Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg innser jo at ikke alle har fysiotimer som går like hardt på både konsentrasjon og krefter som mine gjør, men jeg undrer meg innimellom over de som prater kontinuerlig i treningssalen (med et hint av irritasjon, siden det fort går litt ut over min sårt tiltrengte konsentrasjon. I dag prøvde jeg i et ubetenksomt øyeblikk å klø meg i tinningen mens jeg sto på stepbrettet og holdt på å gå rett i gulvet) - hvordan kan de ha så mye overskuddskapasitet...?

Tre bøker levert og en hentet - for første gang på lenge har jeg ensifret antall biblioteksbøker i hus (så lenge det varer - jeg har ni lån og en reservasjon på vei...). Jeg kastet inn håndkleet på Victoria Kiellands Mine menn -kritikerrost og jeg ser jo at den er godt skrevet, men den gjorde ingenting for meg og det er så mye annet å ta av...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (På 3.4.2022 den 15.51):

03.04: Tre lest, ingen kjøpt.

Stikkordet for aprils romaner så langt er tydeligvis "en slags oppfølger". Nancy Mitfords Love in a cold climate foregår i det samme universet - en landadel-familie i et ruralt 30-talls-England - og har samme forteller som The pursuit of love, men foregår parallelt med, ikke i fortsettelsen av, den. Her får vi mer av Fannys egen historie, samt den til hennes venninne Polly, aristokratisk og vakker og sine foreldres håp og øyenstein, men kjærligheten er jo ikke enkel av den grunn...  Skarpt og satirisk og sannsynligvis basert på flere ekte (dalevende) personer enn jeg kan gjenkjenne.

Psykologi : inngangsporten av Pål Johan Karlsen er en lærebok for ferske universitetsstudenter (jeg blir nesten litt nostalgisk av metodekapittelet :fnise: ). Den har en veldig konkret og praktisk vinkling - hvert kapittel presenterer først teori om en retning eller et tema, så nyere nordiske forskningsprosjekter på det aktuelle området og til slutt et intervju med en psykolog som jobber med noe relevant. Veldig fint å få satt teorien jeg leste i forrige bok inn i en konkret og relevant sammenheng (i tillegg til gleden over å kjenne igjen både navn, begrep og eksperimenter og kunne føle meg lur og opplyst :ler: ) knyttet til alt fra egne følelsesreaksjoner til nattsvermeres duftbaserte atferd...

05.04: Tre lest, en kjøpt.

En forsinket bestilling fra bokklubben lå i postkassen i dag. The seed keeper av Diane Wilson er en roman om frø og natur, familie og tilhørighet, med en amerikansk urinnvånerkvinne (er det ikke det som er den korrekte betegnelsen nå?) i sentrum.

Skrevet

-Jeg skal sitte her en stund, så jeg tenkte jeg kunne ringe, sier damen på andre siden av midtgangen. Til glede for resten av bussen...

Skrevet

Krystallene er sjekket, nå står snart tennene for tur.. 

Skrevet

Jeg føler meg jo litt som Øystein Sundes pasient - Og legen sa Det er jeg som vet hvor sykelig du er - når jeg går til tannlegen fordi jeg tror jeg har ett hull og kommer ut med en behandlingsplan som omfatter tre hull og trekking av en visdomstann... Samt en knekk i selvbildet - jeg er jo vant til å få høre hvor fine tenner jeg har, tre hull er vel det jeg har hatt totalt til nå. :tanpuss:Det er bare drøyt tre måneder siden jeg hadde min årlige kontroll og fikk beskjed om at alt så bra ut, han stusset litt på det. 

Skrevet

:sjokkbla: Fra tilsynelatende null til tre hull på tre måneder? Ouch... 

Da begynner jeg å lure litt på hvilken tannlege som EGENTLIG har rett... 

Skrevet

Hullene er helt klart der nå, derom hersker det liten tvil. Jeg kjenner kanten på det største, det var derfor jeg bestilte time (og jeg merket da han pirket i det...) og så det på bildene. Jeg har generelt (og litt på bakgrunn også av egen erfaring) tro på at de fleste har godt av å ha et fagmiljø rundt seg i det daglige (det var ved siden av beliggenhet et viktig kriterium da jeg lette etter psykolog - jeg ville ha en som var tilknyttet en klinikk, ikke en med egen praksis) - min faste driver alene og har gjort det fra hun var ganske ung (hun er yngre enn meg og jeg har gått hos henne i over ti år), i dag var jeg på en større, ny og moderne  klinikk. Det er ikke sikkert det har noe å si, men det er neppe noe minus.

Skrevet

Uoppdagede tannproblemer høres kjent ut.... La oss håpe det stopper med dette. 🤞

Skrevet

Jeg satser på å holde meg et godt stykke unna ditt nivå...

Skrevet

Jeg har en varmtvannsbereder som ikke bereder varmtvann. Da er det innmari kjekt å også ha en bror som er rørlegger og kan komme med kvalifiserte tips og råd,  og er klar til å rykke inn med mer håndfast dåd om nødvendig...

Skrevet

Den lydige pasienten med ny og streng tannlege har vært ute og kjøpt seg nytt og bedre tannrensingstilbehør (-Man feier jo ikke gulvet med en pinne, man bruker en kost, var hans kommentar til gammeldagse tannpirkere. Jeg kan ta et hint... :fnise: ). Hvor taktisk det var å legge den handelen til Normal med sitt rikholdige og spennende sjokoladeutvalg kan jo diskuteres (men jeg har RitterSport til påske :nigo: )... Til gjengjeld gikk jeg bare forbi tebutikken og fikk (også uten å kjøpe noe) endelig sjekket ut bruktbutikken ryktene (dvs min mor) påsto at hadde dukket opp i Grensen - nokså stor, men ikke så spennende (lite bøker...) og i underetasjen uten heis.

Dessuten har jeg kjøpt meg billett til Litteraturhuset for første gang på lenge - Ali Smith kommer tilbake :hoppe: 

Skrevet

Jeg har også kjøpt billetter i dag :opplyser:

Og så har jeg fått klarsignal fra jobb til å delta på et relevant, digitalt kurs, så der kastet jeg meg rundt og booket i full fart (bookingen er gyldig i 6 måneder - så har god tid). 

Nevnte jeg at det er fredag i morgen? :bolledeig:

Skrevet

If you say so :ler: Dagene mine har ikke lenger navn - de har funksjoner. Fredag = fysio, og helg er primært disse dagene da det er så unødvendig mye folk overalt... :fnise: Neste uke er det duket for full forvirring - begge fysioene har ferie, men til gjengjeld skal jeg til tannlegen mandag og til psykologen (som overraskende nok ikke skulle ha fri hele uka) på tirsdag - der er jeg jo ellers alltids onsdag eller torsdag, før resten av uka inkludert påfølgende mandag er avtalefri. Dette må jo gå galt... :bond:

Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

If you say so :ler: Dagene mine har ikke lenger navn - de har funksjoner. Fredag = fysio, og helg er primært disse dagene da det er så unødvendig mye folk overalt... :fnise: Neste uke er det duket for full forvirring - begge fysioene har ferie, men til gjengjeld skal jeg til tannlegen mandag og til psykologen (som overraskende nok ikke skulle ha fri hele uka) på tirsdag - der er jeg jo ellers alltids onsdag eller torsdag, før resten av uka inkludert påfølgende mandag er avtalefri. Dette må jo gå galt... :bond:

Dette kan bli interessant :nigo:

Skrevet

Jeg noterer meg at du både har full tiltro til mine evner og i tillegg unner meg alt godt :ler: Tannlegetimen er for sikkerhets skyld allerede klokka 9 på mandag, så jeg må huske på det i tide til å stille klokka på søndag, og psykologtimen er en time tidligere enn den pleier. Godt jeg har analog veggkalender i gangen...

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Dessuten har jeg kjøpt meg billett til Litteraturhuset for første gang på lenge - Ali Smith kommer tilbake :hoppe: 

Roadrunner skrev (1 time siden):

Jeg har også kjøpt billetter i dag :opplyser:

Jeg har også kjøpt billetter i dag :nigo: Skulle bare hente billetter jeg hadde bestilt til eselet, meg og nabo. Kom ut igjen med teaterkort og billetter til samtlige teaterforestillinger resten av året (og det kjøpte jeg bare til meg, for eselet kommer bare til å sovne på teater likevel :ler: ) :nigo: 

Skrevet
Daria skrev (På 6.4.2022 den 10.26):

Krystallene er sjekket, nå står snart tennene for tur.. 

😅😅😅

Samme planer som meg det der 😂

Men jeg klinket til med «usynlig» regulering da. 

Stakkars tannlegen min tilpasser masse (sitte høyt istedetfor å ligge, bare fine borr) - så sist måtte han ta pause fordi han fikk så jækla vondt i ryggen 😶🌫️ 

Skrevet (endret)

Regulering gjorde jeg meg ferdig med som tenåring - halv-usynlig, med hvite plastknotter der andre hadde metall. jeg var gjenstand for mye misunnelse :fnise: Jeg synes det går greit hos tannlegen (sa hun eplekjekt, før hun hadde prøvd å ligge der en time og borre tre hull...), og var egentlig litt imponert da han spurte om det gikk bra da han la stolen bakover - Jeg burde jo ha spurt om det på forhånd... Dessuten leide han meg inn i røntgen-maskinen som sto litt krøkkete til - jeg så åpenbart mer ustø ut enn jeg følte meg, eventuelt tok han bare ingen sjanser med en ny pasient som hadde snakket om både krystaller og nevrologisk sykdom og balanseproblemer og svimmelhet og i tillegg kom inn på kontoret med gåstaver... #invalid

Endret av Daria
Skrevet

:fnise:

Sorry! Man skal kanskje ikke le, men jeg klarer ikke helt la være... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...