Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Tre dager på havregrøt, derimot... :sjokkert:

Det går så fint så. Det hadde jeg til middag fire ganger i uka da jeg var arbeidsledig og ikke hadde inntekt. (Gikk fra studier rett ut i arbeidsledighet og måtte bruke pengene på husleia og minst mulig på annet.) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske altetende, men akkurat havregrøt sliter jeg med...

Skrevet

Havregrøt må druknes i sukker for at det skal gå ned… 

Skrevet

La meg si det slik - det gikk noen år etter den arbeidsledige perioden før havregrøt kom inn på menyen igjen. 

Skrevet (endret)

Man kan si mye om innholdet på mp3-spilleren min, men at det kjennetegnes av sanger som er utpreget velegnet for å få opp tempo under trening er ikke det mest nærliggende... :fnise:

Endret av Daria
Skrevet

Dagens nye opplevelse: Intervalltrening med pulsklokke. Idrettspedagogen mente at formen var "ikke så verst", og det er vel det mest positive noen har sagt om den noensinne... :fnise:

Skrevet

Kondisjonsøkt før lunsj, styrke etterpå. (:trene:<-nesten akkurat sånn, bare med to små manualer heller enn en stor) De påstår at de vil meg vel, men det hender jo at jeg tviler... :ler:

Men jeg har fått telefon fra Heimen - det kan se ut som om bunad til 17. mai er innenfor rekkevidde likevel, jeg hadde egentlig gitt opp :hoppe:

Skrevet

Jeg er støl... Det gjenstår å se om fysio her finner like mye glede i det som vanlig fysio pleier å gjøre :ler:

Skrevet (endret)

Det gjorde hun ikke (-Det er jo ikke fint at du er støl, men det er bra at du kjenner at du har brukt musklene), ergo konkluderer jeg med at min vanlige fysio faktisk er sadist :ler:

Endret av Daria
Skrevet

Hjemme i egen sofa, med Giro d'Italia på tv og pizza i ovnen (takk til Bunnpris). *sulten* Å komme til ferdig middag hver dag har sine fordeler (i går var det kjøttkaker i brun saus med kålstuing, det var det altfor lenge siden jeg hadde spist), men å spise det jeg vil når jeg vil i fred og ro i egen stue er likevel bedre... Gjensynet med egen seng blir også deilig - jeg har sovet helt greit og senga var ikke så verst (og sykehussengenes mulighet til å sette opp ryggen er genial), men det skal jo litt til å hamle opp med min 1,20 brede Jensen...

Skrevet

Jeg ser Bake-Off-finalen i opptak. Min umiddelbare reaksjon når reklamepausen kommer: Nå kan jeg gå på kjøkkenet og lage te... :fnise: 

La meg også benytte anledningen til å advare/minne om at det er den første ESC-semifinalen i kveld, og at dette må forventes å påvirke bokas aktivitetsnivå og innhold... :opplyser: 

Skrevet (endret)

Gunhild Stordalen gjør mye bra, bare så det er sagt. Men hun har jo noen fascinerende blinde flekker (det har vi vel alle.) som kommer til syne i intervjuet med A-magasinet. Det er for eksempel dette utsagnet:

Sitat

– Jeg trodde du skulle si ostepop?

– Det skjer ikke. Jeg «toucher» det ikke. Men jeg spiser en teskje dessert og en is av og til. Jeg er ikke fanatisk.

At hun ikke spiser ostepop har jeg forståelse for. Men når du føler for å framheve at du spiser en teskje dessert av og til og tror at det viser hvor ikke-fanatisk du er, har du et noe skrudd forhold til mat og/eller ditto forståelse av hva som er normalt. Vi har også denne perlen:

Sitat

– Noen vil hevde at det er lett å være mat-rebell i Frogner-leiligheten sin?

– Alternativet er jo at jeg hadde ligget under en beach-parasoll med en longdrink i hånden. Jeg hadde ikke trengt å jobbe engang. Er det ikke bedre at jeg arbeider for å gjøre verden til et litt bedre sted?

Det er de to alternativene hun ser for seg - bo på 300 kvadrat (alene) på Frogner eller ligge på stranden? Jeg mener ikke at hun må bo på 30 kvadrat eller i en strømløs hytte i skogen for å være troverdig, men det er mangelen på selvinnsikt og forståelse for hva innvendingene handler om som gjør at hun virker så ureflektert. Denne innsikten hun forteller at hun nettopp har kommet tim om shopping og fast fashion er jo heller ikke akkurat ny og revolusjonerende, det er nesten så jeg ikke helt jan tro at hun som har snakket så mye og lenge om bærekraft ikke har hatt kvaler rundt shopping før nå. Igjen - vi har alle våre svin på skogen og inkonsekvente handlemåter, men når du snakker så mye og høyprofilert om hva andre skal og bær gjøre, stiller du deg veldig lagelig til for hugg. Litt mer selvinnsikt og refleksjon (og kanskje en antydning til selvironi) kan være en god start...

Endret av Daria
  • Liker 1
Skrevet

Litt nasjonalfølelse for det braker løs :fnise: Svenskene leker som vanlig ikke ESC, så der drar de i gang med forsending allerede kl 20. *går og lager mer te*

Skrevet

Edward af Silén melder fra Torino at produksjonen är lite... va er ordet... italiensk... :fnise: Problemer med både lyd og teknikk har preget prøvene.

Skrevet

Nederlands bidrag er visst i kategorien Personlig Budskap og En Vanskelig Fortid, med mentale problemer og den slags. Jeg blir som alltid mer kynisk enn sympatisk av sånt, og ser fordelen med at hun synger på nederlandsk...

Skrevet

Jeg varmer opp med siste program av Adresse Torino..... 

Skal lage mer te og finne noe å knaske på...... 

Skrevet

Dagens beste svar fra mannen som ble spurt om hvor årets finale skal holdes:

-Det är väl i Europa nånstans...

:rulle:

Skrevet

Kveldens første store spørsmål: Hvor ubrukelige er årets programledere...?

Skrevet

De danserne har vel glemt en del av antrekket...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...