Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk uventede middagsplaner utenfor huset og sliter nå med den vanskelige balansegangen å prøve å få noe ut av dagen før det, uten å bruke så mye krefter at det går ut over planene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjendisobservasjon, kulturkjerringavdelingen: Vigdis Hjorth på bussen... :fnise: 

Skrevet (endret)
Daria skrev (På 26.8.2022 den 15.33):

26.08: 15 lest, seks kjøpt.

Det var denne bokpakken som var på vei fra Bokklubben... Forløperen til Yours Cheerfully, en bok om Vouge under krigen og etterpå (den stå allerede på ønskelisten og var så naturlig å prioritere nå - de to overnevnte romanene forgår i et dameblad de første krigsårene) og en om abdikasjonskrisen, siden jeg tydeligvis aldri får nok av britisk mellomkrigssosietet og rojal historie. Dessuten fant jeg tre gamle Agatha Christie-pocketbøker i lesekiosken - de skal selvfølgelig være med meg på kurbadopphold :fnise: 

28.08: 15 lest, seks kjøpt.

Jenny Offills Dept. of speculation kunne også hatt tittelen Scener fra et ekteskap. Hun og ham i New York, i en fragmentfortelling jeg bruker litt tid på å komme inn i og få grep på. men  når jeg først får det er jeg hekta. Fullt av sitater (jeg er like fornøyd hver gang jeg kan plassere dem) og masse som sies mellom linjer og avsnitt - litterært flinkt uten at engasjementet for historien og karakterene blir skadelidende.

Endret av Daria
Skrevet

Jeg mener ikke å antyde noe om hverken i overkant heftige drømmer eller annen nattlig aktivitet, jeg konstaterer bare at den ene skulderstroppen på nattkjolen min har røket i løpet av natten...

Skrevet

Nåværende modus: Svimmel glassmanet. Psykofysio gikk hardt til verks på nakke og skuldre - godtvondt (-Er det ømt her? Jeg regnet med det... *trykker hardere*) og avslappende og triggende for svimmelheten...  Jeg samlet meg med bok på en benk i sola omringen av spurver, hunder, tenåringer og en sommerfugl før jeg tok turen innom en butikk jeg har vært nysgjerrig på en stund - en liten kolonial som ligger rett ved busstoppet til psykofysio og har en innbydende vindusutstilling av te. Vanligvis drikker jeg ikke så mye posete, men med tre institusjonsuker foran meg må jeg jo hamstre litt. Fire pakker, dvs 80 poser, burde vel holde sånn noenlunde...

Skrevet

Håper svimmel glassmanet er en kjapt forbigående status - for det høres skrekkkelig slitsomt ut! :bond:

Skrevet
Daria skrev (15 timer siden):

Jenny Offills Dept. of speculation kunne også hatt tittelen Scener fra et ekteskap. Hun og ham i New York, i en fragmentfortelling jeg bruker litt tid på å komme inn i og få grep på. men  når jeg først får det er jeg hekta. Fullt av sitater (jeg er like fornøyd hver gang jeg kan plassere dem) og masse som sies mellom linjer og avsnitt - litterært flinkt uten at engasjementet for historien og karakterene blir skadelidende.

29.08: 15 lest, åtte kjøpt.

Det var jo dette med at Bokklubben nylig slo til med hele 30% rabatt en dag, bare dager etter at jeg hadde bestilt en trippel :plystre: Jeg benyttet anledningen til å bestille et par av de litt dyrere på ønskelista - en om kvinnelige britiske kunstnere og en om regency dress - inkludert mønstre og forklaringer.

Skrevet
Roadrunner skrev (7 minutter siden):

Håper svimmel glassmanet er en kjapt forbigående status - for det høres skrekkkelig slitsomt ut! :bond:

Det er en ganske stillesittende modus...

Skrevet
Daria skrev (På 26.8.2022 den 15.33):

16.08: 15 lest, seks kjøpt.

Daria skrev (17 timer siden):

Daria skrev (1 time siden):

29.08: 15 lest, åtte kjøpt.

Er det de samme 15 du leser hver gang? Eller er det av mystiske årsaker noen bøker som ikke er verdt å telle?  :klo:

Skrevet
Roadrunner skrev (3 timer siden):

Er det de samme 15 du leser hver gang? Eller er det av mystiske årsaker noen bøker som ikke er verdt å telle?  :klo:

Nå skal ikke du komme og være vanskelig bare fordi jeg skriver feil dato her eller snubler litt i tellinga der... :plystre:

Dagens dato er 29. 08 og så langt denne måneden har jeg lest 16 og kjøpt åtte bøker... 

Skrevet

Nattkjolen er reparert og den alminnelige bluferdighet er ikke lenger truet. Ikke den peneste og mest usynlige reparasjonen  jeg har gjort, men det er heller ikke et plagg jeg skal vise meg i på offentlig sted. Siden jeg først var så godt i gang ble en annen nattkjole, som ikke lenger var mulig å reparere, til vaskekluter. Jeg tror tanken var bedre enn gjennomføringen, men må har jeg noen store, tynne flanellskluter som kan være greie å ta med på tur - tar liten plass, tørker fort og det er ikke noe savn om de ikke blir med hjem igjen. Dessuten føler jeg meg jo miljøvennlig og flink som gjenbruker heller enn å kaste (og knappene ble selvfølgelig sprettet av og innlemmet i knappesamlingen).

Skrevet

:nigo: Aldri vanskelig jeg vel? :engel:

Men rett må jo være rett...

Skrevet

Ingen som vanker her i boka er vel noensinne vanskelige, kverulerende eller opphengt i detaljer på noen som helst måte...

Skrevet

:plystre:

Ikke min feil at du har valgt å legge lista akkurat der...

Skrevet

Du bare følger skikken der du er? :fnise:

Skrevet

Riktignok har kaféfrekvensen vært høy i år, men to besøk før klokka 12 er ny rekord... Først på egen hånd for å komme meg etter fysio, så med Skravla etter biblioteket for overlevering av svenskehandel (te, sjokolade og kjeks, selvfølgelig. Og smøreost)...). Aktiv og innholdsrik formiddag, hvilket vil si rolig og stillesittende ettermiddag. Jeg prøver å komme noenlunde a jour med biblioteksbunken før avreise om to uker, så  planen i dag var å levere de seks jeg hadde i sekken og så gå stille og rolig uten nye tilskudd - det lå fortsatt tre hjemme. At jeg bare kom ut med to nye (hvorav den ene var påbegynt før jeg forlot åstedet), er jo praktisk talt full måloppnåelse...

Skrevet

Jeg har Taylor Swift på hjernen er ikke setning jeg sier så ofte, men kaféen (den første...) før i dag spilte det eneste av hennes låter jeg faktisk kjenner igjen og kan identifisere. Et øyeblikk følte jeg nesten at jeg tross alt har et snev av nyere musikk-kjennskap fortsatt, men så oppdaget jeg at den er fra 2008... :sjenert: :fnise: 

Skrevet

Jeg fikk melding nå etter kl 20 om at pakke er klar til henting i pakkeboks - og at den returneres lørdag. Jeg skjønner at man ikke vil at ting blir liggende for lenge, men en uke kan man vel gi folk...?

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger kommer jeg til psykologen fullt forberedt på en tøff time, Andre ganger tror jeg at jeg har noenlunde oversikt og kontroll og så smeller det nesten før vi har kommet i gang. Dagens økt var av det sistnevnte slaget... Vandret ned på festningen etterpå og fant en benk med sol og utsikt og så både båter og ender og insekter (noen mer nærgående en andre - jeg hadde plutselig en humle på brystet, sannsynligvis lokket av bærmotivet på toppen) og en hest og enden av vaktparaden. Jeg vurderte å ta en tur inn på slottet, siden det var åpent, men jeg mener å huske litt mange trapper. En annen dag...

Daria skrev (18 timer siden):

Jeg fikk melding nå etter kl 20 om at pakke er klar til henting i pakkeboks - og at den returneres lørdag. Jeg skjønner at man ikke vil at ting blir liggende for lenge, men en uke kan man vel gi folk...?

Man kan også godt drøye første påminnelse litt lenger enn til lunsjtid påfølgende dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...