Skravla Skrevet 23. juni 2011 #3281 Skrevet 23. juni 2011 Å forby doturer og drikking tror jeg kan stride mot en og annen regel -menneskerettighetene og sånt... Om man dropper drikkingen så trenger man ikke fly på do så ofte...... enkel matte.
Daria Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #3282 Skrevet 24. juni 2011 Jeg begynner å merke at de siste par ukene har vært i overkant hektiske og slitsomme -i dag er både arbeidstempo og -innsats nokså laber... Men det er fredag, jeg har Zen og ny Trondheimskjole og etter jobb venter fagottene og Oslo-helg -sistnevnte i egen leilighet Du vet du trenger helg når du må slå opp hvordan Trondheim egentlig staves...
Sauen Shaun Skrevet 26. juni 2011 #3285 Skrevet 26. juni 2011 God morgen. Håper du har perfekt vær til å sitte ute og nyte at du har egen balkong.
Daria Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #3286 Skrevet 26. juni 2011 (endret) Jeg tror jeg skal klare å venne meg til bytilværelsen Frokost på balkongen både i går og i dag, og is på Aker Brygge med Skravla i dag -alt som krevdes var en spontan meldig og 10 minutters rolig gange hjemmefra *luksus* Traff gamle folkehøgskolemedelever der også, en av dem bodde rett i nærheten, så vi fant ut at vi kunne satse på å treffes mer planlagt også. Om det blir mer enn prat gjenstår jo å se... Og lille nevø har kommet I full fart, nokså gjennomsnittlig stor og med sin fars ansiktstrekk og sin mor hender, vissnok. Og farmorfamiliens store føtter... Endret 26. juni 2011 av Daria
Sauen Shaun Skrevet 26. juni 2011 #3287 Skrevet 26. juni 2011 Jeg regner med at tilvenningen til bylivet kommer til å gå fort for din del ja. Godt at du er tilbake der du helst vil være. Og gratulerer med lille nevø.
Daria Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #3291 Skrevet 27. juni 2011 Du vet du har vært for mye på facebook når du tar deg i å lete etter "liker"-knapp på en mail...
Daria Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #3294 Skrevet 29. juni 2011 Glamping på Hove Jeg synes faktisk det er ganske latterlig å fokusere på dette som luksus. Det er jo helt vanlige telt og utstyr, den eneste forskjellen er at man slipper å dra med seg telt og utstyr og å slå det opp, samt bedre sanitærforhold. Alle har ikke skapet fullt av campingutstyr eller erfaring med å bruke det, da er antagelig "luksuscampen" en billigere løsning enn å kjøpe nytt utstyr.
Sauen Shaun Skrevet 29. juni 2011 #3295 Skrevet 29. juni 2011 Det der så da helt genialt ut. Det kunne til og med fått Sauen til å dra på camping.
Daria Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #3297 Skrevet 30. juni 2011 Jeg synes det er litt skummelt å sende bestillinger på over 100 000kr... *kjenner ansvaret tynge* Skolebøker er vanvittig dyrt!
Daria Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #3298 Skrevet 30. juni 2011 185 000 I dag har jeg kontordag, etter å ha sjauet bøker i tre uker. Litt deilig -kanskje jeg har litt mer ork til å sjaue litt flytte-esker hjemme istedet. Forøvrig er jeg litt lei av måtte "forsvare" min nye bosituasjon mot kommentarer og antydninger. Ja, det regnes vel som et "fint" strøk av byen, det gjør vel egentlig alle stedene i byen jeg har tilknytning til, for meg handler strøket og huset mest om barndomsminner og tilhørighet. Ja, det er faren min som eier leiligheten, men (som jeg poengterte litt skarpt til en kollega i dag) jeg betaler samme leie som de som bodde der før meg, helt på kanten av hva jeg har råd til. Og om jeg ikke gjorde det, er det strengt tatt ikke noe andre har noe med. Ja, jeg er klar over at jeg er heldig, men det virker som om enkelte nærmest mener jeg burde unnskylde det, og aller helst skamme meg litt. Av og til får jeg inntrykk av at det forventes at du skal elske og forsvare hjemstedet ditt med nebb og klør (selv om du flyttet derfra så fort du kunne) -med mindre du er fra Oslo. Forsvarer du Oslo er du arrogant, uopplyst og har aldri vært nord for Sinsenkrysset (er du fra Oslo Vest er du dessuten en overfladisk snobb og skal hvertfall bare holde kjeft), helst skal du rakke ned på byen i andres påhør og lengte etter å flytte derfra (om du ikke allerde har tatt til vettet og gjort det). Jeg har gjentatte ganger, både her, på øya og lenger nord, opplevd at folk ble overrasket over at jeg helst ville flytte hjem. For ikke å snakke om når enkelte kom med uttalelser av typen "Jeg har jo bodd i Oslo, men nå kunne jeg ikke tenke meg å flytte dit" og forventet mitt samtykke, men i stedte fikk mitt kontante svar om at jeg hadde flyttet tilbake på dagen om jeg kunne... *utblåsning slutt*
loffen Skrevet 30. juni 2011 #3299 Skrevet 30. juni 2011 Du har jo helt rett! Utrolig hva folk legger seg oppi! Det der så da helt genialt ut. Det kunne til og med fått Sauen til å dra på camping.
Daria Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #3300 Skrevet 30. juni 2011 Nå sitter jeg her og sipper -har sett bilder av lillebror med baby på facebook... Lillebroren min er pappa -det kan da ikke stemme at han er så voksen...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå