Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var voldsomt som de gikk ned en stund. Veldig ikke Vingegaards og JumboVismas dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (10 minutter siden):

Det var voldsomt som de gikk ned en stund. Veldig ikke Vingegaards og JumboVismas dag...

Veldig. :trist: Men kommer han i mål i Paris, med den gule trøya på, så er det enda mer imponerende etter dette…

Skrevet

VitaPro - med ny formulering for dine ledd.

Skal jeg anta at de egentlig mener ny oppskrift og at feilformuleringen skyldes at de lot seg forvirre av likheten med det engelske formula, som på norsk kan oversettes med formel...? 

Skrevet
Daria skrev (49 minutter siden):

VitaPro - med ny formulering for dine ledd.

Skal jeg anta at de egentlig mener ny oppskrift og at feilformuleringen skyldes at de lot seg forvirre av likheten med det engelske formula, som på norsk kan oversettes med formel...? 

Og hva er det med formuleringen "komfortable ledd"? Er det fordi de ikke kan påberope seg noen medisinsk effekt og derfor må bruke mer ullne begrep? 

Skrevet

Jo vagere forklaringer og store ord, jo mindre skjønner publikum - og når de ikke skjønner det, må det jo være avanser og dermed bra...

Jeg gikk meg en kveldstur ned på Aker brygge - med brostein, buede broer og heller i flere varianter er det jo rene hinderløypa. På hjemveien tror jeg at jeg satte ny rekord i hvor langsomt man kan gå og likevel bevege seg, sånn går det når man er litt optimistisk og benken som pleier å redde meg underveis var opptatt. Dessuten fant jeg en bok i bokkiosken - og satte igjen seks.

Skrevet

6,5 timers sammenhengende søvn og bortimot 8 timer totalt gjorde seg. Samt noen underholdende drømmer - jeg har oppdaget en gammel Bjørn Eidsvåg-sang han nok aldri har skrevet... :fnise: 

Skrevet

Vaskekjelleren var ledig, dermed var tema for dagen satt...

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

6,5 timers sammenhengende søvn og bortimot 8 timer totalt gjorde seg. Samt noen underholdende drømmer - jeg har oppdaget en gammel Bjørn Eidsvåg-sang han nok aldri har skrevet... :fnise: 

Her ble det to timer søvn i går kveld, og sju timer i natt. :strix: Første natta på tre uker at jeg ikke har våknet av et behov for å hoste opp lungene. Men ingen spennende drømmer å fortelle om. :fnise: 

Akkurat nå sitter jeg hos frisøren. Følte et akutt behov for både farge og klipp. *takras*

Skrevet (endret)

Å ikke hoste opp lungene høres ut som et steg i riktig retning :tommelopp: Jeg har mye rare drømmer, særlig når jeg småslumrer i tidlige morgenstunder og nesten tror jeg er våken :fnise: Bjørn Eidsvåg-åpenbaringen (i drømme var jeg sikker på at det var en faktisk sang, og var klar til å sjekke youtube da jeg våknet) var et ledd i en lang og komplisert affære som involverte en lengre busstur, en ukjent mann, flere vinylplater med 90-tallsmusikk og et plott som var helt selvfølgelig der og da, og umulig å få tak på i våken tilstand :ler: 

Endret av Daria
Skrevet

Ikke rart du er trøtt hvis du tilbringer nettene på busstur med Bjørn Eidsvåg. :rulle: :skratte:

Skrevet
Daria skrev (3 timer siden):

Å ikke hoste opp lungene høres ut som et steg i riktig retning :tommelopp: Jeg har mye rare drømmer, særlig når jeg småslumrer i tidlige morgenstunder og nesten tror jeg er våken :fnise: Bjørn Eidsvåg-åpenbaringen (i drømme var jeg sikker på at det var en faktisk sang, og var klar til å sjekke youtube da jeg våknet) var et ledd i en lang og komplisert affære som involverte en lengre busstur, en ukjent mann, flere vinylplater med 90-tallsmusikk og et plott som var helt selvfølgelig der og da, og umulig å få tak på i våken tilstand :ler: 

Eg ser at du e trøtt, men eg kan ikkje sove heile natta for deg... Du lyt sove sjøl og ikke drøyme om meg..... ikkje drøyme om meg. (lettere omskrevet)

Skrevet
Sauen Shaun skrev (2 timer siden):

Ikke rart du er trøtt hvis du tilbringer nettene på busstur med Bjørn Eidsvåg. :rulle: :skratte:

Han var ikke med på bussen - bare på en av vinylplatene :opplyser: :ler: 

Skravla skrev (1 time siden):

Eg ser at du e trøtt, men eg kan ikkje sove heile natta for deg... Du lyt sove sjøl og ikke drøyme om meg..... ikkje drøyme om meg. (lettere omskrevet)

:hoho: 

Skrevet

Jeg har vært furie i nattkjole på balkongen. Man skulle ikke tro det var nødvendig å fortelle relativt voksne mennesker at høy musikk og bordtennis utendørs klokka 1 om natta i boligområde ikke er greit, men tydeligvis...

Skrevet

Det skulle jo bli så varmt i dag, men det starter nokså pent og forsiktig. 20 grader og delvis skyet klokka 10 er ikke akkurat hetebølge - og takk og pris for det. Jeg tar en litt kjølig og vår juli over 40 grader (eller for den saks skyld 30) grader når som helst.

Skrevet

Brødsneglen. Klassisk Bake-off-øyeblikk :fnise: 

Jeg hadde planer om en tur i parken i dag. Foreløbig har kroppen nedlagt veto, med henvisning til litt lang tur søndag kveld og både klesvask og butikktur i går.

Skrevet

Jeg har vært på skogstur! Men mistenker at litt varmere vær har vekket myggen fra dvalen... Første del av turen var en kamp mot summende og stikkende små vesen, og det ble dårlig med blåbærspising. :kjefte:Men kom meg rundt nesten 6 km og er trygt hjemme. Noen stikk ble det, men de klør ikke så galt lengre. 

Skrevet

Du spiser blåbær, myggen spiser (på) deg. Naturens kretsløp :fnise: 

Skrevet

Oi, der var Sjögren ferdig som trener for kvinnelandslaget. Kanskje ikke så overraskende med det EM-resultatet, forsåhvidt... Hege Riise burde jo være en het kandidat til å overta. :ball: 

Skrevet
Daria skrev (På 14.7.2022 den 22.06):

14.07: Ni lest, ingen kjøpt.

Jeg skal ikke si med sikkerhet at jeg aldri har vært borti ord på 14 stavelser før, men det er hvertfall svært lenge siden jeg leste en bok med så mange, lange og ukjente ord som i Siri E. Gullestad og Bjørn Killingmos Underteksten : Psykoanalytisk teori i praksis. Det kan selvfølgelig ha sammenheng med at bokas primærmålgruppe forventes å ha en lang universitetsutdannelse og fartstid som terapeuter der jeg bare har lest noen bøker og gått litt i terapi... Med andre ord påberoper jeg meg på ingen måte å skjønne alt, men det er likevel interessant og tidvis ganske fascinerende. Jeg finner både forskjeller og likheter med terapiformen "min", og lurer jo stadig mer på hvor mye av det jeg leser om for foregår (mer eller mindre bevisst) i psykologens hode - hvor mye av det er faglig relevant også for ham?

Jesmynd Wards Men we reaped er en fortelling om hvordan det er å være svart og fattig i sørstatene, og om den brutale tilværelsen særlig de ungene mennene møter. I annethvert kapittel forteller kronologisk Ward om sin egen oppvekst og i annethvert kapittel presenterer hun historiene til fem unge menn i hennes nærhet som døde brått i ung alder i løpet av få år. Hun starter med det nyeste dødsfallet, og vekslingen mellom kronologier gir boka en slags >-komposisjon, hvor de to tidslinjene til slutt møtes i kapittelet om brorens død. Det er en litt krevende, men effektfull fortellermåte, og en gripende fortelling,

19.07: Ti lest, ingen kjøpt.

Dómhildur, hovedpersonen i Audur Ava Ólafsdóttirs Dyreliv er jordmor - som på islandsk heter lysmor (og stor stjerne til oversetteren som har valgt å bruke dette ordet, det har en viktig betydning). Hun har arvet både navnet, yrket og leiligheten etter grandtanten, som også har etterlatt tre uferdige manuskrifter, om mennesket og dyrene og om lyset. Lys og mørke står sentralt i boka som foregår over noen få dager rett før jul, både i bokstavelig, overført og symbolske betydninger. Poetisk og vakkert og samtidig realistisk og konkret, det er en vanskelig balansegang som Ólafsdóttir briljerer i.

Skrevet
Daria skrev (5 timer siden):

Brødsneglen. Klassisk Bake-off-øyeblikk :fnise: 

Man glemmer aldri brødsneglen :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...