Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (22 timer siden):

03.06: En lest, ingen kjøpt.

04.03: To lest, ingen kjøpt.

Det har gått litt tregt på romanfronten i det siste, da var det deilig med en som fløt motstandsløst forbi på to dager. Daniela Kriens Kjærlighet i nødsfall handler om fem kvinner i Leipzig og deres liv (primært kjærlighets- og sexlivet, uten at det gjør det til så underholdningsroman som det kan høres ut). Hver kvinne har sin del, som bølger fram og tilbake mellom nåtid og fortid, og alle berører hverandre på forskjellige måter, her gjelder det å henge med. Tysklands historie - delingen og gjenforeningen - er et viktig bakteppe her, sannsynligvis i mye større grad enn jeg, som stor sett bare fanger det opp når det står i klartekst, får tak i. Lengsler og virkelighet, menn og barn (de man har, de man mistet, de man aldri fikk), bøker og klassisk musikk. Min største innvending er at jeg savnet en avslutning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-My pulled nuts look rubbish...

Bake-off, selvfølgelig - hva trodde dere...? :engel: :fnise:

Skrevet

Enkelte øyeblikk burde vært vist i sakte film. Jeg skulle ta på meg et kjede i går, bestående av masse små smykkesteiner på en strikk. I det jeg skal tre det over hodet, ryker strikken og det regner steiner over hele soverommet. Jeg fant dem igjen i senga, i vannglasset, på kommoden og på teppet, og kommer sikkert til å finne flere i lang tid framover :fnise: 

Skrevet

Jeg fikk ikke med meg jubileumskonserten i går (fordi Sarah Millican var på Folketeatret og jeg satt på rad 5, så jeg klager på ingen måte :nigo: ), derfor visste jeg ikke hvorfor Lee Mack trendet på Twitter før jeg fant denne. Foran millioner av tv-seere, hele den kongelige familien - og med Boris Johnson selv til stede. Fantastisk.

Skrevet

Te med dronningen...  :fnise: Jeg synes for så hvidt OL-åpningen med James Bond var hakket bedre, men når man er 96, er vel te med Paddington tryggere. Og hva dronningen egentlig har i vesken har jo vært debattert i årevis :rulle: 

Skrevet

Haaland! :hoppendeglad: :ball: Så ufortjent ut fra kampens gang, og så lekkert - og mot Sverige! :nigo: :flagg:

Skrevet

Det salutteres på festningen - vi får vel anta at det handler om unionsoppløsningen, ikke dagens kongelige forlovelse... :fnise: 

Skrevet

Märtha og sjamanen... Jeg har store forhåpninger til den bryllupssendingen :fnise:

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (42 minutter siden):

Märtha og sjamanen... Jeg har store forhåpninger til den bryllupssendingen :fnise:

😂😂😂😂🍰🍰🍰🍰

Husker vi studerte i Bergen og hadde en liten gammel knøtteTV hvor vi så forrige bryllup til Martha.

Husker kjolen som meeeeegafin! 

Tenk om det blir statssponsa bryllup nå og? 😅🍰 

Skrevet

Jeg har vel mer tro på at det blir tv2-sendt, sponset av Rema og OneCall...

Skrevet (endret)

Jeg nevner at balansen er litt på tur i dag. - Jeg så det, du jobbet intenst der, svarer fysio. Med to fysioer og en psykolog har jeg ingen hemmeligheter lenger - de ser alt og vet alt, til dels før jeg vet det selv :ler: 

Endret av Daria
Skrevet

-The only cup anybody needs, is a cup of tea...

En av symesterskapets mannlige deltakere sliter litt med å sy dameundertøy :fnise: 

Skrevet

Jeg kom til side 45 i mindfulness-boka før jeg kastet inn håndkleet, det er strengt tatt ikke så verst... :fnise: At det å kunne tømme hodet litt, trekke pusten og se på en blomst uten å tenke så mye kan være godt og sunt innimellom skal jeg ikke være uenig i, men men når det nærmest framstilles som om målet er å hverken tenke eller føle (hvertfall ikke negative ting) og bare være en Nøytral Observatør (ja, det sto med store forbokstaver), blir jeg både irritert og uenig (og mer enn en smule negativ). Jeg har tross alt blitt fortalt fra flere faglige hold at jeg er mer hode enn kropp, det er klart jeg reagerer når jeg blir fortalt at tankene mine ikke egentlig er meg... Min indre negative og dømmende stemme er også en del av meg og vi har det fint sammen, jeg ser ingen grunn til å ha som mål å fordrive den.

Skrevet (endret)
Daria skrev (3 timer siden):

Jeg har vel mer tro på at det blir tv2-sendt, sponset av Rema og OneCall...

🤣😶🌫️

Jeg tror TV2 kjøper serien fra selskapet til Bendriss og Martha. 

Enig forøvrig i siste tale. Jeg gidder ikke være den beste versjonen av meg selv ever. 

Endret av DundreMilfin
Skrevet
Daria skrev (5 timer siden):

Alle sitter i en sirkel og messer.... så sier Kongen at de er gift. Voila.

Etterpå kommer noen og synger Hakuna matata....... 

Skrevet
DundreMilfin skrev (2 timer siden):

🤣😶🌫️

Jeg tror TV2 kjøper serien fra selskapet til Bendriss og Martha. 

Enig forøvrig i siste tale. Jeg gidder ikke være den beste versjonen av meg selv ever. 

Ikke minst - hvem skal bestemme hva den beste versjonen av meg er? Og best for hvem...?

Bryllupet, en serie i minst tre sesonger - før, under og etter. TV2 får også rettighetene til den potensielle spinoff-serien Skilsmissen...

Skravla skrev (43 minutter siden):

Alle sitter i en sirkel og messer.... så sier Kongen at de er gift. Voila.

Etterpå kommer noen og synger Hakuna matata....... 

-Dronningen og jeg konkluderer med at de mener de er gift nå, så da er de vel det.

Skrevet

Full forvirring i heimen når rådhusklokkene plutselig spiller Griegs Vektersang en time for tidlig. Ritornellene skifter jo i løpet av året (derfor har jeg alltid siden med oversikten lett tilgjengelig på mobilen), men Grieg kl 07 og ved midnatt har alltid ligget fast. Bortsett fra i sommer, tydeligvis...

Skrevet

:regn:

Særlig, og i store mengder, akkurat da jeg var på vei hjem. Jeg hadde regnkåpe, så jeg var stort sett tørr fra knærne og opp. Fra knærne og ned var både kjole og strømper blitt noen nyanser mørkere...

Dagens idiot-tittel (hvertfall så langt...) går til motorsykkelturisten som hadde dratt sin svære sykkel langt opp på fortauet for at både han og sykkelen skulle sitte tørt under en markise. Jeg synes pussig nok ikke den sto noe mindre i veien (det var så hvidt jeg og stavene fikk sneket forbi) hverken av at han sa Sorry eller svarte I know da jeg påpekte at det var Not a parking space... :rolleyes:

Skrevet (endret)

Det var jo greit at jeg tok forbehold om idiot-tittelen; mannen som blokkerte to seter på et fullt tog med sparkesykkelen sin mens han spilte skytespill på mobilen med høy lyd of toppet sjarmen med å stå med sigaretten klar i munnen da han skulle av påen røykfri stasjon var også en het kandidat...

Jeg ryddet meg plass ved å løfte en sekk ned på gulvet og annonsere at jeg trengte det setet - det er unektelig en fordel med stavene som gjør behovet så synlig.

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...