Daria Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #31821 Skrevet 5. mars 2022 Der dukket jammen Heart opp hos danskene også - lett rufsete dameband som ser ut som om de er 40+, men muligens egentlig er yngre...
Daria Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #31822 Skrevet 5. mars 2022 I know that I'm a mess er jo en god åpningslinje når man ser ut man er på rømmen fra sirkuset...
Daria Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #31823 Skrevet 5. mars 2022 Arja Saijonmaa får dagens pris for diva som har aldres med stil og klasse. Sangstemmen er kanskje ikke helt hva den var, men det får man ikke gjort så mye med, men hun oser jo eleganse på alle måter.
Daria Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #31824 Skrevet 5. mars 2022 Nick Carter går til den svenske finalen Det samme gjør sirkusrømlingen, i et kaos av tyll, paljetter, tatoveringer og tårer...
Daria Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #31825 Skrevet 5. mars 2022 Fem av åtte sanger i den danske finalen var på dansk .og det var de tre på engelsk som gikk videre til gullfinalen...
Daria Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #31826 Skrevet 5. mars 2022 Daria skrev (58 minutter siden): Der dukket jammen Heart opp hos danskene også - lett rufsete dameband som ser ut som om de er 40+, men muligens egentlig er yngre... I nærbilde utenfor scenen ser de mer ut til å være i 20-årene og det er mulig jeg (eller stylisten) skylder dem en unnskyldning...
Daria Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #31827 Skrevet 5. mars 2022 Dessuten vant de, så da bryr de seg neppe uansett
Daria Skrevet 6. mars 2022 Forfatter #31828 Skrevet 6. mars 2022 Daniel-André Tande! Å se ham på gullstol på sletta i Kollen, under et år etter Planica - det er jo ganske utrolig. *griner litt i dag også* Clas-Brede Bråthen er målløs, det skal litt til... Med reservehjelmen til Marius Lindvik, jeg merket meg at han sørget for å påpeke det
Daria Skrevet 6. mars 2022 Forfatter #31829 Skrevet 6. mars 2022 -Uansett hvilket flagg man hadde på hjelmen, var det blanke øyne, sier Halvor Egner Granerud om stemningen på sletta etter Tandes seier. Det tror jeg på...
Daria Skrevet 6. mars 2022 Forfatter #31830 Skrevet 6. mars 2022 Dagens beste bilder fra Kollen (etter Tande, selvfølgelig), var jo den franske løperen som forsynte seg med en pølse fra en publikummer under 5-mila
Daria Skrevet 7. mars 2022 Forfatter #31831 Skrevet 7. mars 2022 Noen har gjort ting med kroppen min - ikke minst skuldrene *stiv og støl* Noen er med stor sannsynlighet psykofysio, som i dag plasserte meg på magen på benken og dermed kunne gjøre helt nye ting med helt nye steder. Men jeg fikk igjen ros for å være god på å ligge flatt og avslappet
Roadrunner Skrevet 7. mars 2022 #31832 Skrevet 7. mars 2022 Daria skrev (58 minutter siden): Noen har gjort ting med kroppen min - ikke minst skuldrene *stiv og støl* Noen er med stor sannsynlighet psykofysio, som i dag plasserte meg på magen på benken og dermed kunne gjøre helt nye ting med helt nye steder. Men jeg fikk igjen ros for å være god på å ligge flatt og avslappet
Sauen Shaun Skrevet 8. mars 2022 #31834 Skrevet 8. mars 2022 Ligge flatt og avslappet er jeg også god på
Daria Skrevet 8. mars 2022 Forfatter #31835 Skrevet 8. mars 2022 (endret) I følge psykofysio er det visst ikke så selvfølgelig som det høres ut å kunne ligge helt flatt på ryggen uten at det er ubehagelig, det henger sammen med musklene i korsryggen. Jeg har hatt noen sånne aha-opplevelser hos henne, hvor hun blir overrasket når jeg uten å tenke over det inntar stillinger som tydeligvis er mer krevende for kroppen enn jeg tror. Konklusjonen etter et drøy års omgang med fysioterapeuter har vært at jeg var både sterkere og mykere enn jeg trodde (selv om jeg på en del områder også har "masse potensiale", som er psykofysios lattermilde kode for "her er det mye å gå på")... Endret 8. mars 2022 av Daria
Sauen Shaun Skrevet 8. mars 2022 #31836 Skrevet 8. mars 2022 Også er det utrolig hvordan enkelte ting fysio sier setter seg fast. For ca 30 år siden gikk jeg til en fysio som var veldig opptatt av at jeg stadig bet sammen tennene. Hun terpet og terpet på at jeg måtte lirke på kjeven, og få den til å slappe av. 30 år etter tar jeg meg stadig i å spenne kjeven, og tar fram avdpenningsøvelsene jeg lærte sv henne…
Daria Skrevet 8. mars 2022 Forfatter #31837 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Psykofysio ville sagt at hun skapte en synapse i hjernen din, og den er tydeligvis fortsatt aktiv. Det er pussig hvordan ting fester seg, jeg har fått mange nye vaner og automatiske reaksjoner det siste året (dette med å krysse beina, for eksempel...). Av og til er det litt underholdende å se hvordan det overlapper - Vær bevisst på beina dine, på hvordan du sitter, sier psykologen som et ledd i avspenning og angstavkobling, og jeg setter meg automatisk i midtstilling, som psykofysio snakker mye om Endret 8. mars 2022 av Daria
Daria Skrevet 9. mars 2022 Forfatter #31838 Skrevet 9. mars 2022 (endret) -I've got a huge clanger! Dagens Bake-off-koffert En clanger er for øvrig en gammeldags lunsjpai med to typer fyll - hovedrett i den ene enden og dessert i den andre. Endret 9. mars 2022 av Daria
Daria Skrevet 9. mars 2022 Forfatter #31839 Skrevet 9. mars 2022 Og hun dro til byen for å vrenge sjela og kom hjem med sekken full av kjeks, sjokolade og bøker (samt litt sjelefred)... Jeg trengte påfyll av turkjeks - sesongen for utflukter med te, kjeks, og bok er jo i gang - ergo måtte jeg en tur på Normal, hvis sjokoladeutvalg er så særegent at man ikke helt kan gå forbi (i dag ble det to Milka og en Cadburys Dairy Milk). Ark Egertorget har lenge hatt en tilsynelatende permanent salgshylle for engelske bøker, jeg kan jo ikke gå fordi uten å sjekke om den fortsatt er der - og det var den! Jeg hadde dog selvkontroll nok til å gi meg da jeg hadde funnet to ganske umiddelbart, og så pådro jeg meg visst en til fullpris på vei til kassa. Sånt skjer, og det er jo viktig å bruke de fysiske bokhandlene hvis jeg ønsker å beholde dem (og det gjør jeg jo). Nemlig. Dessuten sto det to Bjørg Vik-bøker i den lokale lesekiosken, og jeg har jo tenkt at jeg skulle lese mer av henne. Mulig det er på tide å sortere ut en bunke å sette ned dit igjen...
Daria Skrevet 9. mars 2022 Forfatter #31840 Skrevet 9. mars 2022 Daria skrev (På 3.3.2022 den 20.53): 03.03: To lest, ingen kjøpt. 09.03: To lest, tre kjøpt. Jeg får vel oppdatere statistikken... Machines like me er en type roman jeg i utgangspunktet neppe ville vurdert - roboter, AI og et snev av science fiction (lagt til et lett kontrafaktisk 80-talls-London) er ikke helt meg, men når det står Ian McEwan på omslaget endrer jo det så mangt. Aria av Nazine Hozar er en historie fra revolusjonstidens Iran, på forsiden blurbet som A Doctor Zhivago of Iran og A feminist odyssy, og Palace of the drowned av Christine Mangan handler om en forfatter i Venezia på 60-tallet. De to siste var fullstendig ukjente - både titler og forfattere - og er valgt kun på bakgrunn av baksideteksten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå