Rosalie Skrevet 4. juli 2011 #3341 Skrevet 4. juli 2011 Folk har verkeleg evnen til å glede seg på andre sine vegne, ser eg! Velkommen tilbake til Oslo. Du har vore djupt sakna.
Skravla Skrevet 4. juli 2011 #3342 Skrevet 4. juli 2011 Folk har verkeleg evnen til å glede seg på andre sine vegne, ser eg! Velkommen tilbake til Oslo. Du har vore djupt sakna. Pøh.... jeg har tross alt sett henne flere ganger i uken til tider. Men vi må vel utnytte verandaen hennes etterhvert.
Skravla Skrevet 4. juli 2011 #3343 Skrevet 4. juli 2011 Litt sykt når de sykler 70 km i timer i TdF. Merkelig at det ikke er mer velt og skader egentlig.
Daria Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #3344 Skrevet 4. juli 2011 Kan dere ikke nøye dere med å benytte den? Vi får ta en balkong-date i august
Skravla Skrevet 4. juli 2011 #3345 Skrevet 4. juli 2011 Kan dere ikke nøye dere med å benytte den? Vi får ta en balkong-date i august OK da.... så får vi benytte den en dag i august.
loffen Skrevet 4. juli 2011 #3346 Skrevet 4. juli 2011 Litt sykt når de sykler 70 km i timer i TdF. Merkelig at det ikke er mer velt og skader egentlig. Ikke sant? Jeg hadde aldri i livet turt å sykle i den farta! Håper du nyter balkonglivet Daria, til du skal på reise! Og god ferie med gondoltur, var det ikke?
Sauen Shaun Skrevet 5. juli 2011 #3348 Skrevet 5. juli 2011 Jeg er vel av de har bodd i Oslo, og ikke kunne tenke meg å flytte dit igjen. Men det er ikke fordi jeg ikke liker byen. Det henger nok mer sammen med at jeg følte meg veldig fremmed da jeg bodde der (og det var i en veldig turbulent periode av livet mitt). Og jeg elsker å feriere i Oslo. Noen av de mest avslappende og beste feriene jeg har hatt, har vært hos Skravla. Og jeg gleder meg stort på dine vegne. Jeg regner med at du har noen av de samme følelsene som jeg hadde da jeg flyttet hjem til Trøndelag igjen etter sju år i Telemark. Og den gleden unner jeg alle. Det er noe helt spesielt med å komme hjem igjen. Om hjemstedet heter Oslo, Bergen eller Gokk spiller ingen rolle - det er uansett hjemme...
Daria Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #3350 Skrevet 5. juli 2011 (endret) Jeg har full forståelse for at ikke alle drømmer om å bo i Oslo (det hadde blitt trangt...), det er når kommentaren kommer i en konspiratorisk forventningsfull du-er-vel-enig-tone at jeg kan bli en smule aggressiv... ---- Noe helt annet -det snakkes fra tid til annen om hvordan norske forrentningsfolk sliter med å bli tatt helt på alvor i utlandet, fordi de ikke har helt dreisen på koder og ytre detaljer -samtaletemaer, sosial omgang, antrekk osv -sist i Aftenposten i går. Jeg kom til å tenke på det da jeg så en mann på vei til jobb i dag -i lys brun sommerdress, sokker og sandaler (riktignok beige ton-i-ton, det kunne vært verre. men likevel! Sandaler! Med sokker! Til dress!) og med en blå og svart nylonsekk på ryggen... Hadde jeg sjefet et sted med kleskode, hadde jeg nok endt opp som skikkelig tilbehørs- og detaljnazi ovenfor mine underordnede Endret 5. juli 2011 av Daria
Sauen Shaun Skrevet 5. juli 2011 #3351 Skrevet 5. juli 2011 Og jeg hadde nok fått smake pisken din da. *får gnagsår av sandaler uten sokker i*
Daria Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #3352 Skrevet 5. juli 2011 Nå snakker jeg jobbsammenheng da, hvor det er kleskode og det forventes at man ser profesjonell ut. Da er sandaler -særlig på menn, og definitivt på menn i dress -alltid feil, både med og uten sokker.
Sauen Shaun Skrevet 5. juli 2011 #3353 Skrevet 5. juli 2011 Nå snakker jeg jobbsammenheng da, hvor det er kleskode og det forventes at man ser profesjonell ut. Da er sandaler -særlig på menn, og definitivt på menn i dress -alltid feil, både med og uten sokker. Jeg skjønte den, men... Og jeg skjønner hva du mener. Jeg er jo vant til ganske striks kleskode i foreningssammenheng. Og synes det er grusomt å se når folk kommer med feil tilbehør til jobbantrekket der. Det blir noe av det samme. Har liksom litt problemer med å være seriøs når folk kombinerer det antrekket med rosa skjorte eller joggesko.
Daria Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #3354 Skrevet 5. juli 2011 Enkelte undervurderer hvor mye det visuelle faktisk har å si i en del sammenhenger. Det er ikke likegyldig hva du har på deg når du representerer arbeidsgiver eller foreninger -eller for den saks skyld deg seg, i visse settinger. Det kommer gjerne opp i diskusjoner rundt bryllupsantrekk her på KG, det er alltid noen som "ikke føler seg vel" i penklær og mener at det viktigste må jo være at de kommer og at brudeparet må jo være mest opptatt av at gjestene skal ha det bra, det har da ingenting å si hva de har på seg. Men det er jo ikke så enkelt -antrekket ditt sier sier mye om hvordan du oppfatter situasjonen/anledningen og om kjennskap til sosiale koder i det miljøet du oppholder deg i. Da tenker jeg ikke på detaljer som korrekt skjørtelengde i forhold til oppgitt kleskode eller om man kan gå uten strømper i bryllup (jeg havnet i en diskusjon om dette i et bryllup en gang -det endte med at jeg måtte spørre mormor, min guru når det gjelder skikk og brukl ), men å la være å bry seg i det hele tatt. Hadde noen stilt i jeans i bryllupet mitt, ville jeg faktisk blitt lei meg -for meg ville det sagt "jeg bryr meg så lite om dette at jeg ikke gidder å anstrenge meg i det hele tatt". Jeg er i det hele tatt litt konservativ på disse områdene Jeg synes vi har mistet noe ved at absolutt alt er blitt så uformelt og avslappet og uhøytidelig -når alt blir hverdagslig forsvinner de små anledningene som gir tilværelsen farge. Da jeg ryddet på plass klær i helgen og fant alle hattene, kappene, sjalene og de halv-pene kjolene jeg så sjelden får brukt, slo det meg med glede at nå kan jeg faktisk få brukt dem mye mer -nå rekker jeg hjemom etter jobb og kan faktisk få skiftet før jeg skal i operaen og på teater. Jeg ønsker meg ikke 50-tallet tilbake, men flere velkledte menn med hatt, færre fremmede (det være seg selgere, meglere og andre) som med den største selvfølgelighet tiltaler meg med fornavn og snakker som om vi var gamle kjente og færre som føler for å brette ut de mest intime delene av privatlivet sitt i høylydte mobiltelefonsamtaler på toget hadde vært en god start...
Sauen Shaun Skrevet 5. juli 2011 #3355 Skrevet 5. juli 2011 Jeg synes absolutt at du er inne på noe der. Selv om jeg nok aldri vil nå helt opp på ditt nivå. Jeg er forholdsvis avslappet i forhold til å gå i jeans og joggesko på tenkelige og utenkelige steder. Men jeg ville aldri funnet på å stille i det i et bryllup, på 17.mai eller i bursdager utenfor familien.
Daria Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #3357 Skrevet 5. juli 2011 *gauler Trubbel* Med den sveisen ser Håkan Hellström ut som en blanding av Magnus Uggla og Odd Nordstoga...
Skravla Skrevet 5. juli 2011 #3358 Skrevet 5. juli 2011 *gauler Trubbel* Med den sveisen ser Håkan Hellström ut som en blanding av Magnus Uggla og Odd Nordstoga... Jepp. Og det er mange som synger like ille som meg gitt.....
Skravla Skrevet 5. juli 2011 #3359 Skrevet 5. juli 2011 Gammel gubbe med rosa bukse..... Hmmmm Skeptisk.
Daria Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #3360 Skrevet 5. juli 2011 Lilla amatör-Casanova, jag vill ha tynna skivor av dig?? *veldig skeptisk*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå