Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

185 000 :filer:

I dag har jeg kontordag, etter å ha sjauet bøker i tre uker. Litt deilig -kanskje jeg har litt mer ork til å sjaue litt flytte-esker hjemme istedet. Forøvrig er jeg litt lei av måtte "forsvare" min nye bosituasjon mot kommentarer og antydninger. Ja, det regnes vel som et "fint" strøk av byen, det gjør vel egentlig alle stedene i byen jeg har tilknytning til, for meg handler strøket og huset mest om barndomsminner og tilhørighet. Ja, det er faren min som eier leiligheten, men (som jeg poengterte litt skarpt til en kollega i dag) jeg betaler samme leie som de som bodde der før meg, helt på kanten av hva jeg har råd til. Og om jeg ikke gjorde det, er det strengt tatt ikke noe andre har noe med. Ja, jeg er klar over at jeg er heldig, men det virker som om enkelte nærmest mener jeg burde unnskylde det, og aller helst skamme meg litt.

Av og til får jeg inntrykk av at det forventes at du skal elske og forsvare hjemstedet ditt med nebb og klør (selv om du flyttet derfra så fort du kunne) -med mindre du er fra Oslo. Forsvarer du Oslo er du arrogant, uopplyst og har aldri vært nord for Sinsenkrysset (er du fra Oslo Vest er du dessuten en overfladisk snobb og skal hvertfall bare holde kjeft), helst skal du rakke ned på byen i andres påhør og lengte etter å flytte derfra (om du ikke allerde har tatt til vettet og gjort det). Jeg har gjentatte ganger, både her, på øya og lenger nord, opplevd at folk ble overrasket over at jeg helst ville flytte hjem. For ikke å snakke om når enkelte kom med uttalelser av typen "Jeg har jo bodd i Oslo, men nå kunne jeg ikke tenke meg å flytte dit" og forventet mitt samtykke, men i stedte fikk mitt kontante svar om at jeg hadde flyttet tilbake på dagen om jeg kunne...

*utblåsning slutt*

Unnskyld da.... Må du legge ut alt jeg sier på forum..... :jolie:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå sitter jeg her og sipper -har sett bilder av lillebror med baby på facebook... :grine: Lillebroren min er pappa -det kan da ikke stemme at han er så voksen...?

:rodmer: Det gir en merkelig følelse det der....... Blir det :sengekos: og :kgbaby: på deg snart?

Skrevet

Jeg måtte snike litt jeg også. Han er så søt atte....

Skrevet

Unnskyld da.... Må du legge ut alt jeg sier på forum..... :jolie:

Newsflash: Alt handler ikke om deg. :tunge1:

:rodmer: Det gir en merkelig følelse det der....... Blir det :sengekos: og :kgbaby: på deg snart?

Med hvem da? Skybert?

Men jeg skal babykose litt på lørdag. :hjerter:

Skrevet

Jeg måtte snike litt jeg også. Han er så søt atte....

Hvem av dem? :fnise:

Skrevet

Hvem av dem? :fnise:

Begge vel.... Men jeg tenkte nå mest på minstemann....

Skrevet

Eg hadde mykje fornuftig å seie heilt til du la ut bilete av Robert Pattinson. Då gjekk hjernen min inn i fjortismodus på eit augneblink, og eg sit her med raude kinn og fniser. Takk for å gjere meg enda meir "effektiv" på ein arbeidsdag eg stort sett har trava gangen...

Skrevet

*host*fjortis*host*

:rulle:

Skrevet

Jepp, and proud of it! :gjeiper:

Skrevet

For noen teite kommentarer. Ikke fatter jeg at folk går seg til å komme med slike utsagn. :riste:

Skrevet (endret)

Eg hadde mykje fornuftig å seie heilt til du la ut bilete av Robert Pattinson. Då gjekk hjernen min inn i fjortismodus på eit augneblink, og eg sit her med raude kinn og fniser. Takk for å gjere meg enda meir "effektiv" på ein arbeidsdag eg stort sett har trava gangen...

Trodde du skulle jobbe.... :filer: Og her er du pålogget..... :popcorn:

Endret av Skravla
Skrevet

Måtte innom og snike litt på bilder jeg også. Og lille nevø er kjempesøt. :rodmer:

Skrevet

Dødsnusselig, ja!

Skrevet

Det er ingen tvil om hvem faren er -særlig ikke etter at moren annonserte på fb at avkommet fiser som en gud... :fise: Jeg var snill og lot være å kommentere det :engel:

Skrevet

Det er ingen tvil om hvem faren er -særlig ikke etter at moren annonserte på fb at avkommet fiser som en gud... :fise: Jeg var snill og lot være å kommentere det :engel:

:hoho:

Skrevet (endret)

Det har ligget et ukegammelt lite nurk og sovet på fanget mitt :rodmer:

Endret av Daria
Skrevet

Noomin..... Regner med at han var søt IRL også. :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...