Daria Skrevet 12. mai 2022 Forfatter #32322 Skrevet 12. mai 2022 Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva Edward vet om E-types utdrikningslag
Daria Skrevet 12. mai 2022 Forfatter #32323 Skrevet 12. mai 2022 Grande amore er så mye bedre på italiensk...
Daria Skrevet 12. mai 2022 Forfatter #32324 Skrevet 12. mai 2022 Hver gang jeg ser briten tenker jeg på Eythor Ingi - som heldigvis hadde adskillig bedre sceneantrekk...
Daria Skrevet 12. mai 2022 Forfatter #32325 Skrevet 12. mai 2022 Tyskland sender en barne-tv-programleder igjen? Men nok en gang - hva har jeg sagt om rapping...?
Daria Skrevet 12. mai 2022 Forfatter #32326 Skrevet 12. mai 2022 Daria skrev (27 minutter siden): Hvem skal vi tro på i dag, da... Finland, Sverige, Estland, Irland, Polen, Australia, Serbia, Malta, Belgia og Tsjekkia. Noen fordi jeg vil, andre fordi jeg tror... 8/10 igjen Helt greit at Malta ikke gikk videre, men litt synd for Irland - jeg synes den hadde fortjent bedre.
Daria Skrevet 12. mai 2022 Forfatter #32328 Skrevet 12. mai 2022 Leggetid nå - fysio venter tidlig i morgen...
Daria Skrevet 12. mai 2022 Forfatter #32329 Skrevet 12. mai 2022 Skravla skrev (Akkurat nå): Jepp.... da var det lørdag som var neste... Jeg føler vi burde ha bananer - i det minste Minde-varianten 🍌*tar ansvar*
Daria Skrevet 13. mai 2022 Forfatter #32334 Skrevet 13. mai 2022 (endret) Jeg har bunad i hus Jeg har ønsket meg Akerdrakten siden den kom sent på 90-tallet, så dette er stas. Men altså - bunaden er veldig fin, sitter godt og hun jeg hadde prøving med på systua på onsdag var veldig søt. Utover det er Heimen fullstendig ubrukelige på alt som heter kundeservice, informasjon og kommunikasjon. Bare det at jeg bestilte den tidlig i desember og fikk beskjed om at leveringstid var ca 4 måneder, men hvertfall i god tid før 17. mai. Så hørte jeg ingenting, tok kontakt selv i slutten av april for å høre og fikk et litt vagt svar om forsinkelser og sykdom og "vi tar kontakt når det er tid for prøving", og så ga de lyd fra seg på mandag, en uke før 17. mai. Hun som betjente meg i dag tar vel likevel kaka - her henter jeg splitter ny bunad, og hun sier ikke et ord om sko eller sølv. Ikke noe informasjon, ikke ett spørsmål om det er noe jeg trenger/har tenkt på/skal ha (det mest åpenbare mersalget?) og nevner heller ikke (som jeg vet fordi det ble sagt da jeg bestilte) at det faktisk er noe jeg som bunadskjøper får rabatt på. Jeg kunne selvfølgelig ha spurt, men jeg blir så irritert og trassig at da tar jeg det heller et annet sted. Eller klarer meg med det jeg har i år - hvilke svarte pensko jeg har under en fotsid stakk er det uansett ingen som ser, og med bunad basert på urban 1800-tallsmote føler jeg at jeg har litt mer frihet i smykkevalget. Historisk sett vil strengt tatt ikke kamébrosjen min være så mye mer feil enn en tradisjonell bunadssølje. Endret 13. mai 2022 av Daria
Skravla Skrevet 13. mai 2022 #32335 Skrevet 13. mai 2022 Jeg bruker ikke bunadssko. Har noen svarte greie sko som til og med er gode å gå i.
Daria Skrevet 13. mai 2022 Forfatter #32336 Skrevet 13. mai 2022 (endret) Daria skrev (På 1.5.2022 den 17.37): 01.05: To lest, ingen kjøpt. Den engelske pasienten gjorde ikke så mye for meg da jeg så den på kino som tenåring, men jeg har hatt en teori om at boka er bedre enn filmen. Nå har jeg lest Michael Ondaartjes roman med samme navn og er egentlig ikke så overbevist... Ikke minst sliter jeg med språket - det baksiden kaller forfatterens "usedvanlig poetiske fortellermåte" og "ubestridelig originale" bilder blir i mine øyne mest klønete og merkelige formuleringer, som jeg tidvis er usikker på om skal tilskrives forfatter eller oversetter. Penisen som slumret som en havhest vil ta lang tid å fortrenge. Når jeg heller ikke synes den sentrale kjærlighetshistorien er spesielt vakker (tragisk, ja, men ikke på den rørende måten) eller blir veldig engasjert i noen av personene, blir det ikke så mye igjen å heise flagget for... Jeg har sjelden følt meg så nerd (og det sier litt ) som når jeg har sittet fordypet i Ragnar Rommetveits Språk, tanke og kommunikasjon med undertittelen Ei innføring i språkpsykologi og psykolingvistikk. Jeg har vekslet mellom Oi, dette var fascinerende, Hæ? Dette skjønner jeg ikke bæret av og Ah, det er jo egentlig opplagt. Jeg har ikke jobbet veldig hardt for å skjønne alt, men mye har vært spennende og interessant. Boka er drøyt 40 år gammel og skrevet på det som nok også da var et ganske konservativt nynorsk - og på en tid da både neger og evneveik var helt gangbare uttrykk i akademia... 13.05: Tre lest, ingen kjøpt. Da jeg var i 20-årene, var hver nye bok av Marian Keyes et høydepunkt. Så vokste vi fra hverandre (selv om jeg alltid vil elske henne for å ha skrevet en chick lit-bok hvor en av hovedpersonene er lykkelig singel på siste side), og nå er det nesten ti år siden sist jeg leste en roman av henne. Så oppdaget jeg at hun plutselig etter ti år (den forrige jeg leste...) har kommet med en ny bok om søstrene Walsh, og da måtte jeg. Den deilige følelsen når en gammel favoritt overraskende leverer igjen! Again, Rachel er det beste jeg har lest av henne på mange år, jeg slukte hele boka på to dager og nøt gjensynet med Rachel og de andre. Litt forutsigbart er det jo (det hører jo genren til) og litt mye innimellom, men stort sett koser jeg meg (og tørker muligens en tåre eller to innimellom). Dessuten føler jeg meg litt gammel når Rachel mimrer om hendelser fra forrige bok og det faktisk har gått 20 år siden, både i boka og i virkeligheten... Endret 13. mai 2022 av Daria
Daria Skrevet 13. mai 2022 Forfatter #32337 Skrevet 13. mai 2022 Hvis jeg skriver her at jeg har planer om en relativt tidlig kveld (=logget av før kl 23), vil det øke sannsynligheten for at det faktisk skjer...? Jeg hadde en mareritt-natt - helt bokstavelig, tror jeg våknet tre ganger med panikkfølelse og høy puls - og vekkerklokka på 6.30 (takk til fysio, som vanlig...), så jeg har litt å ta igjen...
Daria Skrevet 15. mai 2022 Forfatter #32338 Skrevet 15. mai 2022 Turistsesongen er definitivt i gang. Jeg gikk en liten tur på TJuvholmen på vei hjem fra MGP-helg hos Skravla, og det krydde av folk (at det lå tre cruiseskip i området bidro nok...). Jeg blir jo så bortskjemt med å ha området nesten for meg selv når jeg primært er det på dagtid på hverdagene og utenom sommersesongen, at det kommer litt brått på når sommeren kommer. Særlig nå, etter to pandemiår. På tide å gjenoppfriske de mer turistskjermede turrutene...
Daria Skrevet 16. mai 2022 Forfatter #32339 Skrevet 16. mai 2022 Jeg har hatt en nær Erik Fosnes Hansen-opplevelse Han gikk av bussen da jeg gikk på (fordi det å gå hjem, eller gjøre noe annet, etter dagens økt hos psykofysio var litt uoverkommelig. Det har vørt en slitsom start på måneden...) - uavlastelig antrukket selvfølelig (han, primært...). Planene for dagen strekker seg i liten grad ut av huset - dagene før helgen ble litt fullere enn jeg hadde tenkt, så burde-listen er stor og energinivået nokså labert...
Daria Skrevet 16. mai 2022 Forfatter #32340 Skrevet 16. mai 2022 En av ulempene med å bo alene er at det er vanskelig å finne noen andre å skylde på når man oppdager at det man trodde var frosne rundstykker i fryseren bare var en tom pose...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå