Cata Skrevet 10. april 2022 #32021 Skrevet 10. april 2022 Daria skrev (14 timer siden): Jeg blir ikke rørt av et bakeprogram. Jeg blir ikke rørt av et bakeprogram. Jeg blir ikke rørt av et bakeprogram. Det er det vel strengt tatt røra som blir?
Sauen Shaun Skrevet 10. april 2022 #32022 Skrevet 10. april 2022 Daria skrev (17 timer siden): Kan jeg adoptere Henry, ettersom han er altfor ung til at noe annet vil være anstendig (og jeg forventer ikke at andre enn @Sauen Shaun skjønner hva jeg snakker om... )? Han baker, han synger, han studerer litteratur - og han gjør det iført slips... Kan vi adoptere ham i fellesskap? Delt omsorg… Daria skrev (16 timer siden): Jeg blir ikke rørt av et bakeprogram. Jeg blir ikke rørt av et bakeprogram. Jeg blir ikke rørt av et bakeprogram. Ikke jeg heller
Daria Skrevet 10. april 2022 Forfatter #32023 Skrevet 10. april 2022 Cata skrev (7 timer siden): Det er det vel strengt tatt røra som blir? Long time no see, for øvrig... Sauen Shaun skrev (6 timer siden): Kan vi adoptere ham i fellesskap? Delt omsorg… Man skal jo dele godene...
Daria Skrevet 10. april 2022 Forfatter #32024 Skrevet 10. april 2022 I dag har jeg vært ute en liten tur, sett på scillablomstringen og lest litt i solen, og ellers mest ligget til lading med bøker og te. Uka ble enda et hakk mer krevende enn forutsett, og de neste par dagene blir ikke så mye bedre. Allerede klokka ni i morgen venter tannlegen bevæpnet med både borr og tang, det er bare å stålsette seg...
Daria Skrevet 10. april 2022 Forfatter #32025 Skrevet 10. april 2022 (endret) Daria skrev (På 9.4.2022 den 17.51): 08.04: Fire lest, en kjøpt. Liv Køltzows Verden forsvinner handler om den middelaldrene legen Nina og både hennes egen verden og verden i et større perspektiv får seg en trøkk i november 1989. Berlinmuren faller, og sykdom, død, hemmeligheter og andre bekymringer hoper seg opp for Nina, som reflekterer over livsvalg og forhold, nåtid og fremtid. Ikke minst når det gjelder ektemannen Audun, som får den tilfredse enslige til å lure på hvorfor i all verden hun ikke har gått for lenge siden. Jeg blir det hele tatt aldri så engasjert eller interessert i Ninas verden - jeg blir mer irritert enn medfølende. 10.04: Fem lest, en kjøpt. Amanda Lee Koes Delayed rays of a star tar utgangspunkt i et (ekte) fotografi av Marlene Dietricht, Leni Riefenstahl og Anna May Wong, tatt på en fest i Berlin i 1928, når de alle tre er i starten av sine karrierer. Boka følger alle tre videre, til karrierehøydepunkt og til alderdom, mens livene deres fortsetter å berøre hverandre, direkte og indirekte. Mindre glamour og mange flere lag enn jeg var forberedt på, her er både politikk, kjønn og rase viktige stikkord. Dessuten er av de lekreste pocketbøkene jeg har vært borti når det gjelder utforming - bare sånne detaljer som at kapitlene om hver av dem er nummerert på forskjellige måter. En av årets positive overraskelser. Endret 10. april 2022 av Daria
Daria Skrevet 11. april 2022 Forfatter #32026 Skrevet 11. april 2022 En liten time i tannlegestolen og jeg er tre hull, en visdomstann og 5000 kroner fattigere. Dessuten er morgendagens fysiotime avlyst - det må være første gang en beskjed om å unngå fysisk aktivitet har hatt relevans for meg Halve munnen er fortsatt nummen, jeg ser fram til å få tilbake kontrollen over egen tunge. Den lette panikkfølelsen jeg får av å være nummen i tunge og svelg (det var det som ble mitt fall da jeg skulle ta gastroskopi - jeg trengte beroligende lenge før selve undersøkelsen var i gang), samt lyden av tanntrekningen (det knaket langt inne i kjeven...) er egentlig det verste - det eneste som gjør vondt er jo stikket fra bedøvelsessprøyten. Jeg måtte sende @Roadrunneren tanke underveis - det hele forgikk til lyden av Bruce Springsteen
Daria Skrevet 11. april 2022 Forfatter #32027 Skrevet 11. april 2022 Følelsen i og kontrollen over munn og tunge har vendt tilbake - og med det følelsen av at her har noen herjet rundt... Snart på tide å driste seg på litt lunsj også; jeg tror ikke det blir knekkebrød i dag... Jeg spurte hvor lenge jeg skulle vente med å spise og det var primært knyttet til bedøvelsen - så du ikke biter deg i tunga eller kinnet...
Roadrunner Skrevet 11. april 2022 #32028 Skrevet 11. april 2022 Håper spising går fint og at du slipper for mye ubehag etter herjingen! Og ikke minst at tannlegen nå ikke har gitt deg et traumatisert forhold til Bruce Springsteen....
Daria Skrevet 11. april 2022 Forfatter #32029 Skrevet 11. april 2022 Lyden av Springsteen = lyden av tanntrekking Næh, jeg er ikke så lett å traumatisere... Så langt er det bare litt ømt - lett ubehag, men langt unna vondt. Sist jeg kvittet meg med en visdomstann trengte jeg ikke smertestillende etter at bedøvelsen gikk ut (og den tok det 20 minutter å operere ut, denne ble trukket rett ut på 2), så jeg forventer jo at dette skal gå greit...
Daria Skrevet 11. april 2022 Forfatter #32030 Skrevet 11. april 2022 Du vet det er en høytid på gang når Tv2 viser Olsenbanden i to kanaler - og jeg kan berolige alle tradisjonalister med at både Harry Potter, Shrek og Istid vil dukke opp i løpet av de nærmeste dagene...
Daria Skrevet 11. april 2022 Forfatter #32031 Skrevet 11. april 2022 (endret) Jeg lurer sånn på om Odd Roger Enoksen faktisk helt genuint tror på sine egne ord når han hevder at han som 50 år gammel statsråd ikke sto i noe maktforhold til en 18 år gammel skolejente. Har han så lite begrep om hvordan verden faktisk fungerer, eller prøver han primært å overbevise sin egen samvittighet? Endret 11. april 2022 av Daria
Daria Skrevet 12. april 2022 Forfatter #32032 Skrevet 12. april 2022 Og så kunne påskefreden senke seg - ukas plikter er unnagjort og ingen har de store forventningene til meg før tirsdag (da er jeg til gjengjeld ventet i treningssalen kl 8... ). Så langt i dag har hodet fått sitt hos mannen som etter stressnivået mitt å dømme er adskillig skumlere enn tannlegen (og ja, det ble nevnt ), kroppen har fått en rusletur i sola på Karl Johan og ikke minst har jeg fått satt på dagens første klesvask. Nå ser jeg Bake-Off i opptak og vurderer å lage vafler til lunsj - det er jo myk mat
Daria Skrevet 12. april 2022 Forfatter #32033 Skrevet 12. april 2022 Det er jo egentlig bare ufint av bokklubben å melde at de sender pakken min i dag. Sannsynligheten for at den faktisk kommer i morgen er minimal, og da er den med andre ord ikke her for om en uke...
Daria Skrevet 12. april 2022 Forfatter #32034 Skrevet 12. april 2022 Fire ladninger klesvask henger til tørk og en gourmet-middag bestående av rett-i-koppe-tomatsuppe er inntatt. Da er det vel nesten på tide å steke vaflene som ikke ble til lunsj (men røren er klar). Dessuten trenger jeg snart te - jeg har gått uten i over et døgn
Daria Skrevet 12. april 2022 Forfatter #32036 Skrevet 12. april 2022 For å kunne be noen se på hagen min...?
Skravla Skrevet 12. april 2022 #32037 Skrevet 12. april 2022 Daria skrev (Akkurat nå): For å kunne be noen se på hagen min...? Ja! Vil du være med å se hagen min....
Daria Skrevet 12. april 2022 Forfatter #32038 Skrevet 12. april 2022 Dobbeltbetydninger vet vi ingenting om...
Skravla Skrevet 12. april 2022 #32039 Skrevet 12. april 2022 Daria skrev (Akkurat nå): Dobbeltbetydninger vet vi ingenting om... Nope.... særlig ikke de som utvikler seg underveis.
Daria Skrevet 12. april 2022 Forfatter #32040 Skrevet 12. april 2022 Jeg skulle så gjerne visst når og hvordan sånt utvikler seg - og hvilke intensjoner manusforfatterne hadde...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå