Daria Skrevet 24. november 2022 Forfatter #33603 Skrevet 24. november 2022 Når jeg leser det som skal være en realistisk (alltid et diskutabelt begrep, men dog) voksenroman om en foregangskvinne i mannsdominert miljø på 50-tallet og det dukker opp en hund som ikke bare tillegges menneskelige egenskaper, men også tanker og forståelse, føler jeg meg litt lurt... Av annet antropomorfistisk dyrenytt kan jeg melde at flua som dukket opp i vinduskarmen tidligere i uka fortsatt holder stand (ingen døgnflue, altså...) og har utvidet sitt territorium. Ikke bare ar det dristet seg helt ut på kjøkkenet, men den utforsker både bokhylle og bilder og spaserer på pc-skjermen mens jeg surfer. Den kvalifiserer snart til kjæledyr-betegnelse (I følge KG er dette for øvrig en flue...🐛 )
Daria Skrevet 24. november 2022 Forfatter #33604 Skrevet 24. november 2022 Brassespark kan være ganske spektakulært når det funker - men det ser innmari teit ut når man prøver og bommer på ballen...
Daria Skrevet 24. november 2022 Forfatter #33605 Skrevet 24. november 2022 ...og så viser brasilianeren (selvfølgelig) hvordan man faktisk skal score på brasse...
Daria Skrevet 25. november 2022 Forfatter #33606 Skrevet 25. november 2022 Dagens kundebehandlingspris (helt uironisk) går til hun i kassa på H&M. Begge kassene var opptatt da jeg kom, så jeg stilte meg pent i kø mellom disse kassene med sokker og andre ting som skal lokke oss inn i fristelse mens vi venter (Et helt tilfeldig valgt eksempel: Pingvinsokker ). Hvilket plasser meg mest foran den ene kassen, men i praksis sånn at jeg enkelt kan gå til den som blir ledig først. Det varer og det rekker - i den ene kassen skal det returneres og registreres, i den andre styres det noe voldsomt av kunden med hvordan han skal pakke det han har kjøpt i sekker og poser, et stort prosjekt som krever langvarig assistanse fra ekspeditøren (som sender meg et par beklagende blikk over kundens skulder) - og jeg, som ikke har en veldig god dag, lener meg etter hvert ikke bare på stavene, men også på sokkekassene. Rett før de endelig blir ferdig i den kassen lengst unna der jeg står, kommer det en mann som også skal betale, og i stedet for å stille seg bak meg og lage en felles kø for begge kassene (som jeg vil påstå hadde vært det naturlige, slik kasseområdet er utformet), stiller han seg der han ser at det er i ferd med å bli ledig. I det han skal gå fram, blir han stoppet og informert om at jeg er før ham. Den andre kassen ble ledig rett etterpå, så den praktiske betydningen var minimal, men den symbolske var ganske stor... Gave til 15-åringen er sikret - fluffy sokker med julehund (pingvinene var til meg, om noen var i tvil ), og gavekort, Jeg tror det er i begges interesse at hun tar seg av klesshoppingen selv...
Daria Skrevet 25. november 2022 Forfatter #33607 Skrevet 25. november 2022 Daria skrev (18 timer siden): Når jeg leser det som skal være en realistisk (alltid et diskutabelt begrep, men dog) voksenroman om en foregangskvinne i mannsdominert miljø på 50-tallet og det dukker opp en hund som ikke bare tillegges menneskelige egenskaper, men også tanker og forståelse, føler jeg meg litt lurt... Faktisk til det punktet hvor jeg oppgir lesingen. Ikke bare på grunn av hunden, men også fordi jeg irriterer meg grønn over at en bok som skal fremme det synspunkt at kvinner kan, ikke klarer å la henne være både intelligent og noenlunde sosialt oppegående...
Daria Skrevet 25. november 2022 Forfatter #33608 Skrevet 25. november 2022 Engand mot USA, og aldri har den amerikanske nasjonalsangen blitt spilt raskere... Selv var jeg musikalsk mer her for anledningen
Daria Skrevet 25. november 2022 Forfatter #33609 Skrevet 25. november 2022 Strømleverandøren melder at på grunn av arbeid på strømnettet blir jeg strømløs i 5 timer natt til neste fredag. Jeg antar at det er nødvendig, men synes det var lenge - særlig i desember når det er mørkt og kaldt...
Daria Skrevet 25. november 2022 Forfatter #33610 Skrevet 25. november 2022 Interiøret! tapetene! Elefantbordet! 🐘
Skravla Skrevet 25. november 2022 #33611 Skrevet 25. november 2022 Daria skrev (14 minutter siden): Interiøret! tapetene! Elefantbordet! 🐘 Lekkert. Lurer litt på historien bak den innrammede genseren.
Daria Skrevet 25. november 2022 Forfatter #33612 Skrevet 25. november 2022 Jeg stusset også litt på den...
Sauen Shaun Skrevet 26. november 2022 #33613 Skrevet 26. november 2022 Daria skrev (10 timer siden): Interiøret! tapetene! Elefantbordet! 🐘 Kunne bodd der ja
Daria Skrevet 26. november 2022 Forfatter #33614 Skrevet 26. november 2022 Man begynner jo å lure litt på hvem som bor der - er det 1) en pensjonist med fortid i utenrikstjenesten eller som misjonær eller 2) ung kvinne med utdanning i sosialantropologi og fortid som backpacker...?
Daria Skrevet 26. november 2022 Forfatter #33615 Skrevet 26. november 2022 Dagens oppdagelse: Finsk tv viser verdenscuprennene fra Ruka - med finlandssvensk kommentator. Reklamefritt og mindre skriking enn hos TV3...
Daria Skrevet 26. november 2022 Forfatter #33616 Skrevet 26. november 2022 Hopprennet er ferdig, Granerud bommet i siste hopp og Anze Lanisek vant og kysset snøen med stor entusiasme. Da er det vel på tide å dra seg opp av sofaen og få på seg litt klær - og koke te og vende tilbake til sofaen for mer skisending med en hint av mummi. Dagens planer er ikke så omfattende...
Daria Skrevet 26. november 2022 Forfatter #33617 Skrevet 26. november 2022 -Heidi Weng är en sånn som det händer mycket med... Han er jo inne på noe, på godt og vondt,...
Skravla Skrevet 26. november 2022 #33618 Skrevet 26. november 2022 Her er det planlagt vaskehelg. Det ser ikke ut her og støvallergien blomstrer. Men kroppen er ikke helt enig, så jeg overtaler den til å gjøre ting ved å ha hyppige strikke og te-pauser. Julepynt vil nok hende i løpet av helgen.
Daria Skrevet 26. november 2022 Forfatter #33619 Skrevet 26. november 2022 Støvallergi driver jeg heldigvis ikke med (og hvordan det ser ut her er det ingen som vet) Men jeg har vært ute med papirsøppel, gått en liten runde uten staver og hentet opp adventspynten fra kjelleren, så noe nyttig har skjedd. Dessuten bedriver jeg litt småreparasjoner mens jeg ser tv. Selv om finnene byr på svensktalende kommentatorer, er innslag og reportasjer mellom slagene stort sett på finsk, så det er litt begrenset hva jeg får med meg Nå er det et innslag med Antti Kuisma som tydeligvis nå er den finske kombinerttreneren, jeg husker ham som utøver (før han fikk grått skjegg ) - delvis om hans musikkarriere. Jeg vet at flere av finnene har drevet med det, men jeg har aldri sett eller hørt beviser før
Daria Skrevet 26. november 2022 Forfatter #33620 Skrevet 26. november 2022 Jeg har et par mat-relaterte varige mén fra SATC. Et av dem er at jeg ikke kan høre noen si amuse-bouche uten å se for men scenen hvor Samantha ser Smith for første gang (han er servitør og serverer - ja, nettopp) og kommenterer at I'd like him to amuse my bush... (Den andre er setningen Samantha invited him back for dim sum - and then some...). Som om Bake-off ikke har kofferter nok allerede
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå