Daria Skrevet 17. august 2022 Forfatter #32861 Skrevet 17. august 2022 Black Cat har en ny te som heter Flamingo party - bare navnet er jo grunn nok til å kjøpe den... 🦩
Daria Skrevet 17. august 2022 Forfatter #32862 Skrevet 17. august 2022 Vilma Murto, finsk stavhopper. Før i kveld: Årsbeste på 4,60 og pers på 4,73. Etter dagens EM-finale: Årsbeste, pers, finsk rekord og mesterskapsrekord på 4,85 - og (selvfølgelig) Europamester. Snakk om å få det til når det gjelder.
Sauen Shaun Skrevet 18. august 2022 #32863 Skrevet 18. august 2022 EM ja… Har ikke fått med meg stort der gitt. Vet ikke hvorfor. Har liksom bare landet på andre program på TV’n.
Daria Skrevet 18. august 2022 Forfatter #32864 Skrevet 18. august 2022 Jeg ser mer tv enn på lenge etter at EM begynte, stort sett synes jeg ikke det er så mye å se på... Akkurat nå er det turn - veltrente menn og en kommentator med en helt fantastisk dialekt. Bursdagsbarnet har blitt feiret med te og kake i ettermiddag (enhver unnskyldning), etter en uvanlig god natts søvn og ukas mentale ryddeøkt. Dessuten har jeg kost hund i dag - den satt ved siden av meg på bussholdeplassen og var svært lykkelig da jeg var mottakelig for dens forsiktige forsøk på å oppnå oppmerksomhet. Jeg tror kanskje det var en dachs, hvertfall deler av den...
Sauen Shaun Skrevet 18. august 2022 #32865 Skrevet 18. august 2022 Du har eneboerens privilegium - full kontroll over fjernkontrollen. Ikke fullt så enkelt når man er to. Eselet gidder nok ikke se på veltrente menn som turner Veldig bra du tar ansvar, og sørger for at bursdagsbarnet har blitt feiret. Gratulerer med dagen Skravla. 🎂
Daria Skrevet 18. august 2022 Forfatter #32866 Skrevet 18. august 2022 Fjernkontrollen min får du aldri...
Daria Skrevet 18. august 2022 Forfatter #32867 Skrevet 18. august 2022 Strømselskapet er litt ivrig på å sette opp prisen for tiden - jeg har fått andre endringsvarsel på en uke... Jeg har en avtale hvor prisendring skal varsles 14 dager i forkant, og i skrivende stund ligger den fortsatt på under 3 kr pr kWh. Det er varslet endringer i morgen, neste fredag og altså om to uker, og først da passerer den 4 kr. Uten at jeg følger veldig mye med, tror jeg at det har vært en ganske gunstig avtale de siste par årene...
Daria Skrevet 19. august 2022 Forfatter #32868 Skrevet 19. august 2022 (endret) En av de tingene jeg har hengt meg opp i i min hyppige omgang med helsepersonell, er bruken av navn i tiltale. Fysioterapeutene lærer åpenbart dette i studiene, der tror jeg har vært høy frekvens av navnebruk på alle jeg har vært borti. Sykepleierne tror jeg det kommer an på hvor god oversikt de har; hos legene er det så ymse - fastlege og gynekolog bruker det innimellom, krystallegen aldri. Psykologen bruker det ved spesielle anledninger - hvis jeg faller ut eller har en litt kraftig reaksjon på noe, kan han si navnet mitt for å trenge gjennom og hente meg tilbake, og da er jo det store spørsmålet i hvor stor grad det er en bevisst tanke, tillært teknikk eller rent instinkt fra hans side... Dagens funderinger er knyttet til fysio - hun hadde med seg barn i barneskolealder i dag (Oslo-skolene har rekordlang sommerferie...) og tiltalte barnet ved navn like ofte som hun gjør det med meg. Gjør hun det ellers også, er det en varig yrkesskade eller en innarbeidet vane som bare slår inn når hun er i treningssalen? Om jeg spurte henne direkte, hadde hun vel neppe visst svaret, eller i det hele tatt ha tenkt over det... Endret 19. august 2022 av Daria
Sauen Shaun Skrevet 19. august 2022 #32869 Skrevet 19. august 2022 Helsepersonells bruk av navn har jeg aldri tenkt over. Annet enn de gangene de skriver navnet mitt feil eller bruker bare første del av dobbeltnavnet mitt.
Daria Skrevet 19. august 2022 Forfatter #32870 Skrevet 19. august 2022 Jeg la nok først merke til det med gamle fysio, som var veldig ivrig på navnebruk. Hvertfall til å begynne med, jeg vet faktisk ikke om han roet ned eller jeg bare ble så vant til det. Men når man først har hengt seg opp i noe - og særlig da jeg innså psykologens målrettede og effektfulle bruk... Uttale og sånne ting er aldri noe problem - da jeg var liten syntes jeg navnet mitt var så enkelt og vanlig, som voksen ser jeg store fordeler ved akkurat det... Men jeg traff en ung sykepleier med samme navn første gang jeg var innlagt og hun syntes det var litt stas - det er ikke så utbredt i hennes aldergruppe som det er i min, hvor vi gjerne var flere på hvert trinn.
Daria Skrevet 19. august 2022 Forfatter #32871 Skrevet 19. august 2022 (endret) Jeg bestilte tre bøker på onsdag. I dag har bokklubben 30% avslag på det meste. Jeg prøver å minne meg selv om at det er et tilbud, ikke en utfordring eller ordre... Endret 19. august 2022 av Daria
Daria Skrevet 19. august 2022 Forfatter #32872 Skrevet 19. august 2022 Lille My er på jobb i NRK-sporten i dag Det er begrenset hvor høy hårtopp man kan slippe unna med i voksen alder, og Ida Rasch har overskredet den grensen ganske solid...
Daria Skrevet 19. august 2022 Forfatter #32873 Skrevet 19. august 2022 Det er jo ganske fantastisk å se intervjuet met Knud Knudsen (intervjuet av en svært ung og lovende Dag Erik Pedersen ) etter OL-gullet på banesykling (som han egentlig ikke hadde trent så mye på de siste årene, men han hadde jo gjort det tidligere...) i 1972 og høre ham snakke om trening utenom sesongen - det gikk jo mest i ski vintertid. Synes jeg ser og hører Alexander Kristoff si det samme i dag.... 🚴♂️
Daria Skrevet 19. august 2022 Forfatter #32874 Skrevet 19. august 2022 -Så er det en mann som har tatt flere medaljer i diskos for menn... Det hadde vel ikke tatt seg ut om han hadde tatt dem i dameklassen...?
Daria Skrevet 19. august 2022 Forfatter #32875 Skrevet 19. august 2022 -Når man ligger med huet i vanngrava, hjelper det jo ikke på... Greit oppsummert av hinderløperen som snublet i finalen Han var av det pratsomme slaget - Nå snakker jeg fælt, så du får bare avbryte meg... Det er vel sjelden det intervjuere klager mest på Det er jo litt interessant å se i mesterskap som dette, hvor en del av utøverne ikke er så medievant - noen tar det helt naturlig, andre veldig ikke.
Daria Skrevet 19. august 2022 Forfatter #32876 Skrevet 19. august 2022 Og der var Karsten Warholm tilbake - det får holde å gå glipp av ett mesterskapsgull...
Daria Skrevet 20. august 2022 Forfatter #32877 Skrevet 20. august 2022 Daria skrev (På 17.8.2022 den 21.10): Black Cat har en ny te som heter Flamingo party - bare navnet er jo grunn nok til å kjøpe den... 🦩 Det lå en flamingofest på dørmatten min i dag
Daria Skrevet 20. august 2022 Forfatter #32879 Skrevet 20. august 2022 Herlig kveld i operaen, jeg har ikke kost meg så mye på lenge Berstein-musikalkonsert med Wonderful Town som kveldens hovedprogram, med entusiastisk dirigent og gode solister, ikke minst Astrid Norstad som sang min (av åpenbare grunner) favoritt-Bernstein. Dessuten byr det alltid på festlige varianter når man skal spille en karakter og samtidig er iført konsertantrekk - Alexander Nohr som forfallen forhenværende fotballstjerne i snippkjole med skjorten åpen nesten til navlen var et syn Er det rart man er singel...
Daria Skrevet 20. august 2022 Forfatter #32880 Skrevet 20. august 2022 Vi har en målløs bergenser på nrk - alt som skulle til var en EM-bronse i stav...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå