Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

Jeg skulle så gjerne visst når og hvordan sånt utvikler seg - og hvilke intensjoner manusforfatterne hadde...

Jeg tror manusforfattere var uskyldige her, men at man hadde et par skuespillere som ble litt (for) godt kjent og fikk litt for god tilbakemelding fra salen.... Og dermed var så meget gjort. 

Chardonnaaaaaaaaaaay

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var mye som fikk flere lag og mer dybde (på så mange måter...) etter hvert der... :fnise:

Skrevet

-This is not how I usually cut my meat - my meat is usually alive...

:rulle: Når veterinæren skal lage kyllingpai...

Skrevet
Daria skrev (21 timer siden):

Det er jo egentlig bare ufint av bokklubben å melde at de sender pakken min i dag. Sannsynligheten for at den faktisk kommer i morgen er minimal, og da er den med andre ord ikke her for om en uke... :sur: 

Posten har overgått seg selv og melder at de har lagt en bokpakke i postkassen min...

Skrevet
Daria skrev (4 timer siden):

Posten har overgått seg selv og melder at de har lagt en bokpakke i postkassen min...

:hakeslepp:

Skrevet

Jeg fikk uventet (jeg fikk en times forvarsel) søsterbesøk, og slik forsvinner noen timer i te og skravling. Hun jobber i nærheten, sluttet tidlig og har håndverkere hjemme... :fnise: 

Skrevet

Egentlig skilte Marian Keyes og jeg lag for mange år siden - det var et vakkert vennskap en stund, men så vokste vi fra hverandre. Når hun plutselig kommer med en ny bok om en av søstrene Walsh, klarer jeg likevel ikke å holde meg unna (selv om jeg klarte å vente til biblioteket fikk den og satte meg på venteliste, heller enn å bestille mitt eget eksemplar...).

Skrevet
Daria skrev (På 10.4.2022 den 18.37):

10.04: Fem lest, en kjøpt.

Amanda Lee Koes Delayed rays of a star tar utgangspunkt i et (ekte) fotografi av Marlene Dietricht, Leni Riefenstahl og Anna May Wong, tatt på en fest i Berlin i 1928, når de alle tre er i starten av sine karrierer. Boka følger alle tre videre, til karrierehøydepunkt og til alderdom, mens livene deres fortsetter å berøre hverandre, direkte og indirekte. Mindre glamour og mange flere lag enn jeg var forberedt på, her er både politikk, kjønn og rase viktige stikkord.  Dessuten er av de lekreste pocketbøkene jeg har vært borti når det gjelder utforming - bare sånne detaljer som at kapitlene om hver av dem er nummerert på forskjellige måter. En av årets positive overraskelser.

13.04: Fem lest, tre kjøpt.

Jeg har en rykende fersk Ali Smith-bok :hoppendeglad:Companion piece - en slags oppfølger til årstidskvartetten. Samt Self contained - en memoar med undertittelen Scenes from a single life. jeg forventer høy gjenkjennelsesfaktor...

Skrevet

Rørleggeren har vært her for tredje gang på en uke, og alle krysser fingeren for morgendagen, mvh fett hår og stor oppvask...

Skrevet

Jag har varmtvann! :bolledeig: Dagens plan , utover en en lang, varm dusj (fortrinnsvis etter en treningsøkt - uten fysiotimer denne uka er det plutselig nesten en uke siden jeg har gjort noe særlig annet enn å gå tur) og første etappe i bestigningen av oppvaskfjellet, er å sulle rundt hjemme, rydde litt klær og ellers gjøre minst mulig. Det har vært litt hektisk de siste par ukene, jeg trenger noen rolige dager.

Skrevet

Her surrer vaskemaskina, så får vi se om jeg våger meg på en aldri så liten joggetur når den er ferdig....om noen timer. Ser ikke bort fra at det kan bli noen episoder med "Dr. Pol" også. 

Skrevet

*spekulerer på om legen er relatert til politistyrken, polekspedisjoner eller Pol Pot*

Dagens overskrift fra mailboksen: Stor test av altervin - her er vinnerne :fnise: :skaal:Nyhetsbrev fra Vårt Land, selvfølgelig...

Skrevet
Daria skrev (19 timer siden):

:hoppendeglad: Jammen på tide :hoppendeglad:

Daria skrev (4 timer siden):

Jag har varmtvann! :bolledeig: Dagens plan , utover en en lang, varm dusj (fortrinnsvis etter en treningsøkt - uten fysiotimer denne uka er det plutselig nesten en uke siden jeg har gjort noe særlig annet enn å gå tur) og første etappe i bestigningen av oppvaskfjellet, er å sulle rundt hjemme, rydde litt klær og ellers gjøre minst mulig. Det har vært litt hektisk de siste par ukene, jeg trenger noen rolige dager.

Hurra :hoppe: 

Cata skrev (4 timer siden):

Her surrer vaskemaskina, så får vi se om jeg våger meg på en aldri så liten joggetur når den er ferdig....om noen timer. Ser ikke bort fra at det kan bli noen episoder med "Dr. Pol" også. 

Dr.Pol er herlig :jepp: 

Skrevet
Sauen Shaun skrev (55 minutter siden):

Dr.Pol er herlig :jepp: 

Ja, og familien og de andre vet'ene er ikke så verst de heller. 

Skrevet
Cata skrev (55 minutter siden):

Ja, og familien og de andre vet'ene er ikke så verst de heller. 

Fin serie :jepp:

Skrevet
Daria skrev (10 timer siden):

Jag har varmtvann! :bolledeig: 

Men ikke så lenge... :sukk: *lei* I det minste rakk jeg å dusje...

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Men ikke så lenge... :sukk: *lei* I det minste rakk jeg å dusje...

Hva er det varmtvannsberederen din driver med? :klo: Kanskje den er død?

Skrevet

Først og fremst er den visst tregt, ser det ut til - nå var den varm igjen :vetikke: *skjønner ingenting * 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...