Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er støøl... *ser stygt på fysio som gjeninnførte utfall på catslides i går* Dessuten har jeg litt eksperimentelle muffins i ovnen og håper det beste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

01.05: To lest, ingen kjøpt.

Den engelske pasienten gjorde ikke så mye for meg da jeg så den på kino som tenåring, men jeg har hatt en teori om at boka er bedre enn filmen. Nå har jeg lest Michael Ondaartjes roman med samme navn og er egentlig ikke så overbevist... Ikke minst sliter jeg med språket - det baksiden kaller forfatterens "usedvanlig poetiske fortellermåte" og "ubestridelig originale" bilder blir i mine øyne mest klønete og merkelige formuleringer, som jeg tidvis er usikker på om skal tilskrives forfatter eller oversetter. Penisen som slumret som en havhest vil ta lang tid å fortrenge. Når jeg heller ikke synes den sentrale kjærlighetshistorien er spesielt vakker (tragisk, ja, men ikke på den rørende måten) eller blir veldig engasjert i noen av personene, blir det ikke så mye igjen å heise flagget for...

Jeg har sjelden følt meg så nerd (og det sier litt :fnise: ) som når jeg har sittet fordypet i Ragnar Rommetveits Språk, tanke og kommunikasjon med undertittelen Ei innføring i språkpsykologi og psykolingvistikk. Jeg har vekslet mellom Oi, dette var fascinerende, Hæ? Dette skjønner jeg ikke bæret av og Ah, det er jo egentlig opplagt. Jeg har ikke jobbet veldig hardt for å skjønne alt, men mye har vært spennende og interessant. Boka er drøyt 40 år gammel og skrevet på det som nok også da var et ganske konservativt nynorsk - og på en tid da både neger og evneveik var helt gangbare uttrykk i akademia...

Skrevet

Nærkontakt med både flora og fauna har stått på planen i dag, i form av blomstrende magnoliaer og et ekorn som herjet i trærne jeg satt og leste under. Fikk hentet opp kofferten fra kjelleren, nå gjenstår det bare å fylle den...

Skrevet

Kofferten er åpnet og pakking pågår. Jeg begynte i den viktige enden, med bøker, te og vannkoker, og har fylt på med en armfull av treningsvennlige antrekk, fulgt av et utvalg plagg som kan gjøre nevnte antrekk mer presentable også utenfor treningssalen. Det føles som om jeg har med altfor mye klær, men jeg aner jo ikke hvor mye jeg trenger av hvert slag. Sko til innebruk (annet enn joggesko) burde man nok, mens jeg tror at jeg, etter å ha konferert med yr, at regntøyet som er nevnt i innkallingen kan bli hjemme...

Skrevet

Kofferten er full (jeg har ikke prøvd å lukke den, det siste må vente til i morgen), så jeg satser på at jeg har fått med det meste... Solkrem og lesebriller (#gammel), toalettsaker og biotex (alltid beredt #gammelspeider), sko og badedrakt (min snertne kulturkjerringvariant - med ben), skrivesaker, elektronikk og ladere. Samt konfirmasjonsgaven (den skal overlates til sjåføren for levering på dagen) med hjemmelaget kort og et forslag om kake på Pascal som erstatning for mitt fravær. Heltg uten baktanker, selvfølgelig :fnise: 

Skrevet

Rykende fersk episode av QI, og jeg har lært at dovendyr har sex i fem sekunder (etter at hunnen har skreket ut at hun er tilgjengelig) og kan bærsje en tredjedel av sin egen kroppsvekt. Ikke nødvendigvis samtidig, antar jeg...

Skrevet

Håper du husker å sette bakeprogrammet ditt på serieopptak før du reiser. :jepp: God tur og lykke til :klemmer:

Skrevet (endret)

Jeg har hvertfall satt morgendagens finale på opptak, om jeg går glipp av et par av de første episodene i en ny sesong er ikke så farlig. Nå sitter jeg klar for semifinalen, greit sliten etter dagens tidligøkt hos fysio (hvor jeg mentalt klasket til den unge mannen som klaget litt over egen balanse mens han sto på ett bein på balanseputen, lekte seg med en ball og skravlet uanstrengt. Jeg kan gjøre én av de tingene om gangen, med høy grad av anstrengelse og konsentrasjon. At jeg er en av fysikalskes minst pratsomme handler ikke primært om at jeg er asosial, men at jeg rett og slett ikke har kapasitet til å gjøre flere ting samtidig). Inne-joggeskoene skal over i kofferten (som helst skal kunne lukke) og vesken (hvilken...?) skal pakkes, ellers tror jeg at jeg har kontroll på det meste.

Endret av Daria
Skrevet

Kofferten er lukket, under relativt mildt press. Jeg trengte ikke sette meg på den, så da er det fortsatt mer plass :ler: 

Skrevet

Jeg blir unektelig litt skuffet når overskriften Fant hai i stua viser seg å handle om noe katten har dratt inn... 🦈

Skrevet

I en setting hvor jeg stadig må fortelle om meg selv, er bibliotekar et veldig takknemlig yrke å ha (særlig hvis man som jeg i så stor grad lever opp til stereotypen). Alle vet hva det innebærer, de aller fleste har positive assosiasjoner til det og oppfølgingsspørsmål og videre small talk er enkelt og ukontroversielt. 

Skrevet

Sulten eller ikke sulten, det er spørsmålet. Jeg er ikke vant til å spise etter andre timeplaner enn egen sultfølelse...

Skrevet

Jeg har hatt nærkontakt med en vekt, for første gang på sikkert 15 år, og resultatet var imponerende likt som den gang. Ikke at jeg tror den har ligget helt stabilt der hele tiden (den har nok vært høyere,  det siste årets nye treningsregime har hatt en viss effekt), men det kunne vært verre. Ikke minst betyr det at mine anslag har vært ganske tett på - jeg lå rundt en halvkilo unna det jeg oppga på sykehuset i september...

Skrevet

I morgen skal jeg starte dagen (etter frokost...) med en idrettspedagog. Det høres så mye ut som en litt jålete gymlærer at jeg er instinktivt skeptisk...

Skrevet
Daria skrev (46 minutter siden):

I morgen skal jeg starte dagen (etter frokost...) med en idrettspedagog. Det høres så mye ut som en litt jålete gymlærer at jeg er instinktivt skeptisk...

Du som har blitt proff på trening tar dette på strak arm! 

Skrevet

Satser på at vekten ligger på pedagog heller enn idrett (men det kan jo være tidspunktet for å vise fram min fine nye Vikersund-t-skjorte)... :fnise:

Jeg har vasset! Ruslet en liten kveldstur ned til sjøen (dvs ca 150 meter, siden jeg valgte utgangsdøra nærmest rommet heller enn nærmest sjøen) og lot meg friste av sandstranden. Ikke så kaldt som fryktet, sannsynligvis mest fordi luften ikke var så voldsomt varm i forhold. Jeg kunne levd med så kort vei til sjøen (og det gjør jeg i og for seg, men det blir ikke helt det samme...).

Skrevet

Idrettspedagogen var veldig gymlærer :fnise: Men vi har vært ute i kajakk - den så jeg ikke komme! Strålende sol og glitrende hav og ærfugl og gjess og svaner i lav høyde - og hytta til Herman Wildenvey. -Du som er bibliotekar kjenner sikkert til ham... Og det gjør jeg selvfølgelig, han er jo en av mine favoritter. 

Skrevet

Kajakk er gøy :nigo:

Skrevet

Ikke bare har du blitt sånn treningsmenneske det siste drøye året, nå skal du slå deg skikkelig på friluftslivet også? :daane:

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å gjøre det til en vane :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...