Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Gårsdagens beste konsertøyeblikk (ved siden av den heldekkende gåsehuden under siste vers av Nordnorsk julesalme og de obligatoriske tårene under allsangen av Deilig er jorden) : Når det på scenen fleipes om viktigheten av å sette riktig gavelapp på riktig gave på julaften og det kommer et spontant og ektefølt Ja! fra salen. Der lå det helt klart en historie og bitter erfaring :ler: 

Endret av Daria
Oppdaget at ) og : hadde blitt en uplanlagt emoji...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens beste timing var det definitivt jeg som sto for, da jeg ankom kaféen i det barselgruppa dro... I den andre enden av skalaen har vi mannen som med de bevingede ordene Så, hvor langt har du syklet nå? prøvde å innlede en samtale da jeg var i innspurten av min sykkeløkt på fysikalske. Jeg klarte med en kraftanstrengelse å både himle med øynene, riste på hodet og trekke på skuldrene - det dekket ikke helt det jeg egentlig ønsket å formidle, men gjorde nytten... 

Fysio introduserte meg for en manual - den skal holdes tett mot brystet mens jeg roterer overkroppen (men ikke hodet - det tok litt tid å få til den teknikken), stående på en balansepute. Jeg har en anelse nå om hvilke muskler som har vært i bruk...

Skrevet

Jeg leverte fire bøker på biblioteket i dag - en påbegynt og forkastet, tre jeg ikke hadde begynt på. Jeg hadde - og har for så vidt fortsatt - lyst til og planer om å lese dem, men andre lyster har vært sterkere. En annen gang... Hadde tre som skulle hentes - en oppvekst fra kjente steder, en Titanic-roman jeg tilfeldigvis oppdaget og Syndere i sommersol av Sigurd Hoel, fordi den omtales i en annen bok jeg holder på med - og fortsatt fire lån hjemme, så hva er vel mer naturlig at jeg spontant plukket med meg en ukjent dansk murstein...

Skrevet

Dette er en 5-avtalers-uke - i morgen venter krystallspesialisten (hvilket vil si at jeg ikke bare kan kle meg uten tanke på praktiske hensyn, men at jeg skal til noen som faktisk legger merke til innsatsen :ler: ). Jeg mistenker at hovedfokuset blir rehabiliteringsoppholdet; hun kjente ikke til opplegget der og var svært nysgjerrig på forhånd - Ta gjerne med en brosjyre til meg... :fnise: Hun får hvertfall en kopi av epikrise/sluttrapport, som både fysio og psykofysio har fått før henne - jeg er relativt slepphendt med mine medisinske opplysninger, og har opplyste og informerte behandlere som resultat.

Skrevet (endret)

Jeg leste en kommentar på Twitter om at ingen egentlig leser forord (det kom fra en som skulle skrive et og slet litt med inspirasjonen :fnise: ) og var umiddelbart på denne; nærmere bestemt på linjen ...at De ikke har lest forord siden 1975. Jeg leser selvfølgelig alltid forord (og etterord), men ofte etter at jeg har lest resten av boka - en del forord har det med å avsløre mer enn jeg vil vite på forhånd...

Endret av Daria
Skrevet

Jeg leste nettopp ordet staselege (som i staselige, bare på nynorsk) som stas-lege og stusset litt fordi den det ble brukt om ikke var lege. På tide å ta kvelden... :plystre: :fnise: 

Skrevet

Krystall-legens faste sekretær er tilbake etter nesten et år i barsepermisjon og hilser smilende - Jeg syntes jeg så deg på lista i dag. Stamkunde vet jeg ingenting om...

Skrevet
Daria skrev (11 timer siden):

Jeg leste nettopp ordet staselege (som i staselige, bare på nynorsk) som stas-lege og stusset litt fordi den det ble brukt om ikke var lege. På tide å ta kvelden... :plystre: :fnise: 

:fnise:

Daria skrev (18 minutter siden):

Krystall-legens faste sekretær er tilbake etter nesten et år i barsepermisjon og hilser smilende - Jeg syntes jeg så deg på lista i dag. Stamkunde vet jeg ingenting om...

Når man først er stamkunde er det godt å bli gjenkjent. Er noe med å føle seg sett… 

Skrevet
Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Når man først er stamkunde er det godt å bli gjenkjent. Er noe med å føle seg sett… 

Det er jo det - bli sett og bli husket, da føler man seg ikke bare som et nummer i rekka. Enten det er fastlegevikaren som et par år etter at vi sist snakket sammen spør hvordan situasjonen med jobben er nå - den arbeidsgiveren din var jo ikke helt god - eller sykepleieren på nevrologisk som møter meg ved innleggelse, åtte måneder etter forrige runde, med ordene Du ser så kjent ut - har du vært her før?  De har hatt en del pasienter i mellomtiden...

Det var ikke bare litt slitsomme behandlinger og slitenhet som lå bak de siste ukers økte svimmelhet - det skrangler litt i krystallene igjen. Det er en evig sirkel, eventuelt høna-og-egget-diskusjon, det der, om hva som kommer først og påvirker hva - er jeg sliten fordi jeg er svimmel eller svimmel fordi jeg er sliten? Svaret er gjerne at det er det ingen som vet, men sannsynligvis begge deler... Jeg hadde en mistanke om at det var noe på gang, så jeg ble ikke veldig overrasket.

Jeg hadde en plan om en tur innom CC Vest etter timen, men forkastet det allerede mens jeg ventet på bussen til legen - kroppen var helt klart ikke med på den idéen. I stedet ble det en kjapp tur innom Coop ved legen før jeg dro rett hjem, også kjent som rundstykke til lunsj og årets første julekake :sikle: Jeg vurderte det på Bunnpris før helgen, men de har ikke sukat i sin, så det utgikk. Man har visse minstekrav...

Skrevet

Får krystallegen justert noe på disse skranglete krystallene, eller er det nok et punkt på listen over ting som krever tålmodighet og som bare må gå seg til over noe tid? 

Skrevet

Jeg fått en hjemmeøvelse jeg kan teste - den kan hjelpe, men den kan også trigge symptomer - men ellers er det primært tid og tålmodighet som gjelder, det vil gå seg til...

Skrevet

Svensketeen min er klar for henting på posten. Hentemelding sa ingenting om avgifter og tilleggsbetaling; det mener jeg det gjorde sist... I en relatert hendelse har jeg i dag tømt to tebokser og har nå syv tomme, klare for påfyll. Med tre svensketeer på gang og en påfallende teformet pakke i kalenderen har jeg med andre ord fortsatt tre til overs - men det kan vel være jeg vil trenge dem etter nyttårsturen til Sverige... :plystre: *har Kobbs-planer* Dessuten har jeg jo en aldri så liten tekalender som begynner i morgen 🍵 

Skrevet (endret)

Ingrid Bjørnovs suffløse-øyeblikk er jo hakket kulere enn mitt, som involverte Lars Klevestrand og Det lyser i stille grender... Denne kunne jeg for øvrig ikke sufflert på - den er så gammel at jeg "kunne" den før jeg unne engelsk og har dermed aldri egentlig fått tak i teksten, bare lydene. Jeg tror faktisk denne versjonen er den jeg har oppfattet mest tekst på :ler: 

Endret av Daria
Skrevet

I dag var kroppen helt klar for å bli i senga - om ikke hele dagen, så hvertfall noen timer til (eller til sulten tok overhånd). Men det er denne vestlendingen som sitter klar med kleenexboksen for å få sin ukentlige oppdatering om mitt indre anliggende, så man må vel komme seg opp og ut snart.

Kalenderåpningen får vente til senere, men i anledning dagen har jeg både reinsdyr i ørene, julegave rundt halsen og rød hårstrikk med pelskant. Jeg testet min nye snømann/reinsdyr-hårstrikk, men i en høy hestehale fikk den det til å se ut som jeg hadde fått horn :fnise: Helt greit ellers, men kanskje ikke når jeg skal sitte ansikt til ansikt med noen i en lang og seriøs samtale. Han lar seg sikkert ikke distrahere så lett, men jeg trenger jo ikke legge opp til det :ler: 

Skrevet

Lagene på MasterChef får utlevert sine knallfargede lagforklær, og en av av dem utbryter spontant Orange with this top? Nooo! og jeg har full forståelse for reaksjonen (både på generelt grunnlag og når det gjelder akkurat den kombinasjonen) 
:ler:  

Vestlendingen har fått sin oppdatering om både tanker, følelser og krystaller (-Det er jo greit å vite hva du kommer inn med), kleenexboksen har fått litt avsetning og jeg har fått litt 90-tallsnostalgi på bussen hjem med dobbel dose Michael Learns to Rock. Et tilfelle hvor hjernen hører to linjer og vet at denne sangen kan jeg, før jeg klarer å plassere hverken tittel eller artist. Dessuten fikk jeg et tilskudd til listen over "Typisk norsk"- i fojaeen ved Stortingets publikumsinngang sto ikke tven på nyheter, men på skiskyting :fnise: 

Skrevet

Og der hadde man dagens sang på hjernen… :fnise:

Skrevet

Gleden er på min - og muligens bussjåførens - side :ler: 

Jeg har laget adventsappelsin og satser på at den ikke råtner i år. Vanligvis bare tørker den inn, men sist mugnet den faktisk... 🍊 Og ja, det ligger i kortene her at dere kan regne med rapporter fra Skomakergata i år også :fnise: 

Skrevet

Dagens kalenderte (hvit julete) og ditto sjokolade er fortært, likeså rett-i-koppen-kakao (med en liten kremdott fra sprayboks) og sjokoladekule som var dagens innhold i pakkekalenderen. Jeg har sett dagens episode fra Skomakergata, plukket ut en nellik av appelsinen sammen med Jens Petrus og lest første lesing i Svein Ellings adventsbok, avsluttet med å høre den tilhørende salmen på youtube. Adventslyset har snart brent seg ned til 1-tallet. jeg tror vi kan konstatere at desember offisielt er åpnet...

Skrevet

Tyskland er i ferd med å ryke ut av VM i skam. Det er jo litt absurd at en time ut i kampene leder Japan over Spania og Costa Rica holder Tyskland til uavgjort... :ball: 

Skrevet

Og der tok Cista Rica ledelsen :hakeslepp: I skrivende stund går Japan og Costa Rica videre på bekostning av Tyskland og Spania, det er jo fullstendig vanvittig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...