Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg var på plass hos fysio før 10, for en variert og innholdsrik time - her har vært både utfall (med et hint av nedfall i siste runde), knebøy på balanseball og balansegang inne i skranke (sistnevnte øvelsen som mer enn noe annet minner om pasientaspektet i dette - det andre føles mer som vanlig trening, selv om alt er tilpasset og tilrettelagt). Etterpå ble det te og scones på mitt stambord i vindushjørnet, mens jeg nikket og humret gjenkjennende til min nye bok om singellivet og sukket litt over han som hadde dratt med seg en syk unge på kafé (og plassert vogna ganske klønete) - da ungen våknet var ikke bare hosten så stygg og så hyppig at det var vondt på høre på, men selv tre bord unna kunne jeg se feberen med et halvt øye. 

Gave til konfirmanten er sikret - la oss ikke snakke om hvor langt over det i utgangspunktet nokså tøyelige budsjettet jeg gikk og bare satse på at den faller i smak. De solgte visstnok mange av akkurat sånne ringer til konfirmanter og de var populære - den yngste av ekspeditrisene hadde fått en sånn til sin egen konfirmasjon og brukte den fortsatt masse (hun sa ikke noe om hvor lenge det var siden, men jeg kan jo gjette på 8-10 år). Dessuten fikk jeg levert inn en gammel brosje til reparasjon samtidig, den har ligget i veska en god stund i påvente av at jeg skulle huske å stikke innom en gullsmed. Den er ikke verdifull, men full av affeksjonsverdi - jeg innbiller meg at den i sin tid har svingt seg på slottet...

Endret av Daria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter den gangen da jeg glemte vasken min på tørkesnora i kjelleren i over en uke, er jeg alltid like stolt når jeg husker å hente den etter et par dager... :fnise: Og apropos klær lå min nye, fine Tro, hopp & kjærlighet i postkassa i dag :hoppe: 

Skrevet

Plutselig var det jo nesten sommer :sol: Is, bok og bare kroppsdeler på balkongen - det eneste som kunne gjort ting bedre var litt mer behagelige balkongmøbler og fraværet av de to godt voksne mennene som høyrøstet veksler mellom krangel og latterbrøl (samt kommentarer til alle som går forbi) over bordtennisbordet . I det hele tatt drømmer jeg jevnlig om å plassere en bitteliten sprengladning under det bordet...

Skrevet

Jeg rydder i klesskapet og kommer over plagg jeg ikke har brukt på så lange at jeg hadde glemt dem, selv om de egentlig er favoritter. Jeg savner å ha grunner, anledninger og motivasjon til å legge mer tid og omtanke i antrekket. :sukk: I høst og vinter har jeg stort sett bodd i de samme 3-4 skjørtene og ditto jakkene som enkelt og effektivt gjør treningsantrekket kafépresentabelt, og de dagene jeg ikke har hatt planer har det gått mye i sofavennlig og behagelig. Hvilket i min verden gjerne betyr kjole, men ikke nødvendigvis noe jeg vil være bekjent av å vise meg offentlig i... Det samme gjelder for hår og tilbehør - flette og små øredobber er mest praktisk hos fysio. Resultatet er unngåelig at jeg må passe på å ikke ta helt av når jeg faktisk skal ut av huset og ikke trenger å ta praktiske hensyn - hvor mye hårdill og glitter kan man være bekjent av en helt vanlig onsdags formiddag hos psykologen uten å risikere at det havner i journalen...? :fnise: Men signet være krystallegen, som tar en aktiv og kommenterende interesse i hva jeg har på meg  - jeg legger jo ned litt ekstra innsats når jeg skal til henne :ler: 

Skrevet

Jeg kan melde at selv om oppmerksomheten kanskje ikke er på topp, er instinkter og reflekser når det gjelder å fjerne fingrene fra det varme strykejernet og få dem over i kaldt vann upåklagelige. Jeg kan også melde at alt som skulle og burde strykes fra de nylige øktene i vaskekjelleren - fra kjoler og skjørt til glasshåndklær og tøyservietter - nå er nystrøket. Dessuten er strømpebukseskuffen ryddet og sortert. Her strømmer husmorpoengene på...

Skrevet

Finsk TV har første episode av sitt pre-MGP-program i dag, da er kvelden reddet :hoppe: Som i fjor er det fascinerende tospråklig, og heldigvis tekstet på svensk...

En av paneldeltakerne forteller at han har fulgt med på MGP i mange år - helt siden 2007. Lille venn... :fnise: 

Skrevet

Jeg liker den finske umiddelbart - og The Rasmus innbiller jeg meg til og med at jeg har hørt om...

Skrevet

Belgia har bra stemme og ganske bra låt, men jeg venter på et høydepunkt, et crescendo som aldri kommer. Det blir litt uforløst.

Skrevet

Portugal: Se over om Belgia. Refreng er en god ting når man skal vinne folket på tre minutter...

Skrevet (endret)

San Marino har som vanlig misforstått det meste. Dette er merkelig, creepy wannabe-punk, med en tekst så krydret av engelske sangtitler og referanser at jeg inndrar morsmålspoenget deres.

Endret av Daria
Skrevet

Nederland får derimot full mormålspott, og har dessuten en bra låt med allsangvennlige innslag. Jeg er dog litt usikker på hvorfor hun lukker seg inne i kjøleskapet, men mulig det er en morderne Narnia-variant...

Skrevet

Latvia skal jo ha for å fronte et godt budskap - Eat your salad :fnise: Så dårlig at det blir litt bra - eller i det minste morsom  :ler: (Men de har da stjålet et par melodilinjer fra Islands nerder?)

Skrevet

Litauen er også refreng- og crescendo-løs, men klarer likevel i større grad i holde på interessen. Morsmålspoeng.

Skrevet (endret)

Aserbajdsjan kan gjøre det for meg, selv om jeg er litt usikker på dette at han synger om været...

Endret av Daria
Skrevet

Hvis Polen synger like bra live har de et godt utgangspunkt. 

Skrevet

Tsjekkia er nesten norske i år - jeg kommer neppe til å stemme på dem av den grunn...

Skrevet

Ukraina ligger vel an til et ras av sympatistemmer i år, men sangen er jo grusom. Selv ikke morsmål og etnisk innslag kan redde dette.

Skrevet

Det er mange helt greie, men flate ballader i år - Sveits føyer seg inn i rekken.

Skrevet

Georgia påstår at de er drop-outs fra et sirkusakademi - da forventer jeg mye av sceneshowet. Låte bruker altfor lang tid på å komme noe sted.

Skrevet

Sverige er som alltid forhåndsfavoritt, men jeg klarer ikke frigjøre meg fra at jeg hører Shallow i refrenget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...