Daria Skrevet 9. mars 2022 Forfatter #31841 Skrevet 9. mars 2022 Henrik Kristoffersen, sjarmerende som alltid, gjør et dårlig løp og står i målområdet og brøler banneord. -Han har hvertfall ikke vasket munnen med såpe i dag, kommenterer NRKs mann i boksen. Jeg lo høyt
Daria Skrevet 9. mars 2022 Forfatter #31842 Skrevet 9. mars 2022 Han følger opp med å sparke ned en søppelbøtte og kommentatoren er omtrent like imponert som meg. Greit nok at man er skuffa og at det står en del på spill, men litt kontroll forventer jeg ar en voksen mann har på egne følelser og oppførsel.
Daria Skrevet 9. mars 2022 Forfatter #31843 Skrevet 9. mars 2022 Forvirringen når jeg tror jeg ser på NRK og det plutselig kommer reklamepause. TVen sto tydeligvis på Eurosport da jeg slo på, og rennet jeg skulle se var jo alt i gang der, så jeg tenkte ikke...
Daria Skrevet 9. mars 2022 Forfatter #31844 Skrevet 9. mars 2022 Atle Lie McGrath er jo herlig -showman til tusen, gråter på pallen og drar til med noen tyske setninger i intervjuet etterpå. Dessuten vil jeg gjette på at han også finner en hel del glede i at Lucas Braathen ikke lenger er den eneste av dem med verdenscupseier
Daria Skrevet 10. mars 2022 Forfatter #31845 Skrevet 10. mars 2022 Et sted i nabolaget mishandles Grieg - isbilsesongen er offisielt åpnet...
Daria Skrevet 10. mars 2022 Forfatter #31846 Skrevet 10. mars 2022 Litt medelsvensson-hoppteknikk, sier Alexander Stöckl på sitt imponerende flytende norsk. Med tanke på hvordan tilstanden i svensk hoppsport har vært de siste årene, vil jeg påstå at medelsvenssons hopptenikk er ganske ikke-eksisterende... Johan André Forfang hevder begeistret at det å hoppe skiflyging er latterlig artig, mens Daniel André Tande får meg til å lure på om han har nerver av stål eller bare er litt enkel. De gutta må jo mangle noe...
Sauen Shaun Skrevet 11. mars 2022 #31847 Skrevet 11. mars 2022 Så et program om Tande på NRK nylig. Måtte tørke tårer da. For en fyr… Og at han er tilbake i skiflyging er mer enn jeg klarer forstå. *bøyer meg i støvet*
Daria Skrevet 11. mars 2022 Forfatter #31848 Skrevet 11. mars 2022 Det var jo litt interessant det kommentatorene var inne på i går, om Simon Amman som har slitt med å sette nedslag siden han hadde et stygt fall for ganske mange år siden, mens Tande tilsynelatende ubesværet hopper skiflyging igjen under et år etter (og setter jo med det alle oss andre som driver med rehabilitering og opptrening i et ganske dårlig lys... ). Thomas Morgenstern la vel opp delvis fordi han ikke helt klarte å komme tilbake etter et par spektakulære kræsj, også i skyflyging - fysisk var han helt restituert, men han sa selv at hodet ikke var helt der det skulle være - han var blitt for redd til å klare å hoppe slik han skulle. Så Tande er noe helt spesielt - også i den forsamlingen av fryktløse gærninger. Ekstra fryktløs eller ekstra gal (eventuelt for dum til å vite bedre...) - det er spørsmålet...
Daria Skrevet 11. mars 2022 Forfatter #31849 Skrevet 11. mars 2022 Jeg sjokkerte fysio i dag - med at jeg ikke drikker kaffe. - Jeg skjønner ikke at noen kan leve uten...! Men jeg fikk min dose kafé-te etter timen i dag, det er en stund siden sist. Fordelen med tidlig time - det er mye mindre folk på kaféen og både favorittbord og lesero er tilgjengelig.
Roadrunner Skrevet 11. mars 2022 #31850 Skrevet 11. mars 2022 Daria skrev (1 minutt siden): Jeg sjokkerte fysio i dag - med at jeg ikke drikker kaffe. - Jeg skjønner ikke at noen kan leve uten...! Men jeg fikk min dose kafé-te etter timen i dag, det er en stund siden sist. Fordelen med tidlig time - det er mye mindre folk på kaféen og både favorittbord og lesero er tilgjengelig. Hvordan tror du jeg har det som først får spørsmålet om jeg vil ha en kopp kaffe: "Nei takk, jeg drikker ikke kaffe." Neste spørsmål kommer da automatisk: "Åååå nei, men vi har te også, vil du ha sort te?" "Nei takk, jeg drikker ikke te heller. Har du et glass vann?" Da får jeg omtrent denne reaksjonen: 1
Roadrunner Skrevet 11. mars 2022 #31851 Skrevet 11. mars 2022 Etterfulgt av spørsmålet: "Jeg har Farris, vil du ha med lime eller vanlig?" "Nei takk, jeg drikker ikke brus. Men et glass vann er fint". Ny kommentar: "Men Farris er jo vann. Vil du heller ha Bris?" "Nei takk, jeg drikker ingenting med kullsyre - KAN JEG FÅ ET GLASS VANN????" 1
Daria Skrevet 11. mars 2022 Forfatter #31852 Skrevet 11. mars 2022 Og så brer panikken seg? Det er jo full krise for enkelte hvis du blir møtt av noen som ikke vil ha noe av det de kan tilby, selv om man egentlig ikke føler behov for noe. Jeg lærte å ta med meg termokopp med te til kommunale møter da jeg bodde i ødemarka - det var bare kaffe tilgjengelig på møterommet og sjefen min ble like stressa hver gang av at jeg ikke ville ha (men var likevel aldri i stand til å sørge for at det var te tilgjengelig). Jeg kan helt fint klare en times møte uten noe å drikke og så egentlig ikke problemet, men det roet henne at jeg stilte med medbragt... 🍵
Daria Skrevet 11. mars 2022 Forfatter #31853 Skrevet 11. mars 2022 Daria skrev (På 9.3.2022 den 13.46): 09.03: To lest, tre kjøpt. Jeg får vel oppdatere statistikken... Machines like me er en type roman jeg i utgangspunktet neppe ville vurdert - roboter, AI og et snev av science fiction (lagt til et lett kontrafaktisk 80-talls-London) er ikke helt meg, men når det står Ian McEwan på omslaget endrer jo det så mangt. Aria av Nazine Hozar er en historie fra revolusjonstidens Iran, på forsiden blurbet som A Doctor Zhivago of Iran og A feminist odyssy, og Palace of the drowned av Christine Mangan handler om en forfatter i Venezia på 60-tallet. De to siste var fullstendig ukjente - både titler og forfattere - og er valgt kun på bakgrunn av baksideteksten. 11.03: To lest, fem kjøpt. Jeg hadde visst ramlet på en liten bestilling fra Bokklubben i helgen (jeg har jo ikke kjøpt noe på mammutsalget...). Ingen som har sett og hørt Gyles Brandreth fortelle anekdoter, lar seg vel overraske av at selvbiografien hans er en murstein på over 700 sider. ...a book for anyone interested in contemporary history, politics and entertainment, royalty, gossip... Delayed rays of a star er en roman som tar utgangspunkt i livene til Marlene Dietrich, Anna May Wong og Leni Riefenstahl, og er sånn sett heller ikke så langt fra deler av den beskrivelsen...
Daria Skrevet 11. mars 2022 Forfatter #31854 Skrevet 11. mars 2022 -Congratulation on a great jump! -It wasn't really that good, it was a bit late.. *lang, detaljert forklaring med understrekende gestikulering* Men ellers var han ganske blid, italieneren
Daria Skrevet 11. mars 2022 Forfatter #31855 Skrevet 11. mars 2022 (endret) Daria skrev (3 timer siden): 11.03: To lest, fem kjøpt. 11.03: Tre lest, fem kjøpt. Elif Shafaks The island of missing trees handler om forbudt kjærlighet og en delt øy, om trær og økologi, om tradisjoner og folklore. Det foregår i London og på Kypros, på 1970-tallet, tidlig 2000-tall og omtrentlig nåtid - og deler av historien fortelles av et fikentre. En stund fungerer det veldig bra, men det blir litt for mye til slutt, budskapet blir for overtydelig og fikentreet som forteller føles som en litt billig løsning når stadig nye avsløringer kommer i form av insekter som forteller treet om sin tilstedeværelse ved kritiske øyeblikk. Endret 11. mars 2022 av Daria
Daria Skrevet 11. mars 2022 Forfatter #31856 Skrevet 11. mars 2022 -Det er litt Forrest Gump - hva får vi i sjokoladeesken til Eisenbischler i dag? Men Marius Lindvik!
Daria Skrevet 11. mars 2022 Forfatter #31857 Skrevet 11. mars 2022 Skiflygingsdebutant-prøvehopper. Faller i første hopp, børster av seg og går opp igjen og hopper over 230 meter i andre hopp. Som sagt - fryktløse gærninger som mangler noe...
Daria Skrevet 12. mars 2022 Forfatter #31858 Skrevet 12. mars 2022 Dagens nødvendige ærend er unnagjort - en butikktur, ingen staver, to pauser - og husets lagre nødvendigheter som is og kake (begge deler for anledningen i miniatyrutgave), sjampo og hjemmetester (før jul betalte jeg på det meste 100 pr stk, nå koster de same testene 40 kr...) er igjen på betryggende nivå. Det er ute, så man burde jo, men både kroppen og huset bærer litt preg av at det som vanligvis er ukas planløse pause-dag i stedet ble den mest krevende dagen, så jeg har ,er tro på en "sløve hjemme og lirke inn litt nyttige ting innimellom"-dag. Det skal bli fint være i morgen også, og da skal jeg uansett på bytur.
Daria Skrevet 12. mars 2022 Forfatter #31859 Skrevet 12. mars 2022 Birgit Skarstein er jo bare herlig. -Åh, jeg er så lykkelig! Jeg vet ikke hvilken plass det ble til slutt, har du oversikt? 7. plass på sprint? Det er jo bra! Jeg har klart to paralympics og et vm på et halvår uten å få korona og har stilt til start på alle renn uten å havne i karantene! Det er jo faktisk imponerende på veldig mange nivåer. Og nå skulle hun hjem til ferskt tantebarn med kofferten full av kinesiske dingeldangelleker som laget masse lyd 2
Daria Skrevet 12. mars 2022 Forfatter #31860 Skrevet 12. mars 2022 En annen ting man kan bruke det fine været til er jo å sitte ute på balkongen med te, lunsj og bok...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå