Daria Skrevet 10. februar 2022 Forfatter #31601 Skrevet 10. februar 2022 (endret) Skravla skrev (19 minutter siden): Ferdig på jobb.... må vel ordne noe mat og skifte til litt mer uteklær. Årets første kulturbegivenhet i kveld. Jeg var forrige uke også - satser på å få meg meg hele i kveld... Dessuten håper jeg dirigenten stiller i sin vanlige påfugl-kappe - det er nesten så jeg burde ta med kikkerten Endret 10. februar 2022 av Daria
Daria Skrevet 11. februar 2022 Forfatter #31602 Skrevet 11. februar 2022 Jeg hang nok sammen etter fysio til at det ble tur i Frognerparken, med lesing både på kaféen og en solfylt benk, i tillegg til nærstudium av fugler i busk og kratt og vann (på, i og under...) og irritasjon over eiere av barnevogner og hunder (same procedure...). Kafeen fristet med blodappelsin-te, den var så god at det er overhengende fare for en bestilling i løpet av ettermiddagen. Jeg har jo opptil flere tomme bokser, inkludert en som ble tømt i den kannen jeg drikker nå...
Daria Skrevet 11. februar 2022 Forfatter #31603 Skrevet 11. februar 2022 Jeg skal jo som kjent være svært forsiktig med å sette meg til doms over andres klesvalg i treningssalen, men jeg hadde i det minste vett nok til å gå for knekorte, utsvingede skjørt med god bevegelighet (og god sikt - det er sjelden jeg har vært så bevisst å velge skjørt med det kriterium at en mann skal kunne se beina mine best mulig ), og det var i en periode vi ikke gjorde så mye mer fysisk avanserte ting enn å gå og stå på ett bein. Hun som inntok salen i et smalt, legglang skjørt og så skulle strekke beinet rett ut så ut som om hun slet litt mer...
Daria Skrevet 11. februar 2022 Forfatter #31604 Skrevet 11. februar 2022 (endret) Daria skrev (20 timer siden): 10.02: Fem lest, en kjøpt Hun skrev for å kunne leve er Magnus Takvams svært personlige bok om moren Marie Takvam. Han gjør ikke noe anspråk på å skulle skrive en tradisjonell eller altomfattende biografi, men forteller fra sitt svært subjektive ståsted om morens liv og diktning. Jeg liker veldig godt hvordan han trekker innen del av diktene hennes i teksten, kommenterer og setter dem inn i en sammenheng (som igjen kan bli ganske subjektiv) og at han trekker inn andres minner og historier og problematiserer sin egen innfallsvinkel. Det jeg sliter mest med er lay-outen (hei, Kagge forlag...) - både at lengre sitater (med unntak av diktene) ikke er tydeligere marker og ikke minst det underlige valget å ikke ha jevn høyremarg. Det tar lit tid før jeg skjønner at det sistnevnte er grunnen til at boka gir et litt billig og amatørmessig inntrykk - jeg tar et titalls stikkprøver i bøker jeg har lett tilgengelig og finner ingen andre med den løsningen. (Dessuten skal man være ytterst forsiktig med å ta erfarne NRK-journalister på ordvalg, men er virkelig hospitalisert et godt norsk ord?). 10.02: Seks lest, en kjøpt. Inger Bråtveits Siss og Unn nikker som tittelen antyder til Tarjei Vesaas' Isslottet (den forrige jeg leste av Bråtveit - Alice A4 - var en merkelig sak full av referanser til Alice i eventyrland, men Siss og Unn er litt mer tilgjengelig). Ungjentene Siss og Unn i en nokså øde dal blir forsiktig venninner, og i bakgrunnen spøker mødrene, som slett ikke har det så greit og tar nesten like mye plass i boka som døtrene. Her sies mye mellom linjene, på nynorsk ispedd svensk og i en ganske spennende form med korte kapitler og kommenterende avsnitt, men alle som kjenner Vesaas innser jo at det ikke vil ende så lyst... Endret 11. februar 2022 av Daria
Daria Skrevet 11. februar 2022 Forfatter #31605 Skrevet 11. februar 2022 -Det kan bli rene 17. mai for britene, sier curling-kommentatoren. Ikke for så kverulere så veldig (mye mer enn vanlig), men 17. mai for en brite er en helt vanlig hverdag. jeg vil gjette på at curlinglaget sikter høyere enn det... 1
Daria Skrevet 11. februar 2022 Forfatter #31606 Skrevet 11. februar 2022 Darias opplysningstjeneste, avdelingen for mat og forbrukerinfo, kan opplyse om at Coops soppbaserte vegetarburgere smaker skuffende lite. Neste gang kjøper jeg bare en pakke sopp og steker den, da blir antagelig både smak og konsistens bedre...
Sauen Shaun Skrevet 12. februar 2022 #31607 Skrevet 12. februar 2022 Daria skrev (19 timer siden): Jeg skal jo som kjent være svært forsiktig med å sette meg til doms over andres klesvalg i treningssalen, men jeg hadde i det minste vett nok til å gå for knekorte, utsvingede skjørt med god bevegelighet (og god sikt - det er sjelden jeg har vært så bevisst å velge skjørt med det kriterium at en mann skal kunne se beina mine best mulig ), og det var i en periode vi ikke gjorde så mye mer fysisk avanserte ting enn å gå og stå på ett bein. Hun som inntok salen i et smalt, legglang skjørt og så skulle strekke beinet rett ut så ut som om hun slet litt mer... Det er kanskje lange trange skjørt, med lite bevegelighet, som har sendt henne til fysio etter feilbelastning… Daria skrev (14 timer siden): Darias opplysningstjeneste, avdelingen for mat og forbrukerinfo, kan opplyse om at Coops soppbaserte vegetarburgere smaker skuffende lite. Neste gang kjøper jeg bare en pakke sopp og steker den, da blir antagelig både smak og konsistens bedre... Da hadde jeg gått for smakløs burger. *er ikke noe glad i sopp*
Daria Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #31608 Skrevet 12. februar 2022 (endret) I dag kom endelig årets frikort - både jeg og fysioene har lurt på hvor det ble av det... Når det tar opp til tre uker før innbetalinger blir registrert og jeg har betalt rundt 1200 900 i egenandeler i uka, har jeg rukket å komme et stykke over taket. Alt ekstra blir jo tilbakebetalt, men jeg er veldig glad for at jeg har en såpas romslig økonomi at det ikke er noe problem at det tar noen uker. Jeg skjønner godt at januar kan være tøff for mange. Endret 12. februar 2022 av Daria Oppdaget at jeg ikke kan regne...
Daria Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #31609 Skrevet 12. februar 2022 Men har du sett, er det ikke Rafael Poiree i studio hos TvNorge? Long time, no see. Kombinasjonen aksent og dialekt er alltid litt underholdende - og det er vanskelig å komme utenom at franskmenn som snakker norsk veldig fort høres ut som en parodi...
Daria Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #31610 Skrevet 12. februar 2022 Jeg har litt ambivalente følelser rundt opphevingen av tiltak - er jeg klar for å ha så mange fremmede så tett på meg uten munnbind? Å slippe det i treningssalen blir deilig, men jeg vil nok trenge litt gradvis avvenning på steder med mer folk... 1
Skravla Skrevet 12. februar 2022 #31611 Skrevet 12. februar 2022 Daria skrev (43 minutter siden): Jeg har litt ambivalente følelser rundt opphevingen av tiltak - er jeg klar for å ha så mange fremmede så tett på meg uten munnbind? Å slippe det i treningssalen blir deilig, men jeg vil nok trenge litt gradvis avvenning på steder med mer folk... Jeg er ikke klar for å droppe munnbind. Så i publikumsområder, kollektivtrafikk og i nærkontakt så vil jeg nok fremdeles bruke det. De anbefaler vel også at uvaksinerte og særlig utsatte grupper fremdeles bruker det. 2
Daria Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #31612 Skrevet 12. februar 2022 Smitten er jo fortsatt der, og selv om sykdommen ikke er så alvorlig vil jeg jo helst slippe å få den likevel... 1
Skravla Skrevet 12. februar 2022 #31613 Skrevet 12. februar 2022 Daria skrev (4 minutter siden): Smitten er jo fortsatt der, og selv om sykdommen ikke er så alvorlig vil jeg jo helst slippe å få den likevel... Jupp.... og selv om det fleste får det lett - så er det jo noen som får det mer alvorlig. Og man vet jo ikke hvem disse noen er. Og med isolasjonskravet borte så mistenker jeg at flere smittede ikke holder seg hjemme. Man skal jo bare "butikken, på det møtet, gjøre ditt og datt".... 1
Daria Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #31614 Skrevet 12. februar 2022 Utfordringen ved å basere seg på folks fornuft - det er ikke alle som har en... Simon Ammann i intervju på nrk radio - skravler som en foss på inn- og utpust på lett gebrokken engelsk (som må sies å ha blitt bedre med årene), ler og går nesten i fistel, njoen synes OL er gøy og er antagelig en drøm å intervjue
Sauen Shaun Skrevet 12. februar 2022 #31615 Skrevet 12. februar 2022 Her blir det fremdeles bruk av munnbind. Og jeg kommer nok til å holde meteren så langt jeg kan også. Jeg er like sårbar som i går jeg… 1
Cata Skrevet 12. februar 2022 #31616 Skrevet 12. februar 2022 Sauen Shaun skrev (36 minutter siden): Her blir det fremdeles bruk av munnbind. Og jeg kommer nok til å holde meteren så langt jeg kan også. Jeg er like sårbar som i går jeg… Jeg regner meg som ikke så veldig sårbar men siden vi har masse smitte omkring på jobb nå så tenker jeg jeg beholder munnbindet lell - hvis jeg har med meg gratispassasjerer hjem som jeg ikke oppdager så vil jeg helst ikke "frøse" dem utover andre. Meteren er helt grei den også. Trenger ikke absolutt klenge meg innpå andre når jeg er i butikken...
Daria Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #31617 Skrevet 12. februar 2022 Marius Lindvik! OL-gull i stor bakke, det blir jo ikke så mye større.
Daria Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #31618 Skrevet 12. februar 2022 Haha, Halvor Egner Granerud blir spurt om hvordan de skal feire gullet og svarer at han vet egentlig ikke hvordan man feirer et OL-gull, men de får høre med skiskytterne og langrennsløperne om de har noen tips...
Daria Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #31619 Skrevet 12. februar 2022 En av naboene har en katt jeg hører av og til, og i dag traff jeg den endelig - den setter visst pris på å få vandre litt i gangen innimellom Virkelig en av de flotteste kattene jeg har sett, en stor, langhåret pelsball med farger som minnet om en siameser. Jeg aner ikke hva slags rase, men den var definitivt en rasekatt. Dette skulle vært dagen for mitt første teaterbesøk på lenge, i stedet var det dagen jeg våknet og var mer svimmel enn på lenge. Lite forenelig med å sitte tre timer rak i ryggen i en teatersal og konsentrere seg om en teksttungt stykke. Jeg er ikke sikker på om det primært skyldes nakken og skuldre eller om krystallene rører på seg, men det passer jo fint at jeg har komtrolltime hos krystallspesialisten på onsdag.
Daria Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #31620 Skrevet 12. februar 2022 Snapchat er ufin igjen - jeg skriver Jeg har så mange og den forslår kjoler... Minner igjen om at det at noe er sant, ikke betyr at man trenger å påpeke det... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå