Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var en gang jeg hadde stålkontroll på hele fotballandslaget. Nå dukker det opp spillere jeg aldri har hørt om...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ny dag, ny kongelig jubileumssending. Så gjenstår det å se hvor interessant selve gudstjenesten er når jeg har fått tilfredsstilt kjolenysgjerrigheten :fnise: Nyanser av rosa er tydeligvis dagens tema - i går var det blått...

Skrevet

Familieforbannelsen har innhentet prins Harry - han er i ferd med å vokse gjennom håret... :fnise: Megan er tekkelig og kjedelig og korrekt - York-prinsessene slår til med knallfarger og minst en snerten fascinator.

Skrevet

Da Boris Johnson duket opp som tekstleser, var det på tide å skru av...

I dag så jeg en dame på fysikalske trene i olaskjørt og småsko;  jeans på ergometersykkel har også blitt observert nylig.  Jeg blir stadig mer overbevist om at mine skjørt, ullgensere og tykke strømpebukser egentlig ikke var så galt, når jeg sammenlikner med alt det andre jeg ser folk trene i. Jeg tenkte i det minste på bevegelighet og komfort...

Skrevet

Det festligste med et plutselig og kraftig regnskyll, er lyden (les: hylene) av de som ble truffet av det... :rulle: *ond*

Skrevet

Godt med paraply i vesken.... Smart. 

Skrevet

Den erfarne (og tørre) fotgjenger... :regn:

Skrevet

03.06: En lest, ingen kjøpt.

Det er vel en viss mulighet for at når leseåret skal oppsummeres, vil Klinisk tenkning og psykoanalyse være av de særere titlene... Jeg snublet tilfeldig over denne artikkelsamlingen på Deichman og lot meg egentlig lokke mest av at det sto noe om å se psykoanalytisk tenkning [...] som utgangspunkt for å forstå litteraturen og kunsten, men det viste seg at det var av de mindre interessante artiklene (selv om jeg ble minnet på at jeg burde lese mer Vigdis Hjorth). Mest engasjert ble jeg av de som handlet mer konkret om psykoanalyse i terapisammenheng, hvor jeg kunne se litt koblinger til det jeg opplever i terapirommet (psykoanalyse og psykoterapi er ikke det samme, men det er jo likheter) og få litt ny forståelse, innsikt og kunnskap. Dessuten oppdaget jeg til min store overraskelse at divanen, hvor pasienten (eller analysanden - nytt og festlig ord til vokabularet. Det slår dog ikke supervisanden, som jeg brukte litt tid på å skjønne at er den som får veiledning...) ligger mens analytikeren sitter ute av syne, fortsatt er i bruk. Jeg trodde egentlig (forsterket av at min psykoterapeut er opptatt av viktigheten av øyekontakt) at den bare levde videre i vitsetegningene.

Gjest wwoman
Skrevet
Daria skrev (4 timer siden):

jeans på ergometersykkel har også blitt observert nylig.

Mulig det var meg du så😅Hender jeg tar økter i jeans hvis jeg ikke har tatt med treningstøy på jobb

Skrevet

Det så hverken særlig praktisk eller behagelig ut...

Skrevet
Daria skrev (4 timer siden):

Det festligste med et plutselig og kraftig regnskyll, er lyden (les: hylene) av de som ble truffet av det... :rulle: *ond*

Mulig det kvalifiserer til karma at det neste kom mens jeg var ute - selv om det ikke tok seg opp for alvor før jeg var kommet meg inn igjen :fnise:

Men jeg har fått brev :hoppe:

Skrevet

Lite dronningstoff å få med seg her.  Eselet fant et dårlig tidspunkt å bli sykemeldt på. *savner fjernkontrollen* :fnise:

Skrevet

Han ser det ikke som en gylden anledning til å bli oppdatert på de kongelige begivenheter? :fnise: Her lot noen seg rive med av rojal begeistring og bestilte en limited editions-boks med jubileumste... :plystre: 

Skrevet

Tennis har aldri engasjert meg voldsomt (selv om jeg har vært på Wimbledon...), men at Casper Ruud skal spille finale i French Open mot Rafael Nadal er jo ganske vanvittig. :pls: 

Skrevet
Daria skrev (43 minutter siden):

Han ser det ikke som en gylden anledning til å bli oppdatert på de kongelige begivenheter? :fnise: Her lot noen seg rive med av rojal begeistring og bestilte en limited editions-boks med jubileumste... :plystre: 

Han gjør nok ikke det, nei. Skal mer enn hjertetrøbbel til for å gjøre ham til en royalist. :fnise:

Skrevet (endret)

Det hjelper ikke å lokke med kjoler og fancy hatter heller? :ler: I den anledning var jo dette dagens beste kommentar (og for ordens skyld - han som har lagt det ut er gift med den ene av de to rojale barnebarna avbildet, så vi får anta at de har godkjent det :ler:

Endret av Daria
Skrevet

Det hjelper nok ikke, nei. 😂 Sett dronninga i en lastebil, så kanskje han legger merke til bilen 😂😂😂

Skrevet

Pasjonsblomsten er snodd på plass langs balkongrekkverket. Jeg tror aldri jeg har hatt som har væt så lang så tidlig - kanskje den faktisk når hele veien rundt i år...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...