Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Roadrunner skrev (17 timer siden):

Høyreklikk på oppgavelinjen nederst i Windows. I menyen som kommer opp, beveg deg opp til Nyheter og Interesser. Peker du på den får du en liten undermeny hvor du kan velge Slå av/Skjul :opplyser:

Takk! :pls: :kyss: Jeg synes jeg har høyreklikket og lett i alle retninger, men tydeligvis ikke akkurat der...

Sauen Shaun skrev (17 timer siden):

Jeg har hatt mine timer i dag med britisk kakebaking. Esel flyktet inn i den andre stuen med sine bilblader :fnise:

Kjekt med plass til å spre seg (Men havner du i kofferten like ofte som meg...? :fnise: ).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I går ble jeg lokket utenbys med løfter om elg og sitronfromasj - det skal ikke så mye til :ler: Fikk endelig overrakt forsinket bursdagsgave til fjortis-niese - ut fra volumet på hviningen tror jeg det var vellykket :fnise: Dessuten blir tante litt fornøyd med egen evne til å velge gaver når sekken hun hadde ved siden av seg i baksetet var en hun fikk av meg for et par bursdager siden.

I dag har jeg igjen fått skryt for min evne til å slappe av - den blir stadig bedre :ler: Dagens nye synapse (som jeg akkurat innså at allerede har begynt å gjøre sin virkning) er knyttet til å sitte med beina rett ut (tilbakelent i sofaen, for eksempel) - føttene skal peke utover, da slapper musklene bedre av :opplyser: Psykofysio og psykologen har det felles at jeg stadig må kjenne etter og sette ord på ting jeg kanskje knapt har tenkt over før - tanker og følelser hos psykologen, muskelbruk og mer fysiske ting hos psykofysio. Det er utfordrende på flere plan (bare det å beskrive hva jeg egentlig kjenner når jeg beveger meg på en bestemt måte kan være vanskelig nok - "Jeg kjenner at det skjer noe i leggen, men jeg er litt usikker på hva..."), men jeg merker jo at jeg blir mer bevisst på alt fra sittestilling til følelsesreaksjoner.

Endret av Daria
Skrevet
Daria skrev (22 minutter siden):

Kjekt med plass til å spre seg (Men havner du i kofferten like ofte som meg...? :fnise: ).

Jepp :fnise:

Daria skrev (11 minutter siden):

I dag har jeg igjen fått skryt for min evne til å slappe av - den blir stadig bedre :ler: Dagens nye synapse (som jeg akkurat innså at allerede har begynt å gjøre sin virkning) er knyttet til å sitte med beina rett ut (tilbakelent i sofaen, for eksempel) - føttene skal peke utover, da slapper musklene bedre av :opplyser: Psykofysio og psykologen har det felles at jeg stadig må kjenne etter og sette ord på ting jeg kanskje knapt har tenkt over før - tanker og følelser hos psykologen, muskelbruk og mer fysiske ting hos psykofysio. Det er utfordrende på flere plan (bare det å beskrive hva jeg egentlig kjenner når jeg beveger meg på en bestemt måte kan være vanskelig nok - "Jeg kjenner at det skjer noe i leggen, men jeg er litt usikker på hva..."), men jeg merker jo at jeg blir mer bevisst på alt fra sittestilling til følelsesreaksjoner.

Og der sjekka jeg akkurat beinstillinga her jeg ligger på sofaen :fnise: 

Skrevet

Ta en synapse og la den vandre... :ler: Det er jo litt fascinerende hvordan det fester seg. jeg sitter nesten aldri med beina i kors lenger, og de gangene jeg gjør det, er jeg stort sett veldig klar over det - og har unnskyldningen klar. Det skjer hos psykologen og handler mye om kroppsspråk og forsvar (jeg krysser armene en del også...), og når jeg sitter ute på parkbenker og leser, fordi jeg trenger noe å hvile boka på... Psykofysio påpekte også i dag (med en fornøyd latter) at når vi sitter og snakker lener jeg meg gjerne på det ene armlenet, men jeg blir stadig bedre på å korrigere meg underveis og sette meg tilbake i midtstilling (et annet fokusområde...). Jeg merker at jeg gjør det, men det skjer ganske automatisk. Om det betyr at jeg lærer fort eller er enkel å manipulere er jo en annen diskusjon :fnise: 

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet for historiske romaner som bygger på livene til faktiske personer og jeg har lest og sett litt om de russiske tsarene, så da jeg kom over denne boken basert på livet til Katarina I, Peter den stores hustru. virket det umiddelbart lovende. Inntil jeg oppdaget av Bokklubben har merket den erotisk romantikk - det er sjelden en betegnelse som varsler høy litterær kvalitet... 

Skrevet (endret)

Te, frokost og selvtest unnagjort og dagens bake-semifinale er sett (jeg må jo heie på den unge, nordirske rødhårede mannen som er rakettingeniør på jobb og driver med amatørmusikalteater på fritiden og altså baker fantastiske kaker - that does impress me much...) - da er det vel på tide å komme seg ut av morgenkåpen og inn i noe mer fysio-passende. Jeg synes timene kl 8 har vært i overkant tidlige, men 13.30 blir i overkant sent, selv om det blir mer behagelige morgener av det. Gullhår foretrekker ca kl 10...

Endret av Daria
Skrevet

Passende antrekk ✔️ (Treningstøy i min definisjon - muligens ikke i @Roadrunner sin... :fnise: )
Full, varm tekopp ✔️
 (Svart te med karamell og lakris - den boksen er snart tom)
Britisk antikvitetsprogram på skjermen ✔️

Fortsatt nesten to timer til trikken går, det eneste jeg må gjøre innen den tid (i tillegg til å kle på meg og gå til trikkestoppet...) er å tømme ryggsekken for gårsdagens biblioteksresultat (to reserveringer og to spontane fra utstillingene) og pakke joggeskoene i stedet. Det skal jeg vel klare...

Skrevet

Har en viss følelse av at vi hadde vært et interessant par rent antrekksmessig på trening :nigo:

Skrevet

Jeg tviler ikke på hvem av oss som ville sett mest treningsvant og sporty ut, for å si det sånn :fnise: Men det er fordelen ved å trene på fysikalske, det er ikke så mange som ser så sporty ut der uansett. I forhold til de som stiller i olabukser er jeg jo særdeles velkledd...

Skrevet
Daria skrev (På 16.2.2022 den 15.41):

16.02: Ni lest, en kjøpt.

22.02: Ti lest, en kjøpt.

Iram Haqs Uelsket handler om Sofia, 39, som er fotograf med kunstneriske ambisjoner, varierende suksess og ditto økonomi. Grunnet det siste flytter hun midlertidig hjem til foreldrene som hun har et anstrengt forhold til, både på grunn av barndom og nåtid (ikke minst fordi hun er ugift) og farens ferske kreftdiagnose gjør ikke ting enklere. Hun har også et komplisert venninneforhold og et utvalg tinderbekjentskaper av vekslende varighet, samt en stipendtildeling som avhenger av at hun leverer et prosjekt hun egentlig ikke har så klare ideer for. Til å begynne med synes jeg der er ganske underholdende, men etter hvert blir det for mye, både handlingen og Sofia selv, som jeg kanskje hadde hatt litt mer forståelse for om hun hadde vært ti år yngre.

Skrevet
Daria skrev (20 timer siden):

Te, frokost og selvtest unnagjort og dagens bake-semifinale er sett (jeg må jo heie på den unge, nordirske rødhårede mannen som er rakettingeniør på jobb og driver med amatørmusikalteater på fritiden og altså baker fantastiske kaker - that does impress me much...

Da har vi samme favoritt :jepp: 

Skrevet

Han er jo så søt :fnise: I dag blir det finale til frokost (hvertfall når første reklamepause har vært, så jeg får laget frokosten...) - jeg er ganske sikker på at jeg har sett sesongen før, men jeg er ikke sikker på hvem som vinner.

Skrevet

Ingeniøren har laget et regneark med oversikt over alt han skal gjøre, delt inn i 5-minuttersintervaller. jeg er imponert - og litt skremt :fnise: 

Skrevet

Jeg hadde en tanke om klesvask i dag, men andre i huset hadde tenkt den tanken før meg (og i motsetning til meg vært forutseende nok til å reservere fellesvaskeriet). Med sol ute og melding fra biblioteket om ventende bok ga de alternative planene seg selv - først biblioteket (Den store psykologiboka - det  var jo bare et spørsmål om tid. Noen timer til hos psykofysio, så begynner vel anatomibøkene å dukke opp også...), så Frognerparken i vinterskrud (og te, kake og bok i kaféen, ikke minst).

Skrevet (endret)

Ny sesong av Kulturfrågan Kontrapunkt :hoppe: Quizshowet hvor enhver antydning til korrekt svar er en personlig triumf :ler: 

Endret av Daria
Skrevet

Når jeg tror at et svar er relativt opplagt og laget ikke har peiling, blir jeg så usikker på om jeg er på villspor likevel - dette burde jo de også vite...?

Skrevet

-Å vara bibliotekarie handler om att veta sakar om böcker man inte har lest.

Jeg er jo ikke uenig :ler: 

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Når jeg tror at et svar er relativt opplagt og laget ikke har peiling, blir jeg så usikker på om jeg er på villspor likevel - dette burde jo de også vite...?

Jeg hadde rett - jeg kan min Puccini :nigo:

Skrevet

Hvordan kan man være ivrig nok baker til å melde seg på - og faktisk komme med - på et bakeprogram og ikke skjønne hva det innebærer å piske eggehviter? Ikke skjønner han vitsene til Sandi Toksvig heller - han må jo ryke tidlig...

Skrevet

Er det ny sesong på gang?  *finner fjernkontrollen* 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...