Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

-Hans høyre sykkelbukse er opprevet.

Jeg som trodde bukser pleier å dekke begge sider? :klo: Men jeg ha jo aldri skjønt meg på dette med teknisk treningstøy...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Han døde av hjerteinfarkt etter et stygt velt på slutten av karrieren.

Det skal vel godt gjøres at karrieren ikke avsluttes når utøveren dør...?

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Smale, svingete veier i bratte fjellsider - og de tråkker på nedover i over 70 kilometer i timen uten annen beskyttelse enn en hjelm. Gale, gale mennesker... Jeg sitter jo med hjertet i halsen når de kommer litt langt ut på siden og det er praktisk talt fritt fall under dem.

Atter en gang lurer man på hva de gærningene der er laget av. :overrasket:

-Hans høyre sykkelbukse er opprevet.

Jeg som trodde bukser pleier å dekke begge sider? :klo: Men jeg ha jo aldri skjønt meg på dette med teknisk treningstøy...

Du la merke til den du og ja :fnise:

-Han døde av hjerteinfarkt etter et stygt velt på slutten av karrieren.

Det skal vel godt gjøres at karrieren ikke avsluttes når utøveren dør...?

Kanskje en sak for åndenes makt? :vetikke:

Skrevet
Sauen Shaun skrev (1 minutt siden):

Atter en gang lurer man på hva de gærningene der er laget av. :overrasket:

Spørsmålet er vel heller hva de mangler - sunn fornuft og overlevelsesinstinkter og den slags...

Sauen Shaun skrev (1 minutt siden):

Du la merke til den du og ja :fnise:

Ikke at vi har anlegg for pirking og kverulering, altså :ler: 

Skrevet

Pirking og kverulering er ukjent her :skratte:

Skrevet

Det var det jeg trodde :ler: Det kom også et gullkorn fra kommentatoren om at det var en fordel å være i god form i årets Tour de France - jeg som trodde det var et ganske grunnleggende minimumskrav hvert eneste år...

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer veldig på hva en flatbanker er i Arvesens vokabular - jeg vel nemlig hva det er i mitt, og der er det særdeles upassende både i den sammenhengen han brukte det og på tv og i dannet selskap generelt. Noen burde kanskje også opplyse tv2-gjengen om at indianer ikke lenger er et helt gangbart uttrykk...

Skrevet
Daria skrev (På 12.7.2022 den 21.22):

12.07: Syv lest, ingen kjøpt.

Thor befinner seg på sommerhytta senhøstes, sammen med sin fem måneder gamle datter Alma. Hans kone og Almas mor er nylig død i en ulykke, og snart ringer politiet... Halvard Høllelands Veien videre begynner dramatisk, men er hverken en krim eller en thriller, selv om den stemningsmessig låner litt fra sistnevnte. Det er en fortelling om et forhold som ikke er helt som forventet - en mørk, men kanskje ikke så uvanlig historie som man skulle tro. Tidvis spennende, tidvis litt forutsigbar - ikke minst slutten.

14.07: Ni lest, ingen kjøpt.

Jeg skal ikke si med sikkerhet at jeg aldri har vært borti ord på 14 stavelser før, men det er hvertfall svært lenge siden jeg leste en bok med så mange, lange og ukjente ord som i Siri E. Gullestad og Bjørn Killingmos Underteksten : Psykoanalytisk teori i praksis. Det kan selvfølgelig ha sammenheng med at bokas primærmålgruppe forventes å ha en lang universitetsutdannelse og fartstid som terapeuter der jeg bare har lest noen bøker og gått litt i terapi... Med andre ord påberoper jeg meg på ingen måte å skjønne alt, men det er likevel interessant og tidvis ganske fascinerende. Jeg finner både forskjeller og likheter med terapiformen "min", og lurer jo stadig mer på hvor mye av det jeg leser om for foregår (mer eller mindre bevisst) i psykologens hode - hvor mye av det er faglig relevant også for ham?

Jesmynd Wards Men we reaped er en fortelling om hvordan det er å være svart og fattig i sørstatene, og om den brutale tilværelsen særlig de ungene mennene møter. I annethvert kapittel forteller kronologisk Ward om sin egen oppvekst og i annethvert kapittel presenterer hun historiene til fem unge menn i hennes nærhet som døde brått i ung alder i løpet av få år. Hun starter med det nyeste dødsfallet, og vekslingen mellom kronologier gir boka en slags >-komposisjon, hvor de to tidslinjene til slutt møtes i kapittelet om brorens død. Det er en litt krevende, men effektfull fortellermåte, og en gripende fortelling,

Skrevet

Posten og tebutikken har sammen overgått seg selv - teen jeg bestilte i går er allerede levert i postkassen.

Ukas andre bibliotekstur står øverst på planen, en av de overnevnte bøkene forfalt i går og en annen ligger klar til henting. En tur innom Fretex for å se på deres bokutvalg er oppe til vurdering...

Skrevet

Observasjoner fra dagens bytur, som inkluderte biblioteket (tre bøker inn, tre bøker ut), Baker Samson (te, scone, lesetid) og Fretex (jeg sto med en bok i hånda, men ombestemte meg (og tror ikke jeg angrer)):

*Han som satt vaglet med en kaffekopp på murkanten utenfor Peppe's og leste Lars Mytting.

*Retromannen som så ut som om han var på rømmen fra 40-tallet, elegant antrukket i skjorte, strikkegenser, tweedbukser og klokkekjede. Det eneste som ødela inntrykket var mobilen - og årstiden...

*Tiggeren som tydeligvis hadde tatt seg en pause, men satt igjen skiltet med vipps-nummer.

*Bønder i byen på Frognertrikken. Tenåringen undret seg over at trikken var gratis og som da hans mor forklarte at hun hadde kjøpt billetter i en app ikke skjønte hvordan det fungerte - Men hvordan vet de at man har betalt? Da kan man jo bare gå på...?

*De son optimistisk trodde at de skulle komme på trikken med tvillingvogn - og da de innså at den var for bred for døra tydeligvis forventet at føreren skulle ha en løsning.

La oss heller ikke glemme dagens store triumf - jeg gikk tre kvartaler uten staver; med god margin det beste jeg har klart siden innleggelsen. Nå sitter en av områdets originaler og brøler på benken utenfor - jeg er litt usikker på om hun har telefon eller ikke, og enda mer usikker på om det faktisk ville utgjort noen forskjell...

Skrevet

Det er jo på grensen til grådig hvis danskene får sin tredje etappevinner på tre dager...

Skrevet

Orgasmisk i kommentatorboksen hos danskene :ler: Det er jo forresten ikke tre på rad, jeg glemte briten i går, men likevel - grådig :ler: 

Skrevet

To uker igjen av Touren, to uker igjen av fotball-EM (selv om Norge kan ryke ut alt i kveld) og nå starter VM i friidrett. Godt det ikke skjer så mye ellers for tiden :ler: 

Skrevet
Daria skrev (3 timer siden):

Orgasmisk i kommentatorboksen hos danskene :ler: Det er jo forresten ikke tre på rad, jeg glemte briten i går, men likevel - grådig :ler: 

Er nesten så man blir «skap-danske» nå. :fnise: 

Daria skrev (3 timer siden):

To uker igjen av Touren, to uker igjen av fotball-EM (selv om Norge kan ryke ut alt i kveld) og nå starter VM i friidrett. Godt det ikke skjer så mye ellers for tiden :ler: 

Sånn sett er det god timing at en gjenstridig lungebetennelse plager meg nå. :ler:

Skrevet (endret)
Sauen Shaun skrev (41 minutter siden):

Sånn sett er det god timing at en gjenstridig lungebetennelse plager meg nå. :ler:

Aldri så galt er det godt for noe(n) :ler: Men den burde jo kjenne sin besøkelsestid og takke for seg snart...

Endret av Daria
Skrevet
Daria skrev (På 11.7.2022 den 15.59):

Jeg har handlet dagligvarer på nett, kom over denne og min indre, humørløse feminist fikk et umiddelbart behov for å sende en mail til leverandøren. Det var noe med kombinasjonen av navn og beskrivelse... :rolleyes: 

Jeg fikk faktisk svar - relativt seriøst, samtidig som det bekreftet det inntrykket jeg satt med om at dette var intern humor hos en nokså liten produsent og tilhørende dårlig dømmekraft. At alle damene som jobber der syntes det var morsomt holder ikke helt når du lager noe rettet mot et stort marked.

Skrevet
Daria skrev (33 minutter siden):

Aldri så galt er det godt for noe(n) :ler: Men den burde jo kjenne sin besøkelsestid og takke for seg snart...

Det synes jeg også, men den er ikke enig :sur:

Skrevet

Den tar hverken et hint eller direkte oppfordringer? Uoppdragent.

Vi ligger under mot Østerrike, her kan det bli svær prematur EM-exit...

Skrevet

Frustrasjonen hos Solveig Guldbrandsen i kommentatorboksen - hun kjenner nok dette i kroppen på en helt annen måte enn de fleste andre...

Skrevet

Jaja, da var EM over for denne gang. Det norske laget skrev seg for så vidt inn i historiebøkene, men det er neppe noe de vil skryte av i utrengsmål. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...