen går greit og at jeg kommer meg på trening i dag også. Det trengs! :trene:

Skrevet

Jeg fikk en telefon fra en som presenterte seg som rådgiver for strømselskapet - det var satt opp rådgivningssamtale med meg i anledning mitt nye kundeforhold. Litt pussig når jeg har hatt samme avtale de 11 årene jeg har bodd her og hatt dem som leverandør - og enda pussigere at han da ikke ar i stand til å si Oi, det var rart, da har det nok skjedd en feil, men bare ble stille og la på... Dessuten råder de meg i hver eneste mail om prisendring nå om å bytte til spotpris - fastavtalen min har riktignok ikke vært nevneverdig lønnsom de siste par månedene, men var det store deler av våren og sommeren, og er i ferd med å bli det igjen nå, så her stoler jeg mer på egne vurderinger. Akkurat nå ligger fastprisen min 2 kroner under spotprisen...

Skrevet

De ringte igjen i dag - ny rådgiver med nytt og riktig manus om rådgivningstime for lojale kunder... :fnise: Jeg påpekte at jeg ikke hadde tid til noen samtale da (jeg var halvveis påkledd, hadde ikke spist frokost og skulle gå om under en time - detaljer jeg ikke delte... :ler: ) og at jeg uansett ikke hadde behov for den - jeg er fornøyd med strømavtalen min og har ingen plane rom å endre den. Han var smart nok til å ikke pushe mer - Den er greit, ha en fin dag! Godt håndtert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...