Daria Skrevet 16. april 2022 Forfatter #32061 Skrevet 16. april 2022 Jeg kan jo ikke gå en hel høytid uten litt Istid - i dag blir det mammuter og andre forhistoriske pelsdyr til frokost Planer for dagen inkluderer en tur ut (fortrinnsvis med te, bok og kjeks), muligens fulgt av en økt på matten om jeg føler meg inspirert og pliktoppfyllende, å gjøre noe med tøyet som har hengt til tørk siden tirsdag og en ny etappe opp oppvaskberget. Eller sitte hele dagen i sola på balkongen...
Cata Skrevet 16. april 2022 #32062 Skrevet 16. april 2022 Daria skrev (2 minutter siden): Jeg kan jo ikke gå en hel høytid uten litt Istid Hm, kanskje jeg skulle la meg inspirere. Sid&Co er fantastiske og TV'n er ikke særlig behjelpelig i påsken. Tok riktignok opp et program om Titanic i går kveld, men utover det...
Daria Skrevet 16. april 2022 Forfatter #32063 Skrevet 16. april 2022 Man skal jo ha respekt for tradisjoner...
AprilLudgate Skrevet 16. april 2022 #32064 Skrevet 16. april 2022 Daria skrev (På 14.4.2022 den 10.38): *spekulerer på om legen er relatert til politistyrken, polekspedisjoner eller Pol Pot* Dagens overskrift fra mailboksen: Stor test av altervin - her er vinnerne Nyhetsbrev fra Vårt Land, selvfølgelig... 😂😂😂😂😂 Test av altervin 🤣
Daria Skrevet 16. april 2022 Forfatter #32065 Skrevet 16. april 2022 Vårt Land har en del alternative vinklinger og saker, ikke uten innslag av humor og selvironi Altervinene ble gradert etter to varianter av egnethet - for alterbordet og for matbordet...
Daria Skrevet 16. april 2022 Forfatter #32067 Skrevet 16. april 2022 Her ble det hvert fall lang tur (i tid, om ikke i lengde) og mye lesing, samt litt oppvask. Nå er det tid for Bake-off-finale (ingen av favorittene mine er med fortsatt...), muligens kombinert med litt klesbretting om jeg føler meg kallet...
Daria Skrevet 16. april 2022 Forfatter #32068 Skrevet 16. april 2022 Daria skrev (På 13.4.2022 den 18.27): 13.04: Fem lest, tre kjøpt. Jeg har en rykende fersk Ali Smith-bok Companion piece - en slags oppfølger til årstidskvartetten. Samt Self contained - en memoar med undertittelen Scenes from a single life. jeg forventer høy gjenkjennelsesfaktor... 16.04: Seks lest, tre kjøpt. Christine Mangans Palace of the drowned er mye mørkere enn det malplasserte omslaget antyder. Det er 1966, og forfatteren Frances har flyktet til Venezia for å legge en episode og skrivesperren bak seg i London. Her treffer hun den yngre Gilly, som ikke er helt den hun gir seg ut for å være; i det visstnok forlatte nabopalasset er det skygger i vinduene og århundrets flom nærmer seg... Det blir som sagt mørkt, og etter hvert såpass spennende at den er vanskelig å legge fra seg. Blurben på forsiden påstår at When tou learn the truth at the end, you'll [...] rething everything, men min reaksjon var mer Ja, selvfølgelig (og tanken har streifet meg) enn Hva?! Det hadde jeg aldri sett komme! - det er snev av både forutsigbarhet, antiklimaks og løse tråder innimellom, selv om komposisjonen stort sett er god. Dessuten humrer jeg litt av besøket hos det som må være en ikke navngitt Peggy Guggenheim
Daria Skrevet 17. april 2022 Forfatter #32069 Skrevet 17. april 2022 Istid 5 - da noen på et svært sent og fuktig nachspiel kom på romskipet som er en kjapp to-sekunders Star Trek-vits i første film og lot alle hemninger fare Tradisjoner skal gjennoppstå i dag - etter to års pandemipause er det igjen tid for det årlige påsketreffet med noen studievenninner. Stamstedet har sviktet oss, da - det var ikke noe quiz å gå på...
Daria Skrevet 17. april 2022 Forfatter #32070 Skrevet 17. april 2022 Haha, jeg ser et program med kronprinsesse Mary og hun forteller om sitt første møte med dronningen. Hun var på besøk hos sin kjære, som rolig opplyser at Min mor kommer til te. -I dag?! - Ja, i dag. Det går fint... Hvorpå hun fikk et lynkurs i neiing Reporteren spurte om hun hadde bilder av kronprinsen som demonstrerte neiing - Nei, det er bilder man kun skal ha på netthinnen... Hun snakker virkelig imponerende godt dansk.
Daria Skrevet 17. april 2022 Forfatter #32071 Skrevet 17. april 2022 -Det er dronning Ingrids elefant hun har overtatt... Dagens setning Det handler (selvfølgelig, evnt skuffende nok) ikke om en ekte elefant, men om elefantfiguren som henger i ordensbåndet til elefantordenen, som Kronprinsesse Mary ble tildelt ved bryllupet... 🐘
Daria Skrevet 18. april 2022 Forfatter #32072 Skrevet 18. april 2022 Den store pubdagen i går - drøyt 5,5 timer på gastropub, primært på uteserveringen (til det ble for kaldt og vi trakk inn og drakk kakao). Det blir en sen morgen (jeg var hjemme før 21.30, men det var jo en lang og slitsom økt...) og lite ambisiøs dag av sånt.
Daria Skrevet 18. april 2022 Forfatter #32073 Skrevet 18. april 2022 Man vinner nedfallsfrukten og finter motstanderen ut i pølsebua. Skal vi anta at nrks kommentator er sulten...?
Daria Skrevet 18. april 2022 Forfatter #32074 Skrevet 18. april 2022 Daria skrev (På 16.4.2022 den 20.15): 16.04: Seks lest, tre kjøpt. Christine Mangans Palace of the drowned er mye mørkere enn det malplasserte omslaget antyder. Det er 1966, og forfatteren Frances har flyktet til Venezia for å legge en episode og skrivesperren bak seg i London. Her treffer hun den yngre Gilly, som ikke er helt den hun gir seg ut for å være; i det visstnok forlatte nabopalasset er det skygger i vinduene og århundrets flom nærmer seg... Det blir som sagt mørkt, og etter hvert såpass spennende at den er vanskelig å legge fra seg. Blurben på forsiden påstår at When tou learn the truth at the end, you'll [...] rething everything, men min reaksjon var mer Ja, selvfølgelig (og tanken har streifet meg) enn Hva?! Det hadde jeg aldri sett komme! - det er snev av både forutsigbarhet, antiklimaks og løse tråder innimellom, selv om komposisjonen stort sett er god. Dessuten humrer jeg litt av besøket hos det som må være en ikke navngitt Peggy Guggenheim 18.04: Syv lest, tre kjøpt. Årets åndelige påskelesning var katolsk - Erik Varden er biskop i Trondheim katolske stift. Hans Påsketro i pesttid er skrevet under pandemien og inneholder en preken for hver av påskedagene. I tillegg står det noen ord om hvordan hver av dagene markeres i den katolske kirken, ganske annerledes enn i den protestantiske, selv om vi i bunn og grunn tror det samme. Min favorittformulering er fra en bønn fra 1500-tallet: [...] fyll mitt sinn med himmelsk munterhet. Ikke den delen av bønnen biskopen hadde fokus på, men det som festet seg hos meg...
Daria Skrevet 18. april 2022 Forfatter #32075 Skrevet 18. april 2022 Det er rundt ti timer siden jeg sto opp (etter nesten ti timers effektiv, om ikke helt sammenhengende, søvn) og jeg har tross alt gått tur i dag (halvannen kilometer, to pauser) - det er jo ikke rart jeg begynner å kjenne meg litt trøtt og sliten... Tror det er tanken på å skulle være på plass hos fysio om under 12 timer (for ikke å snakke om den sjokkerende tanken om at jeg egentlig både har savnet det og ser litt fram til det - eller ville gjort det om det var en time eller to senere...) som er litt overveldende...
Daria Skrevet 19. april 2022 Forfatter #32076 Skrevet 19. april 2022 Trening på ukristelige tidspunkter blir jo ikke bedre når man knapt har sovet om natta (og det hjelper heller ikke på søvnen å vite at klokka ringer tidlig - "nå MÅ jeg sove for jeg skal opp om tre timer"-panikken er svært lite søvndyssende...). Men jeg overlevde både gamle og nye utfordringer (en strikkøvelse for nakke og skuldre sist testet med gamle fysio gjenoppsto plutselig - nå oppå en balanseball) og fikk meg en kafétur etterpå - det føles jo litt dekadent å slå seg ned med bok, bolle og te før klokka 9... Nå har jeg ingen avtaler og plikter før neste fysiotime på et litt mer levelig tidspunkt fredag - psykologen er og kurser seg denne uka og skal sikkert bli enda mer synsk og tankelesende - hvorvidt jeg overholder mine planer om butikker, vaskekjeller og bøker i mellomtiden er jo bare min egen sak (men jeg vil nok holde dere oppdatert ).
Daria Skrevet 19. april 2022 Forfatter #32077 Skrevet 19. april 2022 Det er et sikkert tegn på at jeg begynner å bli i overkant sliten når høyrebeinet stadig snubler i gulvflisene på Kiwi... For øvrig sender jeg mine ektefølte forbannelser over de(n) som hadde bundet og plassert bikkja oppå benken utenfor butikken. Både rent prinsipielt - hunder har ingenting å gjøre i seter, det er jevngodt med å plassere skoene sine der - og dypt personlig - jeg trengte den benken adskillig mer enn det den gjorde...
Roadrunner Skrevet 19. april 2022 #32078 Skrevet 19. april 2022 Daria skrev (31 minutter siden): Det er et sikkert tegn på at jeg begynner å bli i overkant sliten når høyrebeinet stadig snubler i gulvflisene på Kiwi... For øvrig sender jeg mine ektefølte forbannelser over de(n) som hadde bundet og plassert bikkja oppå benken utenfor butikken. Både rent prinsipielt - hunder har ingenting å gjøre i seter, det er jevngodt med å plassere skoene sine der - og dypt personlig - jeg trengte den benken adskillig mer enn det den gjorde... Kunne du satt deg på hunden? Mykt og varmt... (og sprellende - en stund).
Daria Skrevet 19. april 2022 Forfatter #32079 Skrevet 19. april 2022 Jeg er jo ekstra sårbar og skjør når der gjelder ujevnt underlag for tiden, jeg er ikke overbevist om at en sprellende pute ville vært ideellt (det er dessuten ikke der jeg trenger massasje)...
Daria Skrevet 20. april 2022 Forfatter #32080 Skrevet 20. april 2022 Ny Bake-off-sesong (og ingen Sandi? Ikke at jeg har noe imot Matt Lucas, men...) - da gjelder det jo å finne seg nye favoritter. Mannen med rødt skjegg, bred dialekt og hint av både sjarm og humor er en het kandidat... Ingen planer for hverken dagen eller morgendagen. Påsken ble litt mer innholdsrik enn jeg hadde tenkt, så alle planene mine om småting som skulle fikses hjemme forsvant i kombinasjonen eksterne aktiviteter og hvilebehov - med andre ord er det alltids noe å ta tak i der om lysten og inspirasjonen skulle komme over meg. I går kveld kom vårfølelsen over meg, så sommerdynen ble hentet fram for sesongen. Det er et par bokser med sommertøy og -sko i kjelleren som burde følge etter snart,,,
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå