Daria Skrevet 5. august 2022 Forfatter #32801 Skrevet 5. august 2022 *kake* Vurderte en kafétur etter økten (for ordentlig kake...), men det virket som en mye tryggere plan å komme seg hjem. Jeg spår en inaktiv dag - og en støl morgendag. La oss si det sånn; en myk start og gradvis tilvenning er ikke fysios stil Her har vært utfall og knebøy og bosu med og uten strikk og ball til det sa stopp og jeg nesten ikke kunne stå på beina... Kombinasjonen lite søvn, tidlig morgen og en treningsøkt som gjorde vondt da, gjør vondt nå og kommer til å gjøre vondt i morgen er jo ikke det man drømmer om - men samtidig er det godt å være i gang igjen og få tilbake rutinene. Å gå fra fire behandingsavtaler i uka til to på en hel måned på et tidspunkt hvor ting både fysisk og psykisk var nede i en bølgedal var heller ikke ideelt, for å si det sånn. Neste uke blir det to økter hos fysio og psykologens tilbakekomst, da begynner det å likne noe...
Daria Skrevet 5. august 2022 Forfatter #32802 Skrevet 5. august 2022 Jeg så en unge på ca 4 som hadde en stor opplevelse i dag - det kjørte en politibil forbi for fulle sirener og hans lykke var gjort. -POLITI!! BÆBUBÆBU! Det er litt rørende, og ikke minst sier det litt om samfunnet vårt, at vi bor et sted hvor småbarn synes politi er kjempestas.
Daria Skrevet 5. august 2022 Forfatter #32803 Skrevet 5. august 2022 (endret) Daria skrev (18 timer siden): 04.08: Tre lest, ingen kjøpt (men Platekompaniet varsler at det kan endre seg alt i morgen...). 05.08: Tre lest, tre kjøpt. Som sagt - en liten pakke fra Platekompaniet... Tre engelske romaner - en klassiker om livet i et nonnekloster i middelalderen og to nye - en om tre generasjoner kvinner på 1900-tallet og en om en syrisk flyktning i London. De to første har stått på leselisten en stund, den siste var en spontanfunn. Bokklubben er furtne over at jeg handler andre steder og lokker med 25% rabatt bare i dag - den kan jo ikke være tilfeldig Endret 5. august 2022 av Daria
Daria Skrevet 5. august 2022 Forfatter #32804 Skrevet 5. august 2022 Romanen jeg leser: Hjemme hos oss sang mor om Jesus, i moll. Det er makt i de foldede hender, sang hun. Jeg: Det er makt i de foldede hender går da ikke i moll? *sjekker umiddelbart sangboka* Jeg hadde rett...
Daria Skrevet 5. august 2022 Forfatter #32805 Skrevet 5. august 2022 Daria skrev (6 timer siden): 05.08: Tre lest, tre kjøpt. 05.08: Fire lest, tre kjøpt. Hun reiste alene av Mari Ann Augestad plukket jeg på måfå fra en utstilling på biblioteket, uten å ha hært om hverken forfatter eller tittel - eller forlag, hvilket ofte er et dårlig tegn. Men ikke her, historien om Anna Elisabeth som drar til USA på 50-tallet var overraskende god skrevet med originale formuleringer og en handling som gikk andre veier enn jeg trodde (selv om den flørter litt med klisjeene innimellom). Forfatteren tør til og med antyde ting og overlate konklusjonen til leseren.
Daria Skrevet 6. august 2022 Forfatter #32806 Skrevet 6. august 2022 Daria skrev (På 5.8.2022 den 10.34): Jeg spår en inaktiv dag - og en støl morgendag. Jeg var sannspådd
Daria Skrevet 6. august 2022 Forfatter #32807 Skrevet 6. august 2022 Jeg undrer meg på... ...når man går i en hvit kjole som er så gjennomsiktig at jeg kan se fra andre siden av veien med solbriller at de har svart undertøy under - tenker man ikke, bryr man seg ikke eller liker man tanken på å dele sitt valg av undertøy med verden? ...kan en høyttaler, selv om den en trådløs og oppladbar (antar jeg), fortsatt kalles bærbar når den er så stor at den kan brukes som krakk på en sparkesykkel? ...hvorfor har Chromes nye design forhåndsvisning av faner så snart jeg beveger musepekeren i den retning? Det er jo virkelig både irriterende og ubrukelig. ...om jeg har lyst på te og sjokolade eller is, og om jeg egentlig må velge... ...hvorfor spiller noen Chris Isaaks Wicked game på et veldig stort anlegg i nærheten? Hun er toppløs i stort sett hele videoen - det er man ikke et øyeblikk i tvil om, samtidig som man egentlig knapt ser noe som helst av puppene hennes. Det er ganske imponerende gjort, og mye mer effektfullt enn om man hadde gjort det. Antydningens kunst...
Daria Skrevet 6. august 2022 Forfatter #32808 Skrevet 6. august 2022 Jeg under meg også over at noen tror det er en god idé å søke ly under et tre i tordenvær - er det noe jeg har lært at man ikke skal gjøre , er det jo det (men dette bekrefter jo også at min redsel for tordenvær ikke er så irrasjonell som enkelte skal ha det til...).
Daria Skrevet 6. august 2022 Forfatter #32809 Skrevet 6. august 2022 Daria skrev (5 timer siden): ...hvorfor spiller noen Chris Isaaks Wicked game på et veldig stort anlegg i nærheten? Fordi det er en stor musikk-hagefest hos restauranten et kvartal unna. Chris var bare oppladning til de skrudde opp volumet for live-avdelingen... Men de påstår på nettsidene at det skal være over før 18, så jeg satser på at de holder ord. Her er det fotball-ettermiddag. Først engelsk - jeg setter jo pris på at den ene kampen som går på gratiskanal i åpningshelgen er Tottenhams hjemmekamp. At de leder 4-1 med under ti minutter igjen er helle ikke noe aber Satser på at Rosenborg følger opp mot HamKam etterpå. En vennlig tanke sendes også Odd, som nå ligger under 0-7 mot Glimt...
Daria Skrevet 6. august 2022 Forfatter #32810 Skrevet 6. august 2022 -Det er lett å føle med ham på den der... Alltid underholdende reaksjoner når mannlige kommentatorer ser noen få seg en trøkk der det gjør mest vondt...
Daria Skrevet 6. august 2022 Forfatter #32811 Skrevet 6. august 2022 Sånn apropos forrige innlegg... Jeg så bildet først, tenkte at her var det min skitne fantasi som gjorde at jeg så feil. Så leste jeg teksten, og det var ikke jeg som var problemet... (men tro om museet har vurdert å lage souvenir-kopier? Det ville jo blitt en bestselger...).
Daria Skrevet 7. august 2022 Forfatter #32812 Skrevet 7. august 2022 Dagens metaøyeblikk: Jeg drømte at jeg sov Jeg drømte også om et innendørs svømmebasseng med treverk i stedet for fliser og hadde to tanker (i søvne) - kan vi ikke få til noe sånt i kjelleren her (i drømmen fantes det også praktisk nok en gedigen ubrukt kjellerbod...) og lar det seg faktisk gjøre å ha et basseng i tre...?
Cata Skrevet 7. august 2022 #32813 Skrevet 7. august 2022 Daria skrev (33 minutter siden): og lar det seg faktisk gjøre å ha et basseng i tre...? Nesten... https://www.thewoodenpoolstore.co.uk . Ser ut som de har et innlegg i noe annet stoff slik at vannet holdes på plass der det skal men ellers er det visst av tre.
Daria Skrevet 7. august 2022 Forfatter #32814 Skrevet 7. august 2022 Næh, hele poenget var jo at innsiden også var tre...
Daria Skrevet 7. august 2022 Forfatter #32815 Skrevet 7. august 2022 Daria skrev (På 5.8.2022 den 17.48): 05.08: Fire lest, tre kjøpt. Hun reiste alene av Mari Ann Augestad plukket jeg på måfå fra en utstilling på biblioteket, uten å ha hært om hverken forfatter eller tittel - eller forlag, hvilket ofte er et dårlig tegn. Men ikke her, historien om Anna Elisabeth som drar til USA på 50-tallet var overraskende god skrevet med originale formuleringer og en handling som gikk andre veier enn jeg trodde (selv om den flørter litt med klisjeene innimellom). Forfatteren tør til og med antyde ting og overlate konklusjonen til leseren. 07.08: Fem lest, tre kjøpt. De unge døde av Nordahl Greg er en liten samlebiografi (180 sider) over seks britiske poeter - den romantiske trioen Keats, Shelley og Byron og de mer ukjente (hvertfall for meg) skyttergravsdikterne Brooke, Sorley og Owen. Dette er den type biografi som sier vel som mye om biografen - Griegs tanker om diktersinnet og poetens genialitet skinner gjennom det beste, og det er også vanskelig å lese det han skriver om de som døde i krigen når man vet hvordan han selv endte som krigsdikter og relativt ung død. Nåtidsfemnisten lar seg heller ikke akkurat imponere av kvinnesynet hans når han sørger over at kvinner ikke lenger er kokette og spennende, bare "redelige og kjønnsgreie", for ikke snakke om hvordan jeg fyrer når han skriver at Livet hadde ikke skånet [Shelley]; hans to barn med Harriet var tatt fra ham [...]. Shelley forlot sin første kone Harriet da hun var gravid med deres andre barn for å stikke utenlands med en annen kvinne og så dem vel knapt igjen før Harriet begikk selvmord og han gikk til rettsak mot hennes familie for foreldretten og tapte. Det er ikke Shelley min medlidenhet ligger med her...
Cata Skrevet 7. august 2022 #32816 Skrevet 7. august 2022 Daria skrev (25 minutter siden): Næh, hele poenget var jo at innsiden også var tre... Vil ha poeng for at jeg prøvde
Daria Skrevet 7. august 2022 Forfatter #32817 Skrevet 7. august 2022 Ok, da Jeg sov stort sett godt i natt (alle drømmene til tross) og har ikke gjort noe mer krevende i løpet av dagen enn å gå en tur, men jeg er stuptrøtt allerede I går var jeg støl etter fysio, men mindre sliten enn forventet, jeg mistenker at den slitenheten kom i dag i stedet, for formen har ikke vært så mye å skryte av. Tenk om kroppen i det minste kunne være en liten smule forutsigbar...?
Roadrunner Skrevet 7. august 2022 #32818 Skrevet 7. august 2022 Får håpe formen er stigende igjen i morgen. Litt flere avtaler igjen denne uken, var det så?
Daria Skrevet 7. august 2022 Forfatter #32819 Skrevet 7. august 2022 Jepp, nå begynner det å likne hverdag igjen. To fysiotimer - den første usedvanlig nok allerede i morgen, så formen kan med fordel være litt stigende da - og på onsdag er psykologen også tilbake fra ferie. Han er etterlengtet (på den anstendige, passende måten); det var jo ikke ideelt å gå på en forverringssmell rett før alle gikk i ferie og i stedet for fire avtaler i uka plutselig ha to totalt på en hel måned. Fysioenes fravær er litt enklere å kompensere for med egentrening enn det psykologen er, selv om han gjør det han kan for å fylle frontallappen min med kunnskap og verktøy...
Daria Skrevet 8. august 2022 Forfatter #32820 Skrevet 8. august 2022 Litt sent for lunsj, litt tidlig for middag - men jeg er sulten nå! Ork til å faktisk lage mat, derimot... Gledene ved å ha fysiotime tidlig ettermiddag...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå