Roadrunner Skrevet 1. desember 2022 #33661 Skrevet 1. desember 2022 Daria skrev (1 time siden): Dagens kalenderte (hvit julete) og ditto sjokolade er fortært, likeså rett-i-koppen-kakao (med en liten kremdott fra sprayboks) og sjokoladekule som var dagens innhold i pakkekalenderen. Jeg har sett dagens episode fra Skomakergata, plukket ut en nellik av appelsinen sammen med Jens Petrus og lest første lesing i Svein Ellings adventsbok, avsluttet med å høre den tilhørende salmen på youtube. Adventslyset har snart brent seg ned til 1-tallet. jeg tror vi kan konstatere at desember offisielt er åpnet... Det der er jo en halvdagsjobb!
Daria Skrevet 1. desember 2022 Forfatter #33662 Skrevet 1. desember 2022 Man multitasker da - lyset brenner, teen drikkes og sjokoladen spises mens man ser og leser. Gjort på en halvtime. Dessuten er det ikke tid jeg har mest mangel på...
Daria Skrevet 1. desember 2022 Forfatter #33663 Skrevet 1. desember 2022 Og der hadde Tyskland snudd det - men de er fortsatt ikke videre...
Roadrunner Skrevet 1. desember 2022 #33664 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har også (nesten) snudd det. Fra snev av lakenskrekk (har ikke lyst til å legge meg i kveld!), til å være på vei til badet for å finne tannbørsten...
Daria Skrevet 1. desember 2022 Forfatter #33665 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har utvidet kalenderregimet - NRK har lagt ut Portveien-kalenderen Uten Bjørnen og Tigeren (det er vel et rettighetsspørsmål), men likevel høy nostalgifaktor. (Raffen! ) Og du vet det er en stund siden den ble laget når et barne-tv-program på 20 minutter bruker nesten en fjerdedel av tida på et høytlesningsinnslag med stillbilder og bibelhistorietema...
Daria Skrevet 1. desember 2022 Forfatter #33666 Skrevet 1. desember 2022 Daria skrev (På 25.11.2022 den 21.41): Strømleverandøren melder at på grunn av arbeid på strømnettet blir jeg strømløs i 5 timer natt til neste fredag. Jeg antar at det er nødvendig, men synes det var lenge - særlig i desember når det er mørkt og kaldt... Dette hadde jeg helt glemt, til jeg hørte uvant aktivitet utenfor og så at det skjedde ting ved transformatoren. Jeg trodde i min naivitet at dette var noe man sendte en påminnelse om dagen før eller deromkring - jeg har fått flere varsler om mindre viktige ting... Det store spørsmålet er om min i utgangspunktet selvstillende klokkeradio også husker innstilt alarm når den får tilbake strømmen. Jeg tviler og har mobilen som nødløsning...
Gjest supernova_87 Skrevet 2. desember 2022 #33667 Skrevet 2. desember 2022 Daria skrev (På 1.12.2022 den 10.13): I dag var kroppen helt klar for å bli i senga - om ikke hele dagen, så hvertfall noen timer til (eller til sulten tok overhånd). Men det er denne vestlendingen som sitter klar med kleenexboksen for å få sin ukentlige oppdatering om mitt indre anliggende, så man må vel komme seg opp og ut snart. Kalenderåpningen får vente til senere, men i anledning dagen har jeg både reinsdyr i ørene, julegave rundt halsen og rød hårstrikk med pelskant. Jeg testet min nye snømann/reinsdyr-hårstrikk, men i en høy hestehale fikk den det til å se ut som jeg hadde fått horn Helt greit ellers, men kanskje ikke når jeg skal sitte ansikt til ansikt med noen i en lang og seriøs samtale. Han lar seg sikkert ikke distrahere så lett, men jeg trenger jo ikke legge opp til det Wow, ser deg for meg! Høres kult ut 🤩 Synes absolutt du skulle gått til psykologen med det antrekket
Daria Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #33668 Skrevet 2. desember 2022 Strømarbeidet holdt på til klokka var over 5, og inkluderte blant annet en kranbil... Jeg skal ikke påstå at jeg lå våken hele tiden - jeg hadde noen rare drømmer innimellom som tyder på det motsatte - men den dype, sammenhengende søvnen kom mellom 5.30 og 8 (men klokkeradioen har strømbruddshukommelse på innstilt alarm, det er jo greit å vite.) Jeg startet dagen med en negativ hjemmetest i anledning den såre halsen som snek seg på i går ettermiddag, før jeg gikk til trikken, som i følge appen var i rute og i følge sanntiden på holdeplassen ikke kom. Sistnevnte hadde selvfølgelig rett... Jeg kom meg til fysio til slutt, formen var av så mange grunner ikke på topp, men jeg slepte meg gjennom med litt reduserte repetisjoner i siste runde og var ganske ferdig etterpå. Jeg kom meg på trikken, hvor en dame satte seg på sekken min (forslag: Gi meg et hint om at du ønsker å sitte akkurat der (det var nok av ledige seter), så samler jeg med største selvfølge sammen både sekk og skjørt), og ned til postkontoret for å hente svensketeen. Den hadde lagt på seg både toll og avgifter og blitt dobbelt så dyr - jeg var forberedt på det. Planen om kafé etterpå utgitt - det ville tross alt innebære et par kvartalers omvei og litt for harde og rette stoler, bussen rett hjem til sofaen virker mer overkommelig, Kort sagt, en strålende morgen og formiddag Men jeg oppdaget et fantastisk kunstverk (jeg tror det var et slags fotograficollage) inne i foajeen på av forretningsbyggene ved postkontoret og ble stående utenfor den stengte glassdøra og se lenge - det så sikkert lurt ut... Nå har jeg flatet ut på sofaen med gløggte, julekake og ingen plikter eller planer før mandag. Jeg har tre bøker om venter på biblioteket, så ideelt sett burde jeg lese ut et par i løpet av helgen. Bøker, te, sjokolade, pepperkaker, vintersport og en daglig tur ut - uka og formen tatt i betraktning er det der jeg skal legge ambisjonene for helgen. Det meste utenom det blir en bonus - og sannsynligvis gjenstand for skamløs selvskryt, det er bare å glede seg
Daria Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #33669 Skrevet 2. desember 2022 supernova_87 skrev (17 minutter siden): Wow, ser deg for meg! Høres kult ut 🤩 Synes absolutt du skulle gått til psykologen med det antrekket Journalnotat: Pasienten hadde anlagt reinsdyrhorn. Usikker på hvordan dette skal tolkes.
Gjest supernova_87 Skrevet 2. desember 2022 #33670 Skrevet 2. desember 2022 Daria skrev (1 minutt siden): Journalnotat: Pasienten hadde anlagt reinsdyrhorn. Usikker på hvordan dette skal tolkes. Hahaha, digger det 🥰
Daria Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #33671 Skrevet 2. desember 2022 (endret) Jeg lurer jo i fullt alvor av og til på hva som egentlig havner i journalen av sånt. Ikke nødvendigvis hårpynt, men av non-verbale ting generelt - framtoning, kroppsspråk, alle de små tingene jeg gjør uten å tenke over det. Jeg legger jo merke til sånt hos ham, helt uten å være i tolkningsmodus eller gå inn for å se det. Endret 2. desember 2022 av Daria
Daria Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #33672 Skrevet 2. desember 2022 I går fikk en jeg ny ista-følger som så tilsynelatende ekte ut. I da fikk jeg en til som også ser tilsynelatende ekte ut - bortsett fra at de har akkurat den samme profilteksten, en på norsk og en på svensk. jeg aner ugler i mosen... 🦉
Serafina. Skrevet 2. desember 2022 #33673 Skrevet 2. desember 2022 Jeg har også fått noen sånne. En brukte bilde av Paul Hollywood som profilbilde. Trenger neppe nevne at han ikke het Paul Hollywood.
Daria Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #33674 Skrevet 2. desember 2022 Om noen skulle lure, er mitt kjæledyr flua fortsatt i full vigør (to uker er vel egentlig en ganske anseelig alder?) og oppdaget nettopp at selv med sugekoppføtter er hanken på min glass-tekopp i overkant glatt. Jeg har aldri før sett en flue skli bakover...
Daria Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #33675 Skrevet 2. desember 2022 Serafina. skrev (5 minutter siden): Jeg har også fått noen sånne. En brukte bilde av Paul Hollywood som profilbilde. Trenger neppe nevne at han ikke het Paul Hollywood. Jeg ble fulgt av Keanu Reeves forleden. Helt på ordentlig, selvfølgelig...
Serafina. Skrevet 2. desember 2022 #33676 Skrevet 2. desember 2022 Herlighet for en tiltrekning vi har på EKTE kjendiser.
Roadrunner Skrevet 2. desember 2022 #33677 Skrevet 2. desember 2022 Jeg høyner med Brad Pitt - han fattet plutselig interesse for min ringe konto her for en uke eller to siden...
Daria Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #33678 Skrevet 2. desember 2022 Alt høres jo helt plausibelt ut - akkurat som gjengen med amerikanske militære og leger. De kan ikke stave sitt eget navn, men det er vel ingen hindring...
Daria Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #33679 Skrevet 2. desember 2022 Jeg lurer jo, når jeg begynner å lese et innlegg av Tore Renberg hvor han forsvarer og er enig med Morgenbladets Bernhard Ellefsen, hvor vondt det gjør og hvor langt inne det sitter - jeg husker (ikke uten glede og skadefryd) den heftige krangelen de hadde i avisen for noen år siden, og jeg må jo anta at det gjør Renberg. Og det skal han ha - han husker og han tilstår at det ikke er bare lystbetont Jeg tror Ellefsen, som jeg for øvrig har kranglet hardt med, og ment at står for et diametralt motsatt litteratursyn enn meg selv, har rett i analysen sin. Jeg tror, isj, jeg hater å si det, våre litteraturkritikere følger godt med og leser samvittighetsfullt, og så er jeg sikker på at jeg alltid kommer til å være irritert når jeg opplever at noen av dem er styrt av personlig agenda.
Daria Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #33680 Skrevet 2. desember 2022 (endret) Er det feil å få klesinspirasjon fra Skomakergata? Den roseprydede muffen til Stine ville kledd kåpen min - den er tross alt i samme rødfarge som hennes... Stine har danset, Raffen har gjort ugagn og jeg har drukket myntete fra dagens kalenderluke. Pakkekalenderens innhold var sminkepads i stoff, til erstatning for engangsvariantene i bomull. Kroppen melder at det ligger an til en tidlig kveld, men hodet synes før 22 er for tidlig... Endret 2. desember 2022 av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå