Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er bedre å le enn å gråte - jeg er sterk tilhenger av galgenhumor og selvironi :ler: 

Rørleggerbror med mini-læring har vært her og diagnostisert varmtvannberederen, med telefonassistanse fra en kollega, og kommer tilbake med nødvendige deler og fikser i morgen. Håndverker i familien er gull :hjerte: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det feil at jeg har litt lyst på den kjolen...? :fnise: Jeg kunne vært tilbøyelig til det også da jeg var 14, når sant skal sies :ler: 

Skrevet

Har shoppet for helgen - te, truser og to typer smertestillende (i tilfelle den murrende tanna begynner å rope høyere) - her blir det fest :ler: Ble spurt i kassa på Lindex om jeg var sikker på størrelsen - eller skal jeg plomblere noen av dem? Eh, hva? Jeg kjøper truser til meg selv, tre par i samme størrelse som man ikke skal ha veldig mye øyemål for å se at ikke er helt på avveie - hvorfor skulle jeg ikke vite hva jeg gjør? Det finnes service, og så finnes det i overkant private spørsmål...

Dagens overraskelse var at fysio, i motsetning til hva jeg trodde, ikke skulle ha påskeferie på tirsdag. Jeg var jo så sikker på det at jeg sa ja til psykologtime den dagen og ender nå med dagens dobbel, og det jeg trodde var den stille uke åpner med tre avtaler på to dager. Godt resten av uka ikke er like hektisk...

Skrevet

Jeg har en varmtvannsbereder med ny termostat. Om alt går etter planen vil jeg ha varmtvann om noen timer...

Skrevet
Daria skrev (3 timer siden):

Har shoppet for helgen - te, truser og to typer smertestillende (i tilfelle den murrende tanna begynner å rope høyere) - her blir det fest :ler: Ble spurt i kassa på Lindex om jeg var sikker på størrelsen - eller skal jeg plomblere noen av dem? Eh, hva? Jeg kjøper truser til meg selv, tre par i samme størrelse som man ikke skal ha veldig mye øyemål for å se at ikke er helt på avveie - hvorfor skulle jeg ikke vite hva jeg gjør? Det finnes service, og så finnes det i overkant private spørsmål...

Dagens overraskelse var at fysio, i motsetning til hva jeg trodde, ikke skulle ha påskeferie på tirsdag. Jeg var jo så sikker på det at jeg sa ja til psykologtime den dagen og ender nå med dagens dobbel, og det jeg trodde var den stille uke åpner med tre avtaler på to dager. Godt resten av uka ikke er like hektisk...

Hater spørsmål om størrelsen er riktig.

Ja, hva faderen tror du?

Neste gang burde man i fullt alvor svare type «skal ha plass til litt ymse leketøy nedi her - du skjønner det at hver frædda setter jeg meg i godstolen, skrur på gullrekka og gjør klar chipsen mens det durer lenge nedi der. Trenger GOD plass fårråsidetsånn». 

Skrevet

:hoho:

Tror ikke jeg har fått det spørsmålet siden jeg var 16 og skulle kjøpe badedrakt i en av byens finere forretninger (fordi det å finne badetøy i november ikke var så lett på 90-tallet) - ikke bare kommenterte ekspeditrisen som hjalp meg at den drakten har D-kopp - har du store nok pupper til det? - men hun kom også durende inn i prøverommet for å se om den passet (den gjorde det...). Hun var vel å merke ikke nedlatende elle kritisk på noe vis, det var bare et litt annet servicenivå (og en annen primærkundegruppe) enn jeg var vant til, så jeg ble litt overveldet :fnise: Men som 40+ vet jeg faktisk hvilken størrelse jeg bruker i truser, det er ikke noe jeg trenger å diskutere i kassa.

Skrevet
Daria skrev (4 timer siden):

Hold av en dag til middag hos meg. :)

Skrevet

:tommelopp: *ikke vond å be* :ler: 

Skrevet

Jeg har ikke varmtvann :sukk: Men jeg har en bror som fortsatt svarer et muntert Me fix! når søster sender likelydende melding for tredje dag på rad...

Dessuten har jeg truser som sitter som en skudd, i helt riktig størrelse. jeg er kanskje ikke så hendig når tind går i stykker i hjemmet, men jeg kan kjøpe klær som passer...

Skrevet

Jeg har vært på utflukt med min mor (ut av fylket!), spist fiskesuppe med sjøutsikt og lagt brusfabrikant til listen over favoritt-gravsteintitler. Dessuten har jeg dusjet - muligens dagens høydepunkt :ler: Nå er jeg presentabel noen dager til (mens tørrsjampoen jeg hadde i skapet til en nødsfall går i søpla - det gjorde jo bare vondt verre).

Nå: Bake-off-maraton og ostesmørbrød.

Skrevet
Daria skrev (På 5.4.2022 den 17.35):

05.04: Tre lest, en kjøpt.

En forsinket bestilling fra bokklubben lå i postkassen i dag. The seed keeper av Diane Wilson er en roman om frø og natur, familie og tilhørighet, med en amerikansk urinnvånerkvinne (er det ikke det som er den korrekte betegnelsen nå?) i sentrum.

08.04: Fire lest, en kjøpt.

Liv Køltzows Verden forsvinner handler om den middelaldrene legen Nina og både hennes egen verden og verden i et større perspektiv får seg en trøkk i november 1989. Berlinmuren faller, og sykdom, død, hemmeligheter og andre bekymringer hoper seg opp for Nina, som reflekterer over livsvalg og forhold, nåtid og fremtid. Ikke minst når det gjelder ektemannen Audun, som får den tilfredse enslige til å lure på hvorfor i all verden hun ikke har gått for lenge siden. Jeg blir det hele tatt aldri så engasjert eller interessert i Ninas verden - jeg blir mer irritert enn medfølende.

Skrevet
Daria skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke varmtvann :sukk: Men jeg har en bror som fortsatt svarer et muntert Me fix! når søster sender likelydende melding for tredje dag på rad...

Dessuten har jeg truser som sitter som en skudd, i helt riktig størrelse. jeg er kanskje ikke så hendig når tind går i stykker i hjemmet, men jeg kan kjøpe klær som passer...

Ta bilde (toppløs, kun trusa), pg vis til hun i kassa.

»Husker du meg? Ja. Se. De passer.»

Skrevet

Da vil hun nok huske meg for alltid - og da kan jeg aldri handle der igjen... :fnise: 

Skrevet

Kan jeg adoptere Henry, ettersom han er altfor ung til at noe annet vil være anstendig (og jeg forventer ikke at andre enn @Sauen Shaun skjønner hva jeg snakker om... :fnise: )? Han baker, han synger, han studerer litteratur - og han gjør det iført slips...

Skrevet

Jeg blir ikke rørt av et bakeprogram. Jeg blir ikke rørt av et bakeprogram. Jeg blir ikke rørt av et bakeprogram.

:grine: 

Skrevet

Jeg får overhodet ikke kløe og ukontrollerte rykninger av at teksteren ikke kan stave Schwarzwald - særlig ikke når det kommer fem ganger på to minutter...

Skrevet

Jeg kom plutselig på at vi har passert første kvartal av året allerede, og jeg har jo glemt kvartaloppsummeringen av leseåret.

1. kvartal: 31 lest og 9 kjøpt, hvorav ingen er lest (men en pågår).

Tilsvarende tall for fjoråret var 22 lest og 13 kjøpt, hvorav fem er lest pr i dag.

Fjoråret var et rekordår for antall leste til tross for en laber start, månedssnittet endte på 10. Sånn sett ligger jeg nokså rett på skjema... :ac: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...