Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

*stemt*

De jeg har nynnet på etter sendingene er Christian Ingebrigtsen, Northkid og Hammer of Thor, og jeg har mest tro på den siste i den internasjonale finalen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flamingoene er slaktet *puster lettet ut* 🦩

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Flamingoene er slaktet *puster lettet ut* 🦩

Ja, det var en lettelse. 

Skrevet

Fy flate... tenk å ha sånn kondis i den alderen. 

Skrevet

Det ligger nok noen timers innsats bak   - hver dag...

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Det ligger nok noen timers innsats bak   - hver dag...

Ja, det ligger mye arbeid bak der. Og gjennom mange år. 

Skrevet (endret)

Jeg har ikke fått med meg hvordan svt har kontroll på alderen til de som stemmer, og jeg skjønner hvertfall ikke poenget med å fordele stemmene etter det...

Endret av Daria
Skrevet (endret)

Tror du att jag bryr meg havnet sist - det var visst ingen andre som brydde seg heller....

Endret av Daria
Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Tror du att jag bryr meg havnet sist - ingen andre brydde seg tydeligvis heller ikke....

:fnise:

Skrevet

Jeg var ikke alene om den vinklingen, nei :fnise: 

Skrevet

God timing - jeg skrudde på tven i det Marte Olsbu Røiseland kom inn til siste skyting og feide alle fem rett ned. Maktdemonstrasjon! Nå blir den store spenningen om Tandrevold kan ta Öberg...

Skrevet

Oi, Tandrevold har jo kollapset fullstendig. Men det er jo fullstendig stryk av kommentatorene, som entusiastisk trodde hun lå an til medalje helt til de så at det var Eckhoff som hadde gått over mål. At de bare har tv-bildene og at produsenten (igjen) har gjort en dårlig jobb, men noe tider og rapporter får de vel - om ikke kommentatorene er på stede, har de vel noe folk som er på stadion?

Skrevet (endret)

-Nå kommer det beskjed om at Ingrid Landmark Tandrevold ikke skal gjøre noen intervjuer i dag - og det er sikkert lurt, konstaterer NRKs kommentator. Norsk presse er sto9rt sett ganske forståelsesfull når det gjelder...

Endret av Daria
Skrevet

Vindkast på 9,9 m/sek da Johannes T. Bø skjøt - da franskmannen skjøt rett etterpå var det nede i 1,9. Av og til er forholdende ganske avgjørende...

Skrevet
Daria skrev (På 11.2.2022 den 14.01):

10.02: Seks lest, en kjøpt.

Inger Bråtveits Siss og Unn nikker som tittelen antyder til Tarjei Vesaas' Isslottet (den forrige jeg leste av Bråtveit - Alice A4 - var en merkelig sak full av referanser til Alice i eventyrland, men Siss og Unn er litt mer tilgjengelig). Ungjentene Siss og Unn i en nokså øde dal blir forsiktig venninner, og i bakgrunnen spøker mødrene, som slett ikke har det så greit og tar nesten like mye plass i boka som døtrene. Her sies mye mellom linjene, på nynorsk ispedd svensk og i en ganske spennende form med korte kapitler og kommenterende avsnitt, men alle som kjenner Vesaas innser jo at det ikke vil ende så lyst...

13.02: Syv lest, en kjøpt.

Graham Swifts Here we are er en liten roman som foregår på tre plan. Et evakuert barn utenfor Oxford under krigen, et trekantdrama på en varitéshow i Brighton sent på 50-tallet og en enke i London i 2019. Det blir tidlig klart at alt henger sammen og at det på et tidspunkt har skjedd noe dramatisk, men akkurat hva blir ikke klart før på de siste sidene. Det er ikke en krim, ei heller hva britene kaller en mystery novel, men det er likevel mer enn et hint av både spenning og mysterium, for ikke å si magi - og en papegøye. Jeg begynte på denne uten å vite noe som helst om handlingen, den ble valgt kun på grunnlag av tidligere erfaring med forfatteren, og i likhet med Morsdag er denne veldig engelsk, med et snev av nostalgi og et språk som er veldig fint uten å gjøre så mye av seg.

Skrevet

Etter et par vekkerklokke-uker, hvor stort sett alle avtaler har vært mellom kl 8 og 10, blir neste uke mer av syvsoverslaget med kl 10 som tidligste oppmøtetid. Til gjengjeld er det også en 5-avtalersuke hvor der skjer noe hver dag, og hvor det skal regne nesten hver dag... :regn: 

Skrevet

Teaterskade: Når Vårt land har to ikke-relaterte oppslag om Salt Lake City og Uganda på samme side, og assosiasjonene ikke lar seg stoppe... :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

-Nå skal jeg dra litt i øyenbrynene dine, det tror jeg ikke at jeg har gjort før...

Aldri en kjedelig time hos psykofysio :ler: Både øyenbryn og ører har fått sitt, sammen med resten av kroppen, som hun mener er i stadig endring og blir både løsere og mykere. At jeg blir trøtt etter timene er helt normalt - jeg regnet med det, men det er alltid greit å få det bekreftet, jeg er litt unormal på så mange områder for tiden...

Skrevet

Det er forferdelig trist å lese om hvordan OL endte for Ingrid Landmark Tandrevold, men samtidig er det litt godt å se at alle rundt er så klare på at helse tross alt er så mye viktigere enn idrett, også når det er OL. Man vet jo hvor mye grums det er i internasjonal toppidrett (se bare saken med den russiske 15-åringen med positiv dopingtest), da er det både beroligende og nesten litt rørende å se laglegen være så bestemt og ansvarlig – Det var jeg som måtte ta den avgjørelsen og dra opp brekket. Noen ganger må man ta en dårlig avgjørelse for utøveren, for å beskytte utøveren. [Vi] ønsker ikke å ta noen sjanse. Vi er altfor glad i Ingrid til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...